Οι γονείς και οι κηδεμόνες τείνουν να πιστεύουν ότι τα παιδιά κατά τη διάρκεια παραμονής τους στο σχολείο είναι ασφαλή. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι τα παιδιά στο σχολικό περιβάλλον κινδυνεύουν από επιληπτικές και αλλεργικές κρίσεις, από πνιγμονή, από τραύματα και εγκαύματα, καθώς επίσης από διαβητικές κρίσεις, παιδική παχυσαρκία κ.λπ. Το γεγονός αυτό υπογραμμίζει τη σημασία των Πρώτων Βοηθειών στα σχολεία, καθώς στο συγκεκριμένο τομέα υπάρχει πλήρες κενό.
Μια ενδεχόμενη λύση στο πρόβλημα θα μπορούσε να προσφέρει η εκπαίδευση των δασκάλων και καθηγητών σε θέματα παροχής Α΄ Βοηθειών, προκειμένου να είναι σε θέση να αντιμετωπίσουν κάποιο ατύχημα ή θέμα υγείας των παιδιών. Ωστόσο, οι νομικοί περιορισμοί που υπάρχουν, όπως η υποχρεωτική συναίνεση του κηδεμόνα και η απαγόρευση χορήγησης φαρμάκων από το εκπαιδευτικό προσωπικό, θέτουν την υγεία ή ακόμα και τη ζωή πολλών παιδιών σε κίνδυνο.
Σύμφωνα με την Ένωση Νοσηλευτών Ελλάδας (ΕΝΕ), ουσιαστική απάντηση σε αυτό το πρόβλημα δίνει η θεσμοθέτηση του Σχολικού Νοσηλευτή, καθώς «είναι σημαντικό να υπάρχει πάντα διαθέσιμος σε κάθε σχολείο ένας εξειδικευμένος επαγγελματίας υγείας, ο οποίος μπορεί άμεσα να αντιμετωπίσει πολλά περιστατικά υγείας και να παραπέμψει αν είναι απαραίτητο σε νοσηλευτικά ιδρύματα τα παιδιά που κινδυνεύουν». Σημειώνεται πως ο θεσμός ήδη εφαρμόζεται με επιτυχία σε κάποια σχολεία.
Οι κίνδυνοι που διατρέχουν τα παιδιά στο σχολικό περιβάλλον και η σημασία των Α΄ Βοηθειών, συζητήθηκε σε ειδική Ημερίδα που διοργάνωση η ΕΝΕ σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Περιφερειακής Εκπαίδευσης Β΄ Αθήνας και θέμα «Επιμορφωτικό Σεμινάριο Αγωγής Υγείας… και οι Πρώτες Βοήθειες γίνονται Παιχνίδι!».
Διαπιστευμένη δημοσιογράφος στο Υπουργείο Υγείας. Διπλωματούχος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών. Τακτικό μέλος της ΕΣΗΕΑ και του ΟΕΕ.
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ