H σχέση εταιρειών και φαρμακείων στη βάση της αγοράς των ΜΗΣΥΦΑ, παρουσιάστηκε στο πλαίσιο του OTC’s & Cosmetics Conference.
Όπως επισήμανε ο Αλέξης Κύρης, Engagement Manager, Consulting and Technology, IMS Health, οι μισές αποδείξεις του φαρμακείου έχουν μόνο φάρμακα, και μόνο 1 στις 3 έχει και κάποιο καταναλωτικό σκεύασμα. Ωστόσο, «ο φαρμακοποιός και το σημείο αποκτούν αυξανόμενη βαρύτητα» πρόσθεσε, τονίζοντας ότι στην παγκόσμια αγορά τα ΜΗΣΥΦΑ φέρνουν ετήσιο τζίρο 820 εκατ. ευρώ.
Στην Ελλάδα, ωστόσο, η συνεισφορά των ΜΗΣΥΦΑ στο συνολικό κέρδος του φαρμακείου στην Ελλάδα δεν ξεπερνά το 29%.
Αυτό που ενδιαφέρει τις εταιρείες σήμερα είναι να γνωρίζουν: • Τους παράγοντες που οδηγούν σε αύξηση των πωλήσεων (π.χ. αριθμός stands, ποσοστό χώρου στο ράφι για κατηγορία/μάρκα, ποσοστό πωλήσεων που γίνεται από stands) • Το βαθμό ικανοποίησης Καταναλωτή/Φαρμακοποιού (από την εταιρία και τα προϊόντα της) • Το Category Management του Φαρμακείου • Την Ανάλυση των πωλήσεων (π.χ. Κανονικοί Vs Προωθητικοί Κωδικοί) • Τις Αναλύσεις ευαισθησίας για Διαφημιστική/Προωθητική υποστήριξη
Το Φαρμακείο πρέπει να επενδύσει σε 4 άξονες προκειμένου να αλλάξει αυτή την εικόνα, σύμφωνα με τις εταιρείες: στη σωστή γκάμα εξειδικευμένων καινοτόμων προϊόντων από υπηρεσίες, στην παροχή υπηρεσιών με προσωπική σχέση, στη σωστή τιμολογιακή πολιτική για την αύξηση του τζίρου τους και στην ελκυστική εικόνα του φαρμακείου.
Διαπιστευμένη δημοσιογράφος στο Υπουργείο Υγείας. Διπλωματούχος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών. Τακτικό μέλος της ΕΣΗΕΑ και του ΟΕΕ.
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ