Είναι χαρακτηριστικό ότι τα περιθώρια διύλισης βρίσκονται στα χαμηλότερα επίπεδα της τελευταίας δεκαετίας, ενώ η εγχώρια κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης υποχώρησε σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία κατά 44%. Την ίδια στιγμή η ευρύτερη αγορά πετρελαιοειδών καυσίμων εμφάνισε πτώση της τάξεως του 14,6%, σε όγκο κατανάλωσης, σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών Μελετών της ICAP Group. Ιδιαίτερα η κατανάλωση πετρελαίου θέρμανσης έκανε βουτιά, όπως σημειώθηκε και παραπάνω, το 2012 κατά 44,1%, ενώ πτώση 13,2% εμφάνισε και η κατανάλωση βενζίνης. Εν τω μεταξύ, η συνολική κατανάλωση φυσικού αερίου παρουσίασε μείωση 8% το 2012 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ελαφρά ενισχυμένη εμφανίζεται μόνο η κατανάλωση πετρελαίου κίνησης (κατά 3,7%).Όσον αφορά στη συνολική κατανάλωση φυσικού αερίου, αυτή κορυφώθηκε το 2011 και παρουσίασε μείωση 8,0% το 2012 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα τελευταία χρόνια (2005-2012) η εν λόγω κατανάλωση παρουσιάζει διαχρονική αύξηση με μέσο ετήσιο ρυθμό μεταβολής 6,5%. Στην αυξητική αυτή πορεία συνέβαλλε τόσο η απελευθέρωση της αγοράς φυσικού αερίου όσο και οι νέες μονάδες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο.Αναφορικά με τα καύσιμα «Διεθνούς Αγοράς» (ναυτιλιακά και αεροπορικά καύσιμα), η κατανάλωση διαμορφώθηκε το 2012 περίπου στα ίδια επίπεδα με το προηγούμενο έτος (με πτώση 13,2% στα αεροπορικά και 1,4% στο ναυτιλιακό μαζούτ και ενίσχυση κατά 53,1% στο ναυτιλιακό πετρέλαιο).Στα πλαίσια της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων (διύλισης/χονδρικής εμπορίας) του κλάδου, βάσει επιλεγμένων αριθμοδεικτών. Επίσης, συνετάχθη ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος εταιρειών.Με βάση τον ομαδοποιημένο ισολογισμό των δύο εταιρειών διύλισης για την περίοδο 2011-2012 προέκυψε αύξηση των συνολικών τους πωλήσεων κατά 15,3% το 2012, ενώ τα μικτά κέρδη μειώθηκαν κατά 20,7%. Στην ίδια κατεύθυνση, τα κέρδη προ φόρου εισοδήματος διαμορφώθηκαν σε 247,5 εκατ. ευρώ το 2012, μειωμένα κατά 25,9% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ τα κέρδη EBITDA υποχώρησαν κατά 11,6% το 2012/2011.Όσον αφορά τις εταιρείες χονδρικής εμπορίας, οι συνολικές πωλήσεις των 33 εταιρειών του δείγματος κατέγραψαν μείωση 7,2% και διαμορφώθηκαν σε 12.855 εκατ. ευρώ το 2012. Σε επίπεδο λειτουργικού αποτελέσματος υπήρξε διεύρυνση των ζημιών το 2012, γεγονός που με σειρά του οδήγησε στην εμφάνιση συνολικών ζημιών ύψους 61,1 εκατ. ευρώ το 2012 έναντι 23,4 εκατ. ευρώ το 2011. Τέλος, τα κέρδη EBITDA μειώθηκαν κατά 26,9% το 2012/11.
ΕΛΠΕΚΑΜΨΗ ΜΕΓΕΘΩΝ ΛΟΓΩ ΔΥΣΜΕΝΟΥΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣΤο πλέον δυσμενές περιβάλλον στην πρόσφατη ιστορία του Ευρωπαϊκού κλάδου διύλισης και το σημαντικό ανταγωνιστικό μειονέκτημα των διυλιστηρίων της ευρύτερης περιοχής στην τροφοδοσία με αργό πετρέλαιο και στο κόστος ενέργειας, επηρέασαν, όπως ήταν φυσικό, τα αποτελέσματα των Ελληνικών Πετρελαίων για το Δ΄Τρίμηνο του 2013.Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του Ομίλου, Γιάννη Κωστόπουλο, τα ΕΛ.ΠΕ. θα εστιάσουν περαιτέρω, κατά το τρέχον έτος, στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους, με ιδιαίτερη έμφαση στη καλύτερη απόδοση των διυλιστηρίων και την εκμετάλλευση των σημαντικών συνεργειών μεταξύ τους, τον έλεγχο κόστους σε όλες τις δραστηριότητες και την επιτάχυνση της απομόχλευσης. Ήδη, το αναβαθμισμένο διυλιστήριο Ελευσίνας και τα προγράμματα μετασχηματισμού, αντιστάθμισαν εν μέρει τα χαμηλότερα διεθνή περιθώρια διύλισης της τελευταίας δεκαετίας. Εδικότερα, τα ΕΛ.ΠΕ. δημοσίευσαν, Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA, Δ΄ Τριμήνου, στα 45εκ. (-43% έναντι Δ’ Τριμ. 2012). Αρνητικά, επηρεάστηκαν και τα συνολικά αποτελέσματα του 2013, λόγω των ιστορικών χαμηλών περιθωρίων διύλισης, του αυξημένου κόστους προμήθειας αργού, καθώς και της διαδικασίας αριστοποίησης του Διυλιστηρίου Ελευσίνας κατά το Α’ εξάμηνο. Τα Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA για το 2013 ανήλθαν στα 178εκ. ευρώ (-60% σε σχέση με το 2012 που ήταν 444 εκ.). Τα δημοσιευμένα αποτελέσματα μετά από φόρους επηρεάστηκαν από έκτακτα στοιχεία όπως το κόστος της αναδιοργάνωσης για μείωση λειτουργικών εξόδων και η πρόβλεψη ύψους 21εκ. για τη νέα, αναδρομική φορολόγηση αποθεματικών προηγουμένων χρήσεων. Αρνητική επίδραση στα Δημοσιευμένα Καθαρά
MOTOR OILΤΑ ΜΕΙΩΜΕΝΑ ΠΕΡΙΘΩΡΙΑ ΔΙΥΛΙΣΗΣ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΑΝ ΤΑ ΚΕΡΔΗ Σε 340.000 ευρώ διαμορφώθηκαν το εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου τα καθαρά κέρδη του ομίλου Motor Oil, καθώς τα κέρδη του τρίτου τριμήνου, ύψους 31,977 εκατ. ευρώ, κατάφεραν να καλύψουν τις ζημίες, ύψους 31,6 εκατ. ευρώ, που είχε παρουσιάσει ο όμιλος το πρώτο εξάμηνο.Η συρρίκνωση των διεθνών περιθωρίων διύλισης, που έχουν πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων δέκα χρόνων, και η μείωση της ζήτησης έχουν «ροκανίσει» τα κέρδη του διυλιστηρίου, το οποίο το πρώτο εξάμηνο είχε και μείωση στην παραγωγή λόγω έργων συντήρησης. Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε στο εννεάμηνο στα 6,98 δισ. ευρώ από 7,25 δισ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου χρόνου, όταν είχε επιτύχει καθαρά κέρδη 81,772 εκατ. ευρώ.Τα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και συνολικών αποσβέσεων διαμορφώθηκαν στο εννεάμηνο στα 145, 083 εκατ. ευρώ από 229,150 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2012, καταγράφοντας πτώση της τάξης του 37%. Στο τρίμηνο Ιουλίου – Σεπτεμβρίου, τα αντίστοιχα κέρδη έφθασαν στα 84,017 εκατ. ευρώ από 109,374 εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του 2012. Τα κέρδη προ φόρων στο εννεάμηνο ήταν 23,732 εκατ. ευρώ από 104,740 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου χρόνου, με το τρίτο τρίμηνο να παρουσιάζει προ φόρων κέρδη 43,659 εκατ. ευρώ έναντι 68,014 εκατ. ευρώ του διαστήματος Ιουλίου – Σεπτεμβρίου 2012.
Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr - Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ