Από τις 22 Ιουνίου και με ταχύτατες διαδικασίες, τίθεται σε εφαρμογή ο νέος τρόπος επιλογής των επικουρικών γιατρών που θα κληθούν να στελεχώσουν για 1 έως 3 χρόνια νοσοκομεία και κέντρα υγείας που χρειάζονται επειγόντως ενίσχυση.
Οι γιατροί θα επιλέγονται ανά ειδικότητα, μέσα από τον ηλεκτρονικό κατάλογο που θα αναρτηθεί στις 29 Ιουνίου στην ιστοσελίδα του υπουργείου Υγείας (http://www.moh.gov.gr) και ο οποίος θα περιλαμβάνει, το ονοματεπώνυμο, τον αριθμό πρωτοκόλλου και την ημερομηνία κατάθεσης της αίτησης κάθε γιατρού, την ημερομηνία κτήσης του τίτλου της ειδικότητάς του, την ύπαρξη εξειδίκευσης ή εμπειρίας και τις προτιμήσεις για την τοποθέτησή του. Ο κατάλογος αυτός ανά τακτά χρονικά διαστήματα θα επικαιροποιείται.
Το υπουργείο Υγείας σημειώνει σχετικά: «Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η διαφάνεια στην επιλογή των γιατρών και η αξιοπιστία του συστήματος».
Σημειώνεται πως οι γιατροί που περιλαμβάνονται στον ισχύοντα γενικό κατάλογο του Υπουργείου Υγείας, θα προηγηθούν στους νέους καταλόγους όσων υποβάλλουν αίτηση μετά τις 22/6, παρέχοντας τη δυνατότητα σε νέους, άνεργους γιατρούς να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στο ΕΣΥ. Επιπλέον, διευκρινίζεται πως οι υπηρετούντες επικουρικοί γιατροί θα μπορούν μετά τη λήξη της θητείας τους να συμπεριληφθούν στους καταλόγους και να επαναπροσληφθούν, συμβάλλοντας στην κάλυψη επειγουσών αναγκών του ΕΣΥ, ειδικά στις άγονες και νησιωτικές περιοχές.
Το υπουργείο Υγείας τονίζει ότι σκοπός αυτής της πρωτοβουλίας είναι η ταχύτερη κάλυψη των κενών θέσεων στο πλαίσιο του σχεδίου έκτακτης ανάγκης για την ενίσχυση των υποστελεχωμένων νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας του ΕΣΥ. Υπογραμμίζει, παράλληλα, ότι έτσι δίνεται η ευκαιρία σε γιατρούς που δεν εργάζονται και μεταναστεύουν στο εξωτερικό, να προσληφθούν για θητεία μεγαλύτερης διάρκειας αλλά αναγκαστικά περιορισμένης επιλογής ως προς τη μονάδα Υγείας.
Με το νέο σύστημα ναι μεν καταργείται η δυνατότητα επιλογής της πόλης εγκατάστασης για τους επικουρικούς γιατρούς, όπως είχε αναδείξει πρόσφατα το Virus (δες ΕΔΩ το ρεπορτάζ), προσφέρονται δε μια σειρά κίνητρα (σχετικά με τη διάρκεια της σύμβασης, την προσμέτρηση ως προϋπηρεσίας για την κατάληψη θέσης ιατρού ΕΣΥ κ.ά.). Για να ισχύσουν αυτά τα κίνητρα, ωστόσο, απαιτείται η ύπαρξη νομοθετικής ρύθμισης με αναδρομικό χαρακτήρα. Κάτι που προβλέπεται βέβαια στο σχετικό ΦΕΚ, παρά ταύτα εκκρεμεί. Μία επιπλέον ευνοϊκή ρύθμιση αφορά τη δυνατότητα συγκεκριμένων νομών (έως 2) εφόσον η υγειονομική περιφέρεια για την οποία ο ενδιαφερόμενος θα δηλώσει την προτίμησή του περιλαμβάνει περισσότερους του ενός.
«Η δυνατότητα αυτή παρέχεται προκειμένου να συνδυαστεί η ανάγκη άμεσης κάλυψης των τεράστιων κενών στο σύστημα Υγείας με τις κοινωνικές, οικογενειακές ή οικονομικές ανάγκες των ενδιαφερομένων» σημειώνει σχετικά το υπουργείο Υγείας.
Προσοχή όμως! Το νέο σύστημα “κρύβει” και παγίδες, σε περίπτωση που κάποιος επικουρικός γιατρός επιλεγεί για να στελεχώσει μια μονάδα υγείας, αλλά αρνηθεί. Ειδικότερα, η πρώτη άρνηση συνεπάγεται τη μεταφορά του γιατρού στην τελευταία θέση του καταλόγου της ειδικότητάς του, ενώ η δεύτερη άρνηση επιφέρει τη διαγραφή του για 2 χρόνια από τον κατάλογο με τους υποψήφιους για πρόσληψη.
Διαπιστευμένη δημοσιογράφος στο Υπουργείο Υγείας. Διπλωματούχος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών. Τακτικό μέλος της ΕΣΗΕΑ και του ΟΕΕ.
1) Λέει το υπουργείο: “Ο κατάλογος θα αναρτηθεί για πρώτη φορά 29-6-2015 και θα επικαιροποιείται ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η διαφάνεια στην επιλογή των γιατρών και η αξιοπιστία του συστήματος.” Πού φαίνεται η “ενίσχυση” της διαφάνειας όταν δεν κοινοποιούνται οι ανάγκες on time, δεν καθορίζεται πώς θα ειδοποιείται ο κάθε συνάδελφος ανάλογα με την σειρά του, δεν καθορίζεται με ποιο τρόπο (και χωρίς δημοσιοποίηση) οι ανάγκες θα “προκρίνονται” χρονικά, όλα αυτά (και άλλα) είναι “κερκόπορτες” για μόχλευση της σειράς.
2) Λέει το υπουργείο: “Σημειώνεται ότι σε υγειονομικές περιφέρειες που περιλαμβάνουν παραπάνω από ένα νομό, θα δίνεται η δυνατότητα στους ενδιαφερόμενους να δηλώσουν εάν το επιθυμούν προτίμηση για συγκεκριμένους νομούς (όχι για περισσότερους από δύο). Η δυνατότητα αυτή παρέχεται προκειμένου να συνδυαστεί η ανάγκη άμεσης κάλυψης των τεράστιων κενών στο σύστημα Υγείας με τις κοινωνικές, οικογενειακές ή οικονομικές ανάγκες των ενδιαφερομένων. Είναι αυτονόητο ότι η επιλογή νομού θα λαμβάνεται υπόψη σε συνδυασμό με τις υπηρεσιακές ανάγκες”
Όταν δεν υπάρχει δέσμευση του υπουργείου για τους δύο νομούς τότε ποιά η εξυπηρέτηση στον υποψήφιο επικουρικό? πάλι στην “διακριτική ευχέρεια” του υπουργείου είναι άν θα πάει Ξάνθη ή Λήμνο ή Αθήνα ή θεσ/νικη. “Χωρίς να κοινοποιούνται “οι υπηρεσιακές ανάγκες” μήπως είναι ένας άλλος τρόπος μόχλευσης της σειράς ή ένα άλλοθι για το εκβιαστικό της επιλογής 2ΥΠΕ?
3) Λέει το υπουργείο: “Επιπλέον οι υπηρετούντες επικουρικοί ιατροί θα μπορούν μετά τη λήξη της θητείας τους να συμπεριληφθούν στους καταλόγους και να επαναπροσληφθούν, συμβάλλοντας στην κάλυψη επειγουσών αναγκών του ΕΣΥ, ειδικά στις άγονες και νησιωτικές περιοχές.”
Η συνθήκη αυτή (της επανεγγραφής) προυπήρχε και είναι η πάγια συνθήκη στους επικουρικούς: τοποθετείσαι=διαγράφεσαι από τον κατάλογο, τελειώνει η θητεία σου=επανεγγράφεσαι στον κατάλογο. Άρα που το καινούργιο? όταν θα διαγραφώ (1/1/2016) θα μπώ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ στον κατάλογο και θα περιμένω κανα 2 χρόνια ξανά για διορισμό. Εσείς τι λέτε? Θα κάτσω άνεργος ή θα πάω στον ιδιωτικό τομέα με ότι αντιμίσθιο μου δώσουν.
4) Λέει το υπουργείο:”η ταχύτερη κάλυψη των κενών θέσεων στο πλαίσιο του σχεδίου έκτακτης ανάγκης για την ενίσχυση των υποστελεχωμένων- ότι έτσι δίνεται η ευκαιρία σε γιατρούς που δεν εργάζονται και μεταναστεύουν στο εξωτερικό, να προσληφθούν για θητεία μεγαλύτερης διάρκειας αλλά αναγκαστικά περιορισμένης επιλογής ως προς τη μονάδα Υγείας. νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας του ΕΣΥ”
όσον αφορά την ταχύτερη κάλυψη, καλύτερα άς περιμένουμε να δούμε πόσο πιό ταχεία κάλυψη θα επιτευχθεί και μετά μιλάμε. Όταν μιλάει για γιατρούς που “δεν βρίσκαν δουλειά”(γιατί άραγε? όταν δεν βγαίναν απο το ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ προκηρυξεις για θέσεις) και φεύγαν εξωτερικό, αυτοί τώρα θα κάτσουν Ελλάδα γαιτί θα πάνε Καστελόριζο με 1200ευρώ το μήνα?. Όποιος το πιστεύει αυτό μάλλον εθελοτυφλεί. Στην φράση “αναγκαστικά περιορισμένης επιλογής ως προς τη μονάδα Υγείας. νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας του ΕΣΥ” ομολογείται από το υπουργείο ο εκβιαστικός χαρακτήρας του νόμου Όσον αφορά για τα κίνητρα περι 2ετία και 3ετία, αυτά είχαν αρχίσει να εφαρμόζονται από 2014 (δεν είναι καινούργια)
Και λύστε μου και εσείς την απορία: όταν είμαστε άνεργοι π.χ. 10.000 γιατροί και το υπουργείο έχει 2.000 κενές θέσεις, ότι κριτήρια και να βάλει πάλι οι 8.000 θα μείνουν άνεργοι. Για να μην κοροϊδεύουμε εαυτούς και αλλήλους.
Οι ήδη υπηρετούντες “βετεράνοι επικουρικοί” με 2, 3, 4 θητείες οι οποίοι έμμεσα αξιολογηθήκαμε ως λειτουργικοί και τουλάχιστον επαρκείς στις μονάδες υγείας που θητεύσαμε με κόπους και οικογενειακές θυσίες (αφού και τότε μας το επέβαλλε το υπουργείο), που δεν φύγαμε εξωτερικό (γιατί άραγε?), που το 2016 θα είμαστε ΑΝΕΡΓΟΙ και μάλλον ΤΟΤΕ ΘΑ ΦΥΓΟΥΜΕ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ, τι πρέπει να πούμε?
Πάντως όχι ευχαριστώ σε κανέναν για τους κόπους που καταβάλαμε τόσα χρόνια και ειδικά στο να στηρίζουμε με την εργασία μας τα τελευταία 5 χρόνια το ΕΣΥ με τον μισθό των 1200 ευρώ (για να μην έχει και κάποιος την αυταπάτη οτι λύσαμε και το βιοποριστικό μας πρόβλημα)
Συμφωνω και επαυξανω συναδελφε!!!
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ