Τα χαρακτηριστικά των ΜΗΣΥΦΑ, τις δυνατότητες της αγοράς, καθώς και τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα για τα συστήματα υγείας και την κοινωνική ασφάλιση αναδείχθηκαν, μεταξύ άλλων, στο 2ο OTC & Cosmetics Conference. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάστηκαν, αν το 5% των Συνταγογραφούμενων φαρμάκων μετατραπούν σε Μη Συνταγογραφούμενα Φάρμακα (ΜΗΣΥΦΑ), το συνολικό όφελος για την κοινωνική ασφάλιση εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 160 εκατ. ευρώ. Η οικονομική αξία αποτελεί όμως μόνο ένα από τα οφέλη της αυτοφροντίδας.
Έρευνα της Palmos Analysis, που παρουσιάστηκε επίσης στο Συνέδριο OTC & Cosmetics έδειξε ότι τα περιθώρια διεύρυνσης της αγοράς κυμαίνονται από 15% έως και 34%. Είναι χαρακτηριστικό ότι παρά τη μικρή κάμψη του μέσου αριθμού ετήσιων επισκέψεων σε φαρμακεία το 2016, από 25 σε 24, οι επισκέψεις με σκοπό την αγορά ΜΗΣΥΦΑ αυξήθηκε, στο 56% από 52%. Παράλληλα, αύξηση κατέγραψαν οι επισκέψεις για την αγορά μη φαρμακευτικών προϊόντων, 21% από 17%, καθώς και απλά για τη λήψη συμβουλών από το φαρμακοποιό, 11% από 7%. Μάλιστα, σύμφωνα με τον Πασχάλη Τεμεκενίδη, Δ/ντή Ερευνών της Palmos Analysis, «για όλες τις κατηγορίες μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων – πλην της κατηγορίας αναλγητικά/ αντιπυρετικά από του στόματος – ο βασικός παράγοντας για τη λήψη απόφασης αγοράς συγκεκριμένου σκευάσματος είναι η σύσταση/ συμβουλή από γιατρό». Είναι ενδεικτικό ότι μόνο οι μισοί ερωτηθέντες ή και λιγότεροι ήταν σε θέση να ανακαλέσουν κάποιο διαφημιστικό μήνυμα ή κάποια προωθητική ενέργεια, για οποιοδήποτε σκεύασμα κάποιας κατηγορίας ΜΗΣΥΦΑ. Την ίδια ώρα, οι νέες τεχνολογίες και η αυξανόμενη χρήση τους εκ μέρους των επιχειρήσεων, δημιουργεί νέους τρόπους επικοινωνίας, νέες ευκαιρίες για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες, καθώς κι εξελιγμένα επιχειρησιακά μοντέλα. Είναι χαρακτηριστικό ότι 5 εκατ. Έλληνες ενημερώνονται για θέματα υγείας μέσω του διαδικτύου, ενώ ήδη 1 στις 3 επιχειρήσεις αξιοποιεί αποτελεσματικά τις ψηφιακές τεχνολογίες. «Υπάρχει σημαντική ανάγκη στις επιχειρήσεις για δημιουργία κουλτούρας καινοτομίας, ανάπτυξης δεξιοτήτων και σύνδεσης των επιχειρηματικών προσδοκιών με τις σύγχρονες τεχνικές δυνατότητες» ανέφερε σχετικά ο Κωνσταντίνος Βαρσάμος, Managing Partner, GET2WORK.
Από την πλευρά του ο Νίκος Κωστάρας, Γενικός Δ/ντής QuintilesIMS Health, παρουσίασε καινοτόμα προϊόντα και υπηρεσίες της εταιρίας του που παρέχουν επιπλέον πληροφόρηση και περαιτέρω ανάλυση της συμπεριφοράς του πελάτη του φαρμακείου.
A. Transactional Data Analytics: Με συλλογή στοιχείων ανά συναλλαγή, πλέον, συλλέγονται νέες πληροφορίες όπως: ώρα και ημέρα συναλλαγής, σκευάσματα που συν-αγοράσθηκαν, RSP: Retail Sales Price (Τελική Τιμή Αγοράς). Τα παραπάνω επιτρέπουν ενέργειες όπως Sensitivity analysis on Advertising/Promotion, ROI analysis, Basket analysis (αγοραστικό προφίλ καταναλωτή, co-dispensing insights, bundle pack opportunities κλπ), μεταξύ άλλων.
B. In Store Promotions (Pop Up) Η υπηρεσία προσφέρει τη δυνατότητα εμφάνισης pop up μηνύματος στην οθόνη του φαρμακοποιού, με την συγκαταθεσή του, ώστε να μπορεί να λαμβάνει Ενημέρωση για νέες κυκλοφορίες ή ενδείξεις καθώς και Ερωτήσεις για υλοποίηση έρευνας. Επίσης, με το σκανάρισμα μιας συσκευασίας προς πώληση μπορεί να εμφανισθεί πληροφοριακό μήνυμα σχετικό με το σκεύασμα ή την κατηγορία του.
Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr - Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ