Σταθερά ανοδική, αν και με ελαφρώς χαμηλότερο ρυθμό, είναι η αγορά καλλυντικών, σύμφωνα με στοιχεία του ΠΣΒΑΚ, που εκτιμά πως το 2018 θα κλείσει με αύξηση πάνω από 2%, τόσο στις χονδρικές όσο και στις λιανικές τιμές.
Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία πωλήσεων στην ελληνική αγορά του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Καλλυντικών & Αρωμάτων (ΠΣΒΑΚ), το 2017 έκλεισε με 657 εκατ. ευρώ πωλήσεις στη χονδρική και 881 εκατ. ευρώ στη λιανική, αύξηση 2,8% και 3,5%, αντιστοίχως, σε σχέση με το 2016.
Βάσει της εκτίμησης του Συνδέσμου για το τρέχον έτος, οι οποίες τοποθετούν τις πωλήσεις στα 671 εκατ. ευρώ στη χονδρική και στα 899 εκατ. ευρώ στη λιανική, η ανοδική πορεία συνεχίζεται, αν και με μια σχετική επιβράδυνση, αφού αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,1% και 2% αντιστοίχως.
Το 2016 αποτέλεσε και το πρώτο έτος ανάκαμψης της αγοράς καλλυντικών, μετά τη διαρκή πτώση που κατέγραφε ο κλάδος από το 2010 και μετά. Είναι ενδεικτικό ότι 2009 αποτέλεσε και την τελευταία χρόνια σημαντικής αύξησης των κερδών για τις επιχειρήσεις, με την αγορά να διαμορφώνεται στο 1,19 δις στη χονδρική και στα 1,370 δις. ευρώ στη λιανική.
Η ευρεία διανομή παραμένει το βασικό κανάλι, που εκτιμάται πως θα κινηθεί περίπου στα ίδια επίπεδα και το τρέχον έτος, κατέχοντας το 42,3% της αγοράς, δηλαδή περίπου 283,8 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 42,4% πέρσι (της χονδρικής).
Μικρή αναμένεται η άνοδος στο κανάλι των φαρμακείων, που εκτιμάται ότι θα φθάσει το 26,1% (175,1 εκατ. ευρώ) από 26% το 2017. Ακολουθεί η επιλεκτική διανομή, που αναμένεται να κερδίσει περισσότερο έδαφος εφέτος, εξασφαλίζοντας το 19,2% (128, 8 εκατ. ευρώ) από 18,9% το 2017. Σταθερό το μερίδιο των ινστιτούτων αισθητικής (1,2%), όπως και των κομμωτηρίων (6%), ενώ ελαφρά πτώση αναμένεται να καταγράψουν οι απευθείας πωλήσεις (door to door), από το 5,5% το 2017 στο 5,3 τη φετινή χρονιά.
Την πιο δυναμική πορεία, βέβαια, καταγράφουν οι ηλεκτρονικές πωλήσεις όλων των καναλιών, με το e-commerce να αυξάνεται από 3,9% το 2016 στο 4,9% το 2017 και εκτιμάται να κατακτήσει στο 5,8% των πωλήσεων το 2018, περίπου δηλαδή 38,9 εκατ. ευρώ.
Τι αγοράζουν, όμως, περισσότερο οι Έλληνες; Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΠΣΒΑΚ και της Cosmetics Europe, τα προϊόντα περιποίησης προσώπου και σώματος έρχονται σταθερά πρώτα στη «λίστα αγορών» καλλυντικών (32,9%), η οποία αναμένεται να παραμένει αμετάβλητη και το 2018, σε σχέση με την περσινή χρονιά.
Έτσι, δεύτερά στη λίστα έρχονται τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών (25,4%), ακολουθούν τα προϊόντα υγιεινής (22,7%), το μακιγιάζ (10,1%) και τελευταία τα αρώματα (8,9%).
Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr - Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ