Η ειλικρίνεια και η αυθεντικότητα της παιδικής ηλικίας μερικές φορές είναι καθηλωτική, ικανή να συγκινήσει, αλλά και να προβληματίσει, πως οι υποκειμενικές απόψεις ορισμένων έχουν φορέσει το ένδυμα της αλήθειας.
Κι όμως, τα τείχη κάθε είδους προκατάληψης σπάει ένα κοριτσάκι της Ε’ Δημοτικού, ένα κοριτσάκι αλβανικής καταγωγής η Μαρία, που όχι μόνο έκανε φίλες της δίδυμες αδερφές που είναι κωφές, αλλά έμαθε και νοηματική για να μπορεί να συνεννοείται μαζί τους.
Δεν απαίτησε αυτές να προσαρμοστούν στους δικούς της κανόνες, αλλά επέλεξε να μπει στο δικό τους κόσμο. Μάλιστα, όνειρο της να γίνει διερμηνέας της νοηματικής γλώσσας, όνειρο που το έβαλε σε εφαρμογή, έστω και για μια ημέρα. Ένα κοριτσάκι του δημοτικού έβαλε τα γυαλιά σε ένα ολόκληρο εκπαιδευτικό σύστημα, αναλαμβάνοντας ρόλο διερμηνέα κατά τη διάρκεια προγράμματος κατάρτισης για την ασφαλή πλοήγηση και την εξάρτηση στο Διαδίκτυο.
Το υπουργείο δεν είχε στείλει καθηγητή νοηματικής για την υλοποίηση της πρακτικής του προγράμματος «Αριάδνη» σε δημοτικά σχολεία. Ευτυχώς για τις φίλες της και όσους είχαν την τιμή να την παρακολουθήσουν, εκεί βρέθηκε η Μαρία, παιδί μεταναστών από την Αλβανία, για να καλύψει το κενό και να γίνει, όπως αναφέρουν τα μέλη του προγράμματος μέσω του Facebook και της σελίδας Υποστηρίζω, το αντικείμενο συζήτησης για μια ολόκληρη ημέρα και όχι μόνο.
Μπράβο Μαρία και ευχαριστούμε, που έστω και για λίγο μας θύμησες τι είναι σημαντικό!
Β. Αγγ.















Comments (0)