Οι αναγκαίες παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν ώστε να μπορέσει η ιδιωτική ασφάλιση να συμβάλλει ενεργά στην οικονομία και την κοινωνία, οι προοπτικές του κλάδου, τα τεχνολογικά εργαλεία που θα στηρίξουν την ανάπτυξή του και η συνεργασία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα αναλύθηκαν στο 8o Insurance Conference, που πραγματοποιείται σήμερα στο Divani Caravel, από τα Ethos Events, της εκδοτικής και συνεδριακής εταιρείας Ethos Media S.A, το ασφαλιστικό περιοδικό Insurance World και το portal insuranceworld.gr. Το συνέδριο διεξάγεται υπό την αιγίδα της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (Ε.Α.Ε.Ε.), της Ένωσης Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ), του Συνδέσμου Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ) και πολλών ακόμη φορέων και ενώσεων που εκπροσωπούν το σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς.
Τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν από την πλευρά της πολιτείας και της ασφαλιστικής αγοράς για να καλυφθούν οι ανάγκες των πολιτών στην υγεία και τη σύνταξη ανέλυσε στο ο κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου, πρόεδρος της ΕΑΕΕ. Ο κ. Σαρρηγεωργίου τόνισε ότι απαραίτητες προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του κλάδου είναι η ανάκαμψη της οικονομίας, η αξιοπιστία της αγοράς και η παροχή κινήτρων από την πλευρά της πολιτείας. Στο συνταξιοδοτικό τομέα επισήμανε ότι πρέπει να δημιουργηθεί σύστημα κεφαλαιοποιητικό στο δεύτερο και τρίτο πυλώνα, ώστε να μπορέσουν οι Έλληνες πολίτες να δημιουργήσουν κεφάλαια για τη σύνταξή τους. «Οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Ελλάδα έχουν 11,5 δις σε επενδύσεις και αποτελούν το μεγαλύτερο θεσμικό επενδυτή. Αποθεματοποιημένα είναι περίπου το 10% του ΑΕΠ στον τρίτο πυλώνα όταν σε άλλες χώρες το ποσοστό αυτό φτάνει στο 60%». Και στον τομέα της υγείας η ασφαλιστική αγορά έχει καταθέσει προτάσεις όπως τα ιατρικά πρωτόκολλα που θα μειώσουν το κόστος περίθαλψης, τη συνεργασία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα με χρήση δημοσίων κλινών, αλλά δεν έχουν υλοποιηθεί.
Στους παράγοντες που επηρεάζουν την πορεία της ασφαλιστικής αγοράς στην Ευρώπη και την Ελλάδα αναφέρθηκε η κα Μαργαρίτα Αντωνάκη, Γενική Διευθύντρια της ΕΑΕΕ, από το βήμα του συνεδρίου. Όσον αφορά το κανονιστικό πλαίσιο είναι σε εξέλιξη διαδικασία με βάση την οποία θα αναθεωρηθεί η Solvency, πριν ακόμα εφαρμοστεί, ώστε να μην είναι απαγορευτικό για τους ασφαλιστές να χρησιμοποιούν μακροχρόνια προϊόντα και επενδύσεις. Ζητήματα που απασχολούν την αγορά σε επίπεδο κανονισμών είναι επίσης η άσκοπη υπερπληροφόρηση του καταναλωτή που συμβαίνει σε ορισμένα προϊόντα και η αντιμετώπιση του τραπεζικού και ασφαλιστικού συστήματος με το ίδιο πλαίσιο.
Στη συνεργασία ιδιωτικού και δημοσίου τομέα, αναφέρθηκε ο κ. Βασίλης Οικονόμου, βουλευτής Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας. Όπως είπε «υπάρχει χώρος για την ιδιωτική ασφάλιση, το ζήτημα είναι πως μπορεί να δομηθεί αυτή η σχέση», ωστόσο δεν πρέπει ο κλάδος να αντιμετωπίζεται φοβικά από την πολιτεία.
Στο στρατηγικό σχεδιασμό των ασφαλιστικών εταιρειών, της διαμεσολάβησης και των φορέων εκπροσώπησης αναφέρθηκαν οι συμμετέχοντες στην πρώτη θεματική ενότητα του συνεδρίου. Ειδικότερα οι κ.κ. Μαργαρίτα Αντωνάκη, Γενική Διευθύντρια, Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος (Ε.Α.Ε.Ε.), Γεώργιος Ζαφείρης, Γενικός Διευθυντής, Εθνική ΑΕΕΓΑ, Ερρίκος Μιχαήλ Μοάτσος, Δ/νων Σύμβουλος, ΑΧΑ Ασφαλιστική και Γιώργος Καραβίας, Πρόεδρος, Σύνδεσμος Ελλήνων Μεσιτών Ασφαλίσεων (ΣΕΜΑ) & Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ) αναφέρθηκαν στο έλλειμμα του κράτους όσον αφορά τις αποφάσεις για το συμπληρωματικό ρόλο του ιδιωτικού τομέα, την αναγκαιότητα της ενίσχυσης της ασφαλιστικής συνείδησης και την επένδυση των εταιρειών σε τεχνολογικά εργαλεία καθώς και την εκπαίδευση.
Η κα. Μαργαρίτα Αντωνάκη τόνισε ότι από την πλευρά της η Ένωση περιμένει να υπάρξει πραγματικός διάλογος για το πως μπορούν να συνεργαστούν οι δύο πλευρές, ώστε η ασφάλιση να συμβάλλει στην κοινωνία και την οικονομία. Όσον αφορά την επικοινωνία της ασφαλιστικής αγοράς με τους καταναλωτές είπε ότι «η Ένωση επεξεργάζεται τη δημιουργία ενός νέου πλαισίου προσέγγισης του πολίτη, ώστε να έχει πληρέστερη εικόνα για την ιδιωτική ασφάλιση και πρόσβαση σε πληροφορίες για το τι ακριβώς προσφέρει. Ο καταναλωτής πρέπει να γνωρίζει ότι τόσο μέσω του Solvency όσο και της εποπτικής αρχής διασφαλίζεται η λειτουργία των εταιρειών».
Με τη σειρά του ο κ. Ζαφείρης αναφέρθηκε στην σημασία των τεχνολογικών εργαλείων και το ρόλο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην ασφάλιση. Οι λύσεις της τεχνολογίας «μπορούν να στηρίξουν τον ασφαλιστή και τον πελάτη και ακόμα και να ενσωματωθούν στις διαδικασίες στην πιστοποίηση των διαμεσολαβητών».Ήδη στην Εθνική Ασφαλιστική υπάρχει η δυνατότητα οι συνεργάτες να έχουν το χαρτοφυλάκιο τους σε κινητές συσκευές και άμεσα θα υπάρξει ηλεκτρονικό underwrite στον κλάδο υγείας. Όπως είπε τα προϊόντα πρέπει να διατίθενται στην ίδια τιμή στον καταναλωτή, ανεξάρτητα από το κανάλι διάθεσης. Αυτή είναι η βασική αρχή της Εθνικής.
Από την πλευρά του ο κ. Καραβίας είπε ότι η ασφαλιστική αγορά πρέπει να εστιάσει στο κομμάτι της αστικής ευθύνης, το οποίο μελλοντικά θα αναπτυχθεί, ενώ σύντομα αναμένεται να καταστεί υποχρεωτική και η ασφάλιση για αστική ευθύνη περιβάλλοντος.
Τέλος ο κ. Μοάτσος μίλησε για την αξία του θεσμού της διαμεσολάβησης και την διαδραστική σχέση που πρέπει να υπάρχει μεταξύ των εταιρειών και των ασφαλισμένων. Οι εταιρείες πρέπει να προσελκύσουν νέους ανθρώπους σε επίπεδο πελατολογίου αλλά και ανθρώπινου δυναμικού. «Η ΑΧΑ συμμετέχει σε ένα παγκόσμιο πρόγραμμα που λέγεται Alliance με δέσμευση να προσλάβει μέχρι το 2018, 10.000 νέους ανθρώπους και στο πρόγραμμα αυτό εντάσσεται και η Ελλάδα».
Τις συνθήκες που πρέπει να μεταβληθούν για να ενισχυθεί η ασφαλιστική συνείδηση και να μπορέσουν οι διαμεσολαβούντες να συμβάλλουν ενεργότερα στην ανάπτυξη των εργασιών της ιδιωτικής ασφάλισης συζήτησαν οι συμμετέχοντες στο δεύτερο πάνελ. Ειδικότερα συζητήθηκαν οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν στις διαδικασίες επαναπιστοποίησης των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, τα βήματα που πρέπει να γίνουν για την ενίσχυση της διαφάνειας στα συμβόλαια, ο ανταγωνισμός από την πλευρά των τραπεζών και οι νέες τεχνολογίες.
Για το νέο σύστημα εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης των διαμεσολαβούντων μίλησε ο κ. Δημήτρης Γαβαλάκης, πρόεδρος, ΠΣΣΑΣ, Συντονιστής Ασφαλιστικών Συμβούλων & Ιδιοκτήτης, Εταιρεία Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης (Life Plan INS.). Όπως είπε οι διαμεσολαβητές είναι αντίθετοι με το σύστημα της επαναπιστοποίησης και θα έπρεπε ο κλάδος να έχει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση του πλαισίου εκπαίδευσης. Στη «παράδοξη» διαδικασία της επαναπιστοποίησης, που θέτει σε διαδικασία αξιολόγησης τους διαμεσολαβητές μετά από δεκαετίες εργασίας, αναφέρθηκε και ο κ. Κωνσταντίνος Βλαχάκης, Ασφαλιστικός Πράκτορας & Μέλος Δ.Σ., Ε.Ε.Α.Ε & Π.Ο.Α.Δ.
Στη συμβολή του διαδικτύου στην ασφαλιστική διαδικασία μέσα από την εφαρμογή νέων τεχνολογιών αναφέρθηκε η κα Ευγενία Καφφετζή, Διευθύνουσα Σύμβουλος, GlobalNet Μεσίτες Ασφαλίσων ΕΠΕ & Γενική Γραμματέας, ΣΕΜΑ διαχωρίζοντας την από την ηλεκτρονική πώληση.
Ο κ. Σεραφείμ Τσακιρίδης, Ανεξάρτητος Ασφαλιστικός Διαμεσολαβητής, Γενικός Γραμματέας, Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Συμβούλων (ΠΣΑΣ), μίλησε για την προσυμβατική ενημέρωση των καταναλωτών από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και την αντικειμενική αντιμετώπιση των κινδύνων. Θετικό αντίκτυπο στη λειτουργία του κλάδου μπορεί να επιφέρει ο κώδικας δεοντολογίας που δεν έχει εφαρμοστεί και ένα εγχειρίδιο βέλτιστων πρακτικών που θα καθορίζει το πλαίσιο εργασιών.
Τέλος, από την πλευρά του ο κ. Θεόδωρος Λιώκης, Υπεύθυνος Marketing και Επικοινωνίας, ΔΥΝΑΜΙΣ Α.Ε.Γ.Α., αναφέρθηκε στην εικόνα που έχουν οι ασφαλισμένοι για τις εταιρείες και τη διαφάνεια στους όρους των συμβολαίων. «Είναι καθήκον των διαμεσολαβητών να συμβουλεύουν τους πελάτες τους και να τους βοηθούν να κατανοήσουν τους όρους και τις υπηρεσίες».
Ομιλίες πραγματοποίησαν: – Ο κ. Γιώργος Βελιζιώτης, Εμπορικός Διευθυντής της First Data Hellas ανέλυσε τις λύσεις της εταιρείας για την ασφαλιστική αγορά. – Το πετυχημένο μοντέλο συνεργασίας ΕΥ-Fadata σε παγκόσμιο επίπεδο παρουσίασαν οι κ.κ. Λάμπρος Γκόγκος, Partner, Insurance Leader CSE, EY, Galina Koleva, Sales, Marketing & Business Development , Fadata & Baris Idemen, CFA Charterholder and Certified Internal Auditor – Ο κ. Μηνάς Κουλησιάνης, Service Delivery Manager, Business Analytics & Strategy (BA&S), IBM Big Data & Business Analytics Center of Competence, IBM Greece, παρουσίασε τα αποτελέσματα έρευνας της IBM σε 12.000 καταναλωτές σε 24 χώρες με τίτλο “Capturing hearts, minds and market share”. Μόνο το 40% εμπιστευεται από λυτα την ασφαλιστική του εταιρεία και το 35% των καταναλωτών αλλάζει μέσα σε διετία τουλάχιστον μία φορά την ασφαλιστική του εταιρεία. – Ο Dr. Reuven Shnaps, Ph.D., Vice President of Professional Services, Earnix, μίλησε για τη σημασία των behavioural economics στην ιδιωτική ασφάλιση και ανέλυσε παραμέτρους που παίζουν ρόλο στην ασφαλιστική πώληση και την ανανέωση των συμβολαίων.
Το συνέδριο πραγματοποιείται με την υποστήριξη των:
PANEL SPONSORS: ΕΥ, ΕΑRNIX, FADATA, MEGA BROKERS S.A
SILVER SPONSORS: ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, FIRST DATA, IΒΜ, INSURANCE MARKET.GR
BRONZE SPONSORS: CONFERIENCE, CARGLASS, GLASSDRIVE, INTERFIMA, INNEWS, MDATA
DISTINGUISHED PARTICIPATIONS: ΔΥΝΑΜΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΜΕΣΙΤΕΣ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ
CORPORATE PARTICIPATIONS: AIG, ΑΤΕ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, ΑΧΑ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, ΕRGO, INTERASCO AΕΓΑ, GRANT THORNTON, INTERNATIONAL LIFE, NN, PRIME INSURANCE, ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ
PRINT SPONSOR: PRESSIOUS ARVANITIDIS
UNDER THE AUSPICES OF: EAEE, EAΔΕ, ΣΕΜΑ, ΕΘΕ, ΕΝΕΙΣΕΤ, ΕΕΑΕ, ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΕΙΑΣ, ΠΟΑΔ, ΕΒΕΑ, ΕΕΑ
Για περισσότερες πληροφορίες: Σοφία-Αφροδίτη Βουλγαράκη, PR & Communication Manager, Ethos Media S.A, Tηλ. 210 9984901, Ε-mail.: voulgaraki.s@ethosmedia.eu
Διαπιστευμένη δημοσιογράφος στο Υπουργείο Υγείας. Διπλωματούχος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών. Τακτικό μέλος της ΕΣΗΕΑ και του ΟΕΕ.
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ