Μετά από σχεδόν 10 χρόνια στο τιμόνι του GSK, ο Andrew Witty δείχνει να δικαιώνεται για το γεγονός ότι έστρεψε το ενδιαφέρον του στα εμβόλια. Φέτος, που είναι και η τελευταία του χρονιά στο τιμόνι της GSK, για πρώτη φορά το τμήμα εμβολίων ξεπέρασε σε ανάπτυξη τα υπόλοιπα.
Ο τομέας εμβολίων της GSK αναπτύχθηκε το 2016 κατά 14% ή 5,73 δις δολάρια, ενώ ο τομέας φαρμάκων και εκείνος των καταναλωτικών είχαν μόλις 3% και 9% αντίστοιχα. Βέβαια, τα εμβόλια αποτελούν μόλις το 16% των συνολικών πωλήσεων, ενώ το 58% ανήκει στα φάρμακα και 26% στα καταναλωτικά.
Με τη μεγάλη εξαγορά του τμήματος εμβολίων της Novartis, ο CEO της GSK οδήγησε την εταιρεία μακριά από τα πανάκριβα ογκολογικά φάρμακα προς τα φάρμακα χαμηλής τιμής, τα μεγάλου όγκου εμβόλια και τα καταναλωτικά προϊόντα υγείας.
Το μεγάλο νέο αστέρι της εταιρείας είναι το εμβόλιο Bexsero που αφορά το μηνιγγιτιδόκοκκο τύπου Β (που η εταιρεία πήρε από τη Novartis). Το εμβόλιο σχεδόν διπλασίασε τις πωλήσεις του σε σχέση με το 2015, φθάνονατς τα 486 εκατ. δολάρια και η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει να επενδύει ώστε να αυξήσει την παραγωγική της ικανότητα.
Από την άλλη, τη μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων είχε επίσης ένα εμβόλιο: το Cervarix, που αφορά τον ιό HPV. Οι πωλήσεις του μειώθηκαν κατά 14% και η GSK το απέσυρε από την αμερινανική αγορά από τον Αύγουστο του 2016.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι είναι δυνατόν η εταιρεία να διατηρήσει την καλή πορεία στον τομέα των εμβολίων, καθώς πρόσφατα κατέθεσε αίτηση για το εμβόλιο Shingrix έναντι του έρπη. Μάλιστα, εκτιμάται ότι μπορεί να σπάσει το φράγμα του 1 δις δολαρίων μέχρι το 2021, ερχόμενο σε σκληρή μάχη με το Zostavax της Merck (MSD στην Ελλάδα). Οι πωλήσεις του αναμένεται να ξεκινήσουν στην Ευρώπη γύρω στα τέλη του 2017.
Δευθυντής Σύνταξης, virus.com.gr & Pharma Health Business magazine
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ