Skip to content

Το «βραχιολάκι» στα ΤΕΠ και η ενεργή αξιολόγηση ασθενών: Tι δείχνουν στοιχεία για το ΕΣΥ

Το virus.com.gr σας φέρνει καθημερινά τις πιο έγκυρες ειδησεις από τον χώρο της πολιτικής υγείας και φαρμάκου

Αισθητή μείωση καταγράφει το ΕΣΥ στα ΤΕΠ, σύμφωνα με τον υφυπουργό Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους. Μέτρα όπως το σύστημα ηλεκτρονικήςι ιχνηλάτησης-βραχιολάκι- και η αποστολή ερωτηματολογίου μέσω sms είναι εργαλεία στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του ΕΣΥ.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ,  ο υφυπουργός παρουσίασε τα πρώτα στοιχεία από την εφαρμογή των μέτρων του «βραχιολακίου» και του ψηφιακού ερωτηματολογίου σε δημόσια νοσοκομεία. Τα μέτρα έχουν στόχο τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των ασθενών και τη διαρκή αξιολόγηση του προσωπικού.

Η  ηλεκτρονική ιχνηλάτηση στα ΤΕΠ
Το ηλεκτρονικό βραχιολάκι εφαρμόζεται ήδη σε 11 νοσοκομεία της χώρας — εντός και εκτός Αττικής — με στόχο να επεκταθεί σε 100 νοσοκομεία πανελλαδικά. Το σύστημα επιτρέπει την ιχνηλάτηση των ασθενών στα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), καταγράφοντας την πορεία, τον χρόνο και τον όγκο εξετάσεων που πραγματοποιούνται.
Σύμφωνα με τον υφυπουργό, τα ΤΕΠ της Αττικής δέχονται κατά μέσο όρο 2.000 ασθενείς ημερησίως, ενώ ο ετήσιος αριθμός επισκέψεων πλησιάζει το μισό εκατομμύριο. Η διαλογή γίνεται με προτεραιότητα: τα επείγοντα εξετάζονται άμεσα, ενώ τα ελαφριά περιστατικά αντιμετωπίζονται εντός μίας ώρας, τα βλέπει ο πρώτος γιατρός.
Ο χρόνος εξυπηρέτησης μειώθηκε αισθητά, στον «Ευαγγελισμό» χαρακτηριστικά έπεσε από 9 ώρες σε 5 ώρες
Ο κ. Θεμιστοκλέους διευκρίνησε ότι  «δεν είναι χρόνος αναμονής, αλλά χρόνος που δαπανάται εντός ΤΕΠ για τη διερεύνηση του περιστατικού».  Χαρακτηριστικά ο υφυπουργός εξήγησε ότι σε αυτό το διάστημα ο ασθενής περνά από έξι διαφορετικά τμήματα, δηλαδή εξτάζεται από διαφορετικές ειδικότητες όπως είναι καρδιολόγος, παθολόγος, νευρολόγος κ.ά κάνει απεικονιστικές και αιματολογικές εξετάσεις — κάτι που θα απαιτούσε τον ίδιο χρόνο και εκτός νοσοκομείου.

Το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης: Εργαλείο για τους πολίτες και την διοίκηση
Παράλληλα,  ο κ. Θεμιστοκλέους αναφέρθηκε σε ένα ακόμη μέτρο που τέθηκε εδώ και λίγες ημέρες  σε εφαρμογή το ψηφιακό ερωτηματολόγιο ασθενών, το οποίο αποστέλλεται μέσω SMS μετά το εξιτήριο. Μέχρι στιγμής, μόνο 30% των 10.000 αποδεκτών των sms  το έχουν συμπληρώσει.

Το ερωτηματολόγιο:
– Περιλαμβάνει 35 ερωτήσεις, διαμορφωμένες σε συνεργασία με πανεπιστημιακούς φορείς και την Ένωση Ασθενών.
– Απαντώνται με “Ναι/Όχι” και με  βαθμολογική κλίμακα.
– Χρειάζεται περίπου 3 λεπτά για να συμπληρωθεί.
– Αφορά σε θέματα όπως οδηγίες μετά το εξιτήριο, καθαριότητα, φαγητό, κ.ά.
– Οι απαντήσεις είναι ανώνυμες.
Ο υφυπουργός τόνισε ότι οι απαντήσεις θα χρησιμοποιηθούν για την αξιολόγηση των διοικητών των νοσοκομείων. Ανοιχτό άφησε και το ενδεχόμενο ακόμη και για παύσεις όσων δεν ανταποκρίνονται σε διαδικασίες εξάλλειψης των προβλημάτα τα οποία καταγράφοναι στα παράπονα των πολιτών.

Ανακαινισμένοι χώροι & επίβλεψη σε πραγματικό χρόνο
Ο κ. Θεμιστοκλέους επεσήμανε  πως οι χώροι των περισσότερων ΤΕΠ έχουν ανακαινιστεί, βελτιώνοντας τις συνθήκες υποδοχής των ασθενών και εργασίας του προσωπικού, ενώ η παρακολούθηση της κίνησης των ασθενών σε πραγματικό χρόνο επιτρέπει στη διοίκηση:
– Να εντοπίσει καθυστερήσεις σε συγκεκριμένα τμήματα.
– Να διαγνώσει αν η πίεση είναι τοπική ή γενικευμένη.
– Να ενισχύει τα σημεία με προσωπικό όταν απαιτείται.

Ο υφυπουργός μεταξύ άλλων τόνισε ότι τα δεδομένα που συλλέγονται από τα δυο αυτά εργαλεία είναι πολύτιμα γιατί χάρη σε αυτά είναι δυνατή η διοίκηση των υγειονομικών δεδομένων, δηλαδή οι παρεμβάσεις, οι βελτιώσεις και οι ενισχύσεις.

ΒραχιολάκιΔεδομέναερωτηματολόγιοΜάριος ΘμειστοκλέουςΧρόνος αναμονής

Σχετικά άρθρα

Comments (0)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Εγκρίνονται 245 θέσεις γιατρών του ΕΣΥ
Νέο Ογκολογικό Κέντρο 8.000 τ.μ. με Γραμμικούς Επιταχυντές στο Σωτηρία

Editorial

Αιμίλιος Νεγκής

Διευθυντής Σύνταξης, virus.com.gr
& Pharma Health Business magazine

Περιοδικό Pharma & Health Business

Απόψεις

Back To Top