Λιγότερα τρόφιμα καταναλώνουν οι καταναλωτές στην Ελλάδα, σύμφωνα με μελέτη της IRi Hellas. Την ίδια ώρα, καταγράφεται μικρότερη πτώση στα καλλυντικά και είδη προσωπικής φροντίδας, στο ίδιο κανάλι διανομής.
Στη μελέτη που διενεργήθηκε για λογαριασμό του ΠΣΒΑΚ, στα σούπερ μάρκετ η μείωση στις πωλήσεις συνεχίστηκε και το 2016, αγγίζοντας το 5,8% σε αξίες και το 4,3% σε όγκο σε καλλυντικά και είδη προσωπικής υγιεινής, όταν οι πωλήσεις τροφίμων παρουσίασανπτώση κατά 6,7% και 9,6%, αντίστοιχα.
Αύξηση τιμών παρατηρήθηκε σε συγκεκριμένες κατηγορίες, όπως τα αφρόλουτρα, οι οδοντόβουρτσες, οδοντόκρεμες, τα σαπούνια. Με προωθητικές ενέργειες δόθηκε ώθηση στις πωλήσεις στο 45% σαμπουάν και μαλακτικών, 41% των βαφών μαλλιών, 38% των αντιηλιακών, 34% των προϊόντων styling, 30% στις οδοντόκρεμες, 29% των προϊόντων προσώπου, 28% στα αποσμητικά κλπ.
Η ευρεία διανομή, δηλαδή το κανάλι των σουπερ μάρκετ, έχει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς με 36,7%. Ακολουθούν τα φαρμακεία με 27,4%, τα καταστήματα καλλυντικών με 19%, οι κατ’ οίκον πωλήσεις με 9,8%, τα κομμωτήρια με 5,8% και τα ινστιτούτα αισθητικής με 1,4%.
Την ίδια ώρα, ο κλάδος των καλλυντικών αναμένει πως και πως την αλλαγή της νομοθεσίας παραγωγής καλλυντικών βάσει του κοινοτικού κανονισμού 1223/2009. Ο κανονισμός έπρεπε να είχε υιοθετηθεί έως το 2015, την ώρα που εκκρεμμεί η νομοθεσία για τα spa. Παράλληλα, αναμένεται επιβολή τέλους 1% υπέρ ΕΟΦ, που προβλέπεται στην εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ, όπως τονίστηκε στο πλαίσιο της πρόσφατης γενικής συνέλευσης του ΠΣΒΑΚ.
Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr - Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ