Το μετασχηματισμό της GlaxoSmithKline φέρεται να εξετάζει η διοίκηση της εταιρίας, εν μέσω πιέσεων από βασικούς μετόχους για διάσπαση της εταιρίας στα δύο, στο τμήμα καταναλωτικών προϊόντων και στο τμήμα φαρμάκων και εμβολίων.
Σύμφωνα με άρθρο των Financial Times, ομάδα μεγαλομετόχων παρότρυνε τον επικεφαλής της GSK, Philip Hampton, να αποσπάσει το τμήμα των καταναλωτικών προϊόντων, ώστε να διαμορφωθεί ξεχωριστή εταιρία. Μια τέτοια αναδιοργάνωση θα χρειαστεί δύο με τρία χρόνια για να υλοποιηθεί.
Επενδυτές φαίνεται να ζητούν τη διάσπαση της εταιρίας εδώ και χρόνια, με έναν από τους 10 κορυφαίους να αναφέρει στους FT ότι η λογική πίσω από τη διάσπαση, βασίζεται στη διαφορετική χρηματοπιστωτική δυναμική που χαρακτηρίζει το καταναλωτικό και φαρμακευτικό επιχειρηματικό πλαίσιο.
“Τι είσαι; Είσαι φαρμακευτική εταιρία; Είσαι εταιρία καταναλωτικών αγαθών;”, διερωτάται άλλος μεγαλομέτοχος της GSK, υποστηρίζοντας τη λογική πίσω από τη διάσπαση της εταιρίας.
“Πιστεύουμε ότι η τριμερής επιχειρηματική δομή του Ομίλου προσφέρει σημαντικές δυνατότητες, εντός του σύγχρονου υγειονομικού περιβάλλοντος, ενώ παρέχει μεγαλύτερη σταθερότητα στην κερδοφορία και διευκολύνει τις διαθέσιμες ταμειακές ροές”, δήλωσε η Sarah Spencer, εκπρόσωπος της GSK. Προσέθεσε, ωστόσο, ότι αυτό το μοντέλο σχετίζεται άμεσα με τη διατήρηση του ανταγωνιστικού χαρακτήρα και της πρόσβασης της επιχείρησης σε κεφάλαια.
Βέβαια, η GSK διαβλέπει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης του καταναλωτικού τμήματος, θέτοντας υψηλούς στόχους έως το 2022. Το άρθρο των FT προκάλεσε και αντιδράσεις στις αγορές, με τις μετοχές της GlaxoSmithKline στις ΗΠΑ να καταγράφουν αύξηση έως και 4%, εντός ημέρας, κλείνοντας με άνοδο 2,9%.
Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr - Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ