Ουσιαστική προσφορά ή συνεισφορά που να ανταποκρίνεται και στον ψυχισμό των εργαζομένων της εταιρείας, αλλά και δράσεις που ενισχύουν τη βιωσιμότητα του συστήματος υγείας, προσφέρουν καινοτόμες λύσεις ή υποδεικνύουν έναν τομέα που χρειάζεται ενδυνάμωση, αποτελούν τον «οδηγό» της εταιρικής υπευθυνότητας της AbbVie.
«Προσπαθούμε να είμαστε χρήσιμοι στον χώρο μας, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας καινοτόμες δράσεις, που πρώτα από όλα “γεμίζουν” εμάς, τους ίδιους τους εργαζομένους» αναφέρει στο PhB η Director Market Access και External Relations της εταιρείας, Α. Βερναδάκη.
ΕΡ_Κάποιοι κάνουν λόγο για «αντίβαρο» της επιχειρηματικής δράσης ή για εταιρική «εξιλέωση», άλλοι μιλούν για αυτονόητη υποχρέωση, άλλοι για φιλανθρωπία και κάποιοι κάνουν λόγο για αυξημένο αίσθημα κοινωνικής ευθύνης από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της πολύπαθης υγείας. Τι σημαίνει εταιρική κοινωνική ευθύνη για την εταιρεία σας;
ΑΠ_Κάθε εταιρεία είναι ένας ζωντανός οργανισμός, που δεν μπορεί να νοείται ανεξάρτητα από το περιβάλλον, την κοινότητα, ακόμη και τη γειτονιά στην οποία δραστηριοποιείται, απευθύνεται και προσφέρει. Επίσης, η εταιρεία είναι ένας οργανισμός που αποτελείται από άτομα με τις δικές τους, ιδιαίτερες κοινωνικές ευαισθησίες, δράσεις και αφετηρία. Δράσεις ΕΚΕ που γίνονται –δυστυχώς συχνά– χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους το παραπάνω πλαίσιο είναι απλά πυροτεχνήματα, χωρίς συνέχεια και ουσιαστικό αντίκτυπο στη κοινωνία. Για την AbbVie, η ΕΚΕ δεν είναι ούτε αυτοσκοπός ούτε μέσο για μια εφήμερη προβολή. Αντίθετα, προσπαθούμε να είμαστε χρήσιμοι στον χώρο μας, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας καινοτόμες δράσεις, που πρώτα από όλα «γεμίζουν» εμάς, τους ίδιους τους εργαζομένους.
ΕΡ_Ποια είναι τα «συστατικά» μιας αποτελεσματικής και ουσιώδους στρατηγικής ΕΚΕ;
ΑΠ_Είναι πεποίθηση της AbbVie –και δική μου προσωπικά– πως μια επιτυχημένη δράση ΕΚΕ είναι αυτή που συνδυάζει τα στοιχεία που περιέγραψα παραπάνω: Ουσιαστική προσφορά ή συνεισφορά, που να ανταποκρίνεται και στον ψυχισμό των εργαζομένων, ώστε να αγκαλιαστεί πρώτα από εμάς. Ένα επιπλέον στοιχείο που έχουμε εισαγάγει στη δική μας παγκόσμια εταιρική κουλτούρα, και που απορρέει και από τον χώρο της υγείας, στον οποίο δραστηριοποιούμαστε, είναι η έννοια της βιωσιμότητας. Επιλέγουμε, δηλαδή, να σχεδιάζουμε δράσεις ΕΚΕ που να ενισχύουν τη βιωσιμότητα του συστήματος υγείας, να προσφέρουν καινοτόμες λύσεις ή να υποδεικνύουν έναν τομέα που χρειάζεται ενδυνάμωση ή ευρύτερη συνεργασία και προσοχή από την Πολιτεία.
ΕΡ_Ποιο είναι το «κέρδος» για μια εταιρεία;
ΑΠ_Εξαρτάται προφανώς από τη δράση. Όπως είπαμε, υπάρχουν δράσεις που αποσκοπούν σε έναν πρόχειρο εντυπωσιασμό, σε ένα επικοινωνιακό πυροτέχνημα, χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα, χωρίς κοινωνικό πρόσημο και χωρίς συνέχεια. Αυτές οι δράσεις δεν αφορούν την AbbVie. Δεν θεωρούμε πως μας προσδίδουν αξία. Αντίθετα, έχουμε δει πολλές ΕΚΕ που συνδυάζουν την ουσιαστική προσφορά, με το θεμιτό επικοινωνιακό όφελος για την εταιρεία που την υλοποιεί, αλλά και την ευχαρίστηση των εργαζομένων που συμμετέχουν στη δράση.
ΕΡ_Περιγράψετε μας τους τομείς στους οποίους εστιάζεται η πολιτική σας, τις κύριες δράσεις σας και τις αιτίες που τις επιλέξατε;
ΑΠ_Η AbbVie, ως βιοφαρμακευτική εταιρεία, δραστηριοποιείται σε έναν χώρο με πολύ αυστηρό κανονιστικό πλαίσιο. Αυτό το πλαίσιο ορίζει και το εύρος των δράσεών μας. Θεωρούμε ιδιαίτερα σημαντικές τις δράσεις που αποσκοπούν στην ενημέρωση –συχνά και στην αφύπνιση– του ευρύτερου κοινού σχετικά με κάποια ασθένεια. Ενδεικτικά παραδείγματα αποτελούν η πρωτοποριακή ενημερωτική δράση “Fashion.Uncovered” για την ψωρίαση, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με τον Πανελλήνιο Σύλλογο Ασθενών με Ψωρίαση και Ψωριασική Αρθρίτιδα «Επιδερμία», το 16ο Athens Xclusive Designers’ Week by Coca Cola light και τον ανερχόμενο σχεδιαστή ρούχων Stylianos, όπως και το θεατρικό δρώμενο με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Νόσου Πάρκινσον σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Εθελοντών και Ασθενών για τη νόσο του Πάρκινσον «Επίκουρος κίνηση».
Τέλος, σε ένα άλλο επίπεδο, για να είμαστε ικανοί και πρόθυμοι να σχεδιάζουμε και να αγκαλιάσουμε εμείς πρώτα –ως εργαζόμενοι– τέτοιες δράσεις, στην AbbVie επενδύουμε σημαντικά στην ποιότητα του εργασιακού μας περιβάλλοντος. Περνάμε πολλές ώρες της μέρας στην εργασία μας, και θέλουμε να είναι όσο πιο ευχάριστες γίνεται. Η προσπάθειά μας αυτή απεικονίστηκε σε δύο συνεχόμενες διακρίσεις (πρώτη θέση το 2015, δεύτερη θέση το 2016) στα βραβεία Best Workplaces.
Who is who
Η Άντζελα Βερναδάκη είναι Director Market Access & External Relations στη βιοφαρμακευτική εταιρεία AbbVie.
Είναι επικεφαλής μιας διατμηματικής ομάδας εργαζομένων της εταιρείας, που δημιουργήθηκε για να προτείνει καινοτόμες δράσεις ΕΚΕ. Στο πλαίσιο αυτό της καινοτομίας, η AbbVie έχει αναπτύξει μια σύγχρονη και ξεχωριστή διαδικασία brainstorming, που ονομάζεται “No Limits”, στην οποία εκπαιδεύονται όλοι οι εργαζόμενοι. Πολλές από τις δράσεις ΕΚΕ της AbbVie είναι αποτέλεσμα των διαδικασιών “No Limits”.
Το virus.com.gr σας φέρνει καθημερινά τις πιο έγκυρες ειδησεις από τον χώρο της πολιτικής υγείας και φαρμάκου
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ