«Η ουσία της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης είναι τόσο διαχρονική όσο η έννοια της επιχειρηματικότητας» δηλώνει στο PhB ο επικεφαλής Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας της Boehringer Ingelheim Ελλάδος, Μανώλης Μιτάκης. Όπως εξηγεί, κάθε επιχείρηση αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνίας και σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία στηρίζεται σε μια διαχρονική δέσμευση για ανάληψη πρωτοβουλιών εταιρικής υπευθυνότητας.
ΕΡ_Κάποιοι κάνουν λόγο για «αντίβαρο» της επιχειρηματικής δράσης ή για εταιρική «εξιλέωση», άλλοι μιλούν για αυτονόητη υποχρέωση, άλλοι για φιλανθρωπία, και κάποιοι κάνουν λόγο για αυξημένο αίσθημα κοινωνικής ευθύνης από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της πολύπαθης υγείας. Τι σημαίνει εταιρική κοινωνική ευθύνη για την εταιρεία σας;
ΑΠ_Όπως γνωρίζετε, η Boehringer Ingelheim είναι μια εταιρεία που συμπληρώνει 130 χρόνια επιχειρηματικής ζωής ως ανεξάρτητη εταιρεία. Δεν είναι τυχαίο επομένως το γεγονός ότι για την εταιρεία μας η κοινωνική ευθύνη θεωρείται αυτονόητη υποχρέωση, που τηρήθηκε έμπρακτα από τα πρώτα χρόνια της λειτουργίας της: Η Boehringer Ingelheim είναι η πρώτη εταιρεία που ίδρυσε ασφαλιστικό ταμείο για τους ίδιους της τους εργαζομένους το 1912. Έκτοτε, η μη εξάρτηση της εταιρείας από το χρηματιστήριο της επιτρέπει να ασκεί την επιχειρηματική της δράση έχοντας κατά νου να αφήνει με θετικό πρόσημο το αποτύπωμά της σε κάθε χώρα στην οποία δραστηριοποιείται:
ΕΡ_Ποια είναι τα «συστατικά» μιας αποτελεσματικής και ουσιώδους στρατηγικής ΕΚΕ;
ΑΠ_Έχει πλέον αποδειχθεί ότι οι επιχειρήσεις δεν επιτυγχάνουν μέσα σε κοινωνίες που αποτυγχάνουν. Να γιατί ακόμα και η αειφορία χρειάζεται… τη βιωσιμότητά της! Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι τα συστατικά που ζητάμε βρίσκονται στη διαχρονική δέσμευση της εταιρείας, στη συνέπεια και στη συνέχεια ως προς την ανάληψη πρωτοβουλιών και δράσεων. Στη συνέχεια, για να «παρασκευάσουμε» ΕΚΕ, θα χρειαστεί οι πρακτικές αυτές να ενσωματωθούν στους στρατηγικούς σχεδιασμούς της εταιρείας. (Good Citizenship Strategies). Και φυσικά, θα πρέπει να τις περάσουμε μαζί και μέσα από τους εργαζομένους μας, τους δικούς μας ανθρώπους.
ΕΡ_Ποιο είναι το «κέρδος» για μια εταιρεία;
ΑΠ_Η ουσία της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης είναι τόσο διαχρονική όσο η έννοια της επιχειρηματικότητας. Και τούτο διότι κάθε επιχείρηση αποτελεί και ένα αναπόσπαστο κομμάτι της κοινωνίας μέσα στην οποία δραστηριοποιείται, καθώς από αυτήν επιλέγει το ανθρώπινο δυναμικό της και προς αυτή διαθέτει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Έτσι, λοιπόν, το όφελος που έχουμε αν προβούμε σε πρωτοβουλίες ΕΚΕ είναι να αυξηθεί η κατανόηση και η εμπιστοσύνη της κοινωνίας απέναντι στην εταιρεία μας. Το κόστος που έχουμε σε περίπτωση που κραυγαλέα αγνοήσουμε την κοινωνία ή δεν αντιληφθούμε τον στοιχειώδη βαθμό συμμετοχής μας στο έργο για την ευμάρεια του κοινωνικού συνόλου, είναι ότι και εμείς, κάποια στιγμή, θα θιγούμε.
ΕΡ_Περιγράψτε μας τους τομείς στους οποίους εστιάζεται η πολιτική σας, τις κύριες δράσεις σας και τις αιτίες που τις επιλέξατε.
ΑΠ_Η εταιρεία έχει ήδη συμπληρώσει πάνω από μισό αιώνα λειτουργίας στην Ελλάδα, διαθέτοντας εδώ και 40 χρόνια εργοστάσιο (αδιάλειπτης) παραγωγής στην Ελλάδα, παρά τις κατά καιρούς αντίξοες συνθήκες του επιχειρησιακού περιβάλλοντος της μεταπολίτευσης, αλλά και εν μέσω της υπάρχουσας κρίσης. Σήμερα η Boehringer Ingelheim Ellas αντιπροσωπεύει το 1% των συνολικών εξαγωγών της Ελλάδας, παραμένοντας η μοναδική πολυεθνική φαρμακευτική εταιρεία με εργοστάσιο παραγωγής καινοτόμων φαρμάκων στην Ελλάδα. Η αειφορία της εταιρείας ως προς την παραγωγή ενισχύεται λόγω της πρόσφατης απόφασής της να επεκτείνει το εργοστάσιο, προκειμένου να καλύψει το μεγαλύτερο μέρος της παγκόσμιας παραγωγής των καινοτόμων αντιδιαβητικών της φαρμάκων, ενέργεια που αναμένεται να οδηγήσει και σε αύξηση των θέσεων εργασίας της.
Σε όλες της τις επιχειρησιακές λειτουργίες η εταιρεία ασφαλίζει τους εργαζομένους της, τις εγκαταστάσεις της και το περιβάλλον από επιβλαβείς επιδράσεις. Προστατεύει τους φυσικούς μας πόρους και προωθεί ανοιχτά την αναγνώριση της ανάγκης για προστασία του περιβάλλοντος.
Το πρόγραμμα Be Safe αφορά στην ασφάλεια των εργαζομένων, ενώ μέσω του προγράμματος Be Green υλοποιούμε τη δέσμευσή μας για προστασία του περιβάλλοντος. Παράλληλα, μέσω του διεθνούς προγράμματος Making More Health στηρίζουμε τις προσπάθειες αειφόρου οικονομικής ανάπτυξης.
Έτσι, λοιπόν, η εταιρεία επιλέγει να δρα υπεύθυνα «υπέρ αδυνάτου», είτε πρόκειται για τον ασθενή μας, είτε πρόκειται για τον εργαζόμενό μας, είτε για το περιβάλλον μας, είτε –αρχή και τέλος– για την πατρίδα μας.
Who Is Who
Ο Μ. Μιτάκης είναι φαρμακοποιός, απόφοιτος Φαρμακευτικής του Πανεπιστημίου της Πάτρας.
Εργάζεται στην Boehringer Ingelheim από το 1990, ενώ έχει απασχοληθεί στον χώρο της επιστημονικής ιατρικής ενημέρωσης, του φαρμακευτικού μάρκετινγκ –σε τοπικό και σε διεθνές επίπεδο– και του market access. Σήμερα, είναι Head of Public affairs & Communications, ενώ, παράλληλα, είναι project leader στην Ελλάδα του διεθνούς προγράμματος της εταιρείας Making More Health.
Έχει δημοσιεύσει άρθρα για το φαρμακευτικό μάρκετινγκ και τη φαρμακευτική πολιτική σε εξειδικευμένα περιοδικά του κλάδου, καθώς και άρθρα για την ιστορία του φαρμάκου σε διάφορες εφημερίδες και περιοδικά. Έχει ασχοληθεί επισταμένως με την επικοινωνία φαρμακοποιού-ασθενή, προσφέροντας συγγραφικό έργο στο πεδίο της φαρμακευτικής επικοινωνίας και της φαρμακευτικής φροντίδας.
Διαπιστευμένη δημοσιογράφος στο Υπουργείο Υγείας. Διπλωματούχος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών. Τακτικό μέλος της ΕΣΗΕΑ και του ΟΕΕ.
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ