Το συνέδριο παρακολούθησαν τόσο εκπρόσωποι της Κυβέρνησης όσο και περισσότερα από 250 ανώτερα και ανώτατα στελέχη τραπεζών, θεσμικοί επενδυτές, εκπρόσωποι θεσμικών οργανισμών και ιδρυμάτων, σύμβουλοι και στελέχη εταιρειών τεχνολογίας και προμηθευτών του κλάδου. Το συνέδριο επίσης παρακολούθησαν σε ζωντανή μετάδοση (Livecasting & streaming) συνολικά πάνω από 800 άτομα, με 400 άτομα να παρακολουθούν ταυτόχρονα μέσω της ιστοσελίδας digitalbanking.ethosevents.eu.
Το άυλο χρήμα, το ηλεκτρονικό εμπόριο, η διεθνοποιημένη οικονομική και επιχειρηματική δραστηριότητα, η ταχύτητα αλλά και η διαφάνεια των χρηματοοικονομικών διαδικασιών είναι μερικοί από τους παράγοντες που καθιστούν την ηλεκτρονική τραπεζική μια νέα πραγματικότητα. Η ενθάρρυνση των πελατών των τραπεζών για ευρύτερη χρήση του ψηφιακού καναλιού και η επίτευξη προσωποποιημένων και φιλικότερων χρηματοοικονομικών υπηρεσιών είναι μεταξύ των προκλήσεων για τις τράπεζες τον 21ο αιώνα.
Στο χαιρετισμό του ο κ. Χαράλαμπος Τσαβδάρης, Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων, Υπουργείο Οικονομικών, μίλησε για το ηλεκτρονικό χρήμα, την ηλεκτρονική τραπεζική και την επίδραση που έχουν στη ζωή μας οι δράσεις της πληροφορικής, τονίζοντας τη φοροδιαφυγή, τη διαφθορά και την εγκληματικότητα. «Το ηλεκτρονικό χρήμα έχει πλεονεκτήματα τα οποία αποθαρρύνουν ή δυσκολεύουν τα ανωτέρω. Έχει πολύ μεγαλύτερο ρίσκο η φοροδιαφυγή, όταν οι συναλλαγές γίνονται με ηλεκτρονικό τρόπο. Είναι αδύνατη η μικροδιαφθορά χωρίς την ύπαρξη μετρητών ενώ και διαφθορά μεγάλης κλίμακας έχει εντοπισθεί και ελεγχθεί ακριβώς επειδή έγινε με ηλεκτρονικό τρόπο. Και ένα τμήμα της εγκληματικότητας υπάρχει γιατί υπάρχουν πορτοφόλια με μετρητά ή αποθηκευμένα μετρητά στο σπίτι. Για το λόγο αυτό και είναι υψηλή προτεραιότητα για το Υπουργείο Οικονομικών η διάδοση της χρήσης του ηλεκτρονικού χρήματος. Το φαινόμενο της 30ης Σεπτεμβρίου με τις ουρές στις Τράπεζες για την πληρωμή του Φόρου Εισοδήματος, του ΕΝΦΙΑ και του ΦΠΑ, δυστυχώς κόστισε ακριβά. Το Υπουργείο Οικονομικών και η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων έχει κάνει πολλές προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση. Έχουμε δημιουργήσει μια βασική υποδομή πληρωμών προς το Δημόσιο με το e-Παράβολο. Αυτό με τη βοήθεια της ΔΙΑΣ το εκσυγχρονίζουμε και το αυτοματοποιούμε συνεχώς. Αρχικά η έκδοση γινόταν μόνο μέσα από το TAXIS, τώρα γίνεται και μέσω webservice. Αρχικά η πληρωμή φαινόταν την επόμενη ή μεθεπόμενη μέρα, τώρα αυτό θέλουμε να το βελτιώσουμε. Θέλουμε να το κάνουμε online.»
Ο κ. Παναγιώτης Γκεζερλής, Γενικός Διευθυντής, Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, αναφέρθηκε στην άνοδο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη και Αμερική καθώς και τη δυναμική που καταγράφεται από την αύξηση των e-shops. «Το ηλεκτρονικό εμπόριο εν μέσω κρίσης αντί να παρουσιάζει ύφεση, ανεβαίνει συνεχώς. Σε όποια χώρα και να κοιτάξουμε από την Ευρώπη μέχρι το Ουζμπεκιστάν βλέπουμε να μεγαλώνει συνεχώς. Στην Ελλάδα είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι ο τζίρος βρίσκεται στα 3,5 δις ευρώ ενώ η κατανάλωση στο 5%. Το πρόβλημα όπως φαίνεται είναι το γεγονός ότι το 70% των πληρωμών γίνεται μετρητοίς, δηλαδή με αντικαταβολή, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη. Το ηλεκτρονικό εμπόριο απαιτεί εγρήγορση, δε μπορεί να υπάρχουν γραφειοκρατικές κωλυσιεργίες. Πρέπει να υπάρξει βελτίωση στον τρόπο επικοινωνίας στον B2B πελάτη ώστε να καθοδηγηθεί σωστά η διαδικασία του ηλεκτρονικού εμπορίου». Τέλος αναφέρθηκε στην επιτυχημένη ελληνική εφαρμογή Taxibeat όπου o ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα πληρωμής μέσω της κάρτας του και στο τέλος του μήνα το Taxibeat αποδίδει τα λεφτά στον ταξιτζή από τη χρήση της παρεχόμενης υπηρεσίας.
Στο χαιρετισμό του ο κ. Γιώργος Στεφανόπουλος, Γενικός Διευθυντής, Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ), τόνισε την εμπειρία του στο χώρο του ψηφιακού επιχειρείν, την ανάγκη συνεργασίας και της ευκαιρίας που διαμορφώνεται εξαιτίας της εξέλιξης της τεχνολογίας, αναφερόμενος στην προ 15ετίας προσπάθεια δημιουργίας ηλεκτρονικών μαγαζιών – ως αντικείμενο συνεργασίας των εταιρειών – που όμως δεν καρποφόρησε εξαιτίας της απουσίας οριζόντιων βιομηχανικών πρωτοβουλιών. «Τεχνοκρατικά είμαστε στην πιο κρίσιμη εποχή και οφείλουμε να ξεπεράσουμε τον εαυτό μας στην επιχείρηση. Τα εμπόδια που συναντάμε είναι ευρύτερα όπως όμως και οι ευκαιρίες. Μετά από 5 χρόνια δραματικής ύφεσης, διεξάγεται μια σημαντική συζήτηση μετασχηματισμού της κοινωνίας και χρειάζεται να καταλάβουμε το μέγεθος των προβλημάτων αλλά και της ευκαιρίας που έχουμε. Μπορούμε πλέον να ανεβάσουμε στο cloud το δίκτυο των επιχειρήσεων, κάνοντας χρήση έξυπνων ασύρματων τερματικών, συνεργαζόμενοι σ ένα άλλο περιβάλλον. Η αλλαγή προϋποθέτει τη συνεργασία. Χρειαζόμαστε όραμα και σχέδιο που θα έχει συνέχεια και μέλλον. Από το 2001 κάθε χρόνο γίνονται επενδύσεις στα δίκτυα έως και 200 εκ. ευρώ χωρίς το 40% των παρόχων να έχει αδειοδοτηθεί από τη δημόσια διοίκηση. Η χώρα όταν υποδέχεται τους επενδυτές πρέπει να έχει λύσει τα θέματα θεσμικών ρυθμίσεων. Όλοι οι δείκτες ψηφιακής οικονομίας της χώρας είναι πίσω. Το ηλεκτρονικό στην Ελλάδα αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο 50% των δεικτών της Ευρώπης».
Ο κ.EspenTranoy, ManagingDirector, FirstDataHellas, μίλησε για την ανάγκη εκσυγχρονισμού των ελληνικών τραπεζών, την εμμονή των Ελλήνων να χρησιμοποιούν μετρητά για τις συναλλαγές τους, γεγονός που βρίσκεται σε αντιδιαστολή με ό,τι συμβαίνει στην υπόλοιπη Ευρώπη, αναφερόμενος στα παραδείγματα της Νορβηγίας, Σουηδίας και Δανίας και τη δυναμική που μπορούν να προσφέρουν οι νέοι άνθρωποι της χώρας προς την κατεύθυνση υιοθέτησης διαδικτυακής συμπεριφοράς στην καθημερινότητά τους. «Πρέπει να αναβαθμίσουμε τον τρόπο με τον οποίο βλέπουμε τα πράγματα. Είναι απίστευτο να κάνουν ουρές στις τράπεζες οι πολίτες για να πληρώσουν τις φορολογικές τους υποχρεώσεις. Πρέπει να χρησιμοποιούν το διαδίκτυο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υπολόγισε ότι τα μετρητά κοστίζουν το 7% του ΑΕΠ. Η μεταφορά του χρήματος συνεπώς δεν αποτελεί φθηνή διαχείριση. Τα μετρητά αποτελούν πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας. «Όταν ήρθα στην Ελλάδα είχατε 27 τράπεζες και μέσα σ ένα χρόνο καταλήξατε σε 7 τράπεζες. Το μέλλον της Ελλάδας αποτελούν οι νέοι άνθρωποι, οι οποίοι δεν θέλουν να περιμένουν στις ουρές για να εκπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. Πρέπει ν’ αλλάξουμε τη νοοτροπία του Έλληνα. Το 40% των Ελλήνων είναι ψηφιακά αναλφάβητοι. Στην Ελλάδα κατά μέσο όρο το χρόνο κάθε πολίτης πραγματοποιεί λιγότερες από 50 συναλλαγές μέσω κάρτας ενώ στη Δανία, Σουηδία και Νορβηγία θα δυσκολευτείτε να βρείτε μετρητά. Στο Όσλο για παράδειγμα αν κάποιος χρειαστεί πάνω από 500 ευρώ μετρητά πρέπει να τα παραγγείλει. Από την Ελλάδα λείπει ένα αντίστοιχο Αlibaba. com όπου κάποιος μπορεί να παραγγείλει τα προϊόντα που θέλει».
Ο κ.ThorstenWeinrich, DirectorBusinessDevelopmentBankingEMEA, SAPHellas, Cyprus, Malta, μίλησε για την ύφεση που αναμένεται να υποστούν οι παραδοσιακές τράπεζες από την άνοδο των ηλεκτρονικών συναλλαγών, το μεγάλο εύρος πληροφοριών που οι εταιρείες είναι σε θέση να συλλέγουν για τους πελάτες τους παρουσιάζοντας το λειτουργικό μοντέλο της SAP για τη νέα γενιά στο τομέα του digitalbanking. «Οι παραδοσιακές τράπεζες θα χάσουν το 1/3 των εσόδων τους από τις μη τράπεζες σύμφωνα με εκτίμηση της Accenture. Ο μεγάλος όγκος δεδομένων που έχουμε για τους πελάτες πρέπει να αξιοποιείται στο μέγιστο έτσι ώστε στο μέλλον να γνωρίζουμε από πού προέρχονται αυτές οι πληροφορίες, να ξέρουμε τα assets, τις σχέσεις με άλλους λιανέμπορους και τελικά να έχουμε το allinoneexperience». Τέλος, αναφέρθηκε στο νέο μοντέλο digitalbanking της SAP που περιλαμβάνει 5 επίπεδα (level 1: digitalstarter, level 2: basicaggregator, level 3 omniaggregator, level 4: omniachiever και level 5 υπάρχει η εξατομικευμένη εξυπηρέτηση) βασιζόμενο στις αρχές του crosschannel.
Στο Panel I με τίτλο: “Oι προκλήσεις της τεχνολογίας και η ελληνική ηλεκτρονική τραπεζική στο διεθνή χρηματοπιστωτικό χάρτη: από το φυσικό στο ηλεκτρονικό κανάλι” με συντονίστρια τη Λέττα Καλαμαρά, Δημοσιογράφο μίλησαν οι ομιλητές: Παναγιώτης Γκεζερλής, CEO & HeadofConsulting, ConvertGroup, Έφη Πρεσβεία, Επικεφαλής του Τομέα Ηλεκτρονικού Επιχειρείν, όμιλος Eurobank, Σωτήριος Συρμακέζης, Γενικός Διευθυντής Λιανικής Τραπεζικής, όμιλος Τράπεζα Πειραιώς, κ. Γιώργος Στεφανόπουλος, Γενικός Διευθυντής, Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ)
Για την ισορροπία που πρέπει να υπάρχει μεταξύ της ανάπτυξης του φυσικού και του ηλεκτρονικού καναλιού τόσο σε επίπεδο του καταστήματος όσο του τραπεζικού οργανισμού συνολικά μίλησαν οι συμμετέχοντες του πάνελ. Ο κ. Συρμακέζης τόνισε μεταξύ άλλων ότι οι ουρές στα καταστήματα στην Ελλάδα υπάρχουν και θα υπάρχουν για πολλά χρόνια ακόμα αλλά η διείσδυση των ηλεκτρονικών συναλλαγών συνεχώς αυξάνεται. Η ηλεκτρονική διείσδυση είναι ακόμα χαμηλή σε σχέση με το εξωτερικό, αλλά οι όγκοι συναλλαγών που πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά είναι κατά πολύ μεγαλύτεροι από το ποσοστό διείσδυσης.
Η κα. Πρεσβεία επικέντρωσε την ομιλία της στην υπερβολική χρήση μετρητών στις συναλλαγές που πραγματοποιούνται στην Ελλάδα. Αν και η ψηφιοποίηση των τελευταίων χρόνων έχει βοηθήσει σε αυτή την κατεύθυνση χρειάζονται περαιτέρω προσπάθειες ώστε να μειωθεί ο όγκος συναλλαγών που γίνονται με μετρητά. Για παράδειγμα ένα σημαντικό βήμα θα ήταν να μην γίνονται συναλλαγές σε ρευστό από τους μικροεπαγγελματίες. Το φυσικό κατάστημα θα συνεχίσει να είναι πολύ σημαντικό σύμφωνα με την κα. Πρεσβεία αλλά για άλλους λόγους αλλάζοντας τη σημερινή δομή του.
Το πρόβλημα δεν είναι η τεχνολογία αλλά η εκπαίδευση των ανθρώπων στο να μπορούν να τη χρησιμοποιούν σύμφωνα με τον κ. Γκεζερλή. Οι τράπεζες πρέπει να επενδύσουν στην εκπαίδευση του προσωπικού τους ώστε να μπορούν να πείσουν τους πελάτες για τα οφέλη που προκύπτουν από τη χρήση των ηλεκτρονικών υπηρεσιών.
Στη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών για να αυξηθεί ο όγκος επενδύσεων στη χώρα αναφέρθηκε ο κ. Στεφανόπουλος. Στάθηκε στην ανάγκη άρσης των εμποδίων που υπάρχουν στην ελληνική επιχειρηματικότητα και τόνισε ότι οι κινητές πληρωμές, οι ηλεκτρονικές συναλλαγές με το κράτος αλλά και των επιχειρήσεων μεταξύ τους μπορούν να προσφέρουν τα μέγιστα για την επίτευξη των στόχων αυτών.
Στο Panel II με τίτλο: “Οι δυνατότητες της ηλεκτρονικής τραπεζικής: στο πλευρό των καταναλωτών για την ηλεκτρονική διαχείριση των χρημάτων τους” με συντονίστρα τηΛέττα Καλαμαρά, Δημοσιογράφο, μίλησαν οι ομιλητές: Γεώργιος Λεκάκος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Κωστής Πάικος, Δ/ντης Υποδιεύθυνσης Υπηρεσιών e-Business, Τομέας e-Business, όμιλος Eurobank, Μέλος Δ.Σ., IABHellas, Γιώργος Στεργίου, Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή & Βιομηχανίας, Υπουργείο Ανάπτυξης &Ανταγωνιστικότητας, EspenTranoy, ManagingDirector, FirstDataHellas.
Στην ανάγκη δημιουργίας ισχυρότερων κινήτρων από αυτών που υπάρχουν σήμερα για τους καταναλωτές ώστε να πειστούν να χρησιμοποιούν περισσότερο το ηλεκτρονικό τραπεζικό κανάλι, συμφώνησαν οι ομιλητές του δεύτερου πάνελ του συνεδρίου.
Ο κ. Λεκάκος είπε ότι το επάγγελμα του μέλλοντος είναι ο datascientistενώ σχολιάζοντας το δείκτη ικανοποίησης των πελατών που είναι πολύ υψηλός στην Ελλάδα, ανέφερε πως «το πιο popularserviceστο e-bankingαποτελεί το υπόλοιπο των καταθέσεων και των κινήσεων του λογαριασμού, γεγονός που δεν ενέχει ιδιαίτερο ζήτημα ρίσκου και κινδύνου ασφάλειας».
Ο κ. Στεργίου τόνισε ότι έχουν υπάρξει αλλαγές στις συνήθειες των Ελλήνων πολιτών που μας φέρνουν στην πρωτοπορία ακόμα και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι η παρουσία στα socialmedia τα οποία πρέπει να αξιοποιηθούν για τη διάδοση ηλεκτρονικών συναλλαγών στη χώρα μας.
Ο κ. Πάικος από την πλευρά του ανέφερε ότι οι αισιόδοξοι δείκτες είναι περισσότεροι από τους απαισιόδοξους στην Ελλάδα. Παρόλα αυτά έχουμε χαμηλότερη διείσδυση στις ηλεκτρονικές τραπεζικές υπηρεσίες σε σχέση με τη διείσδυση των socialmedia. Για το λόγο αυτό σύμφωνα με τον κ. Πάικο πρέπει να δοθούν κίνητρα, όπως υπηρεσίες που θα βοηθούν άμεσα στην καθημερινότητα του πολίτη.
Το ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να είναι φθηνότερο από το φυσικό αλλά και πιο προσωποποιημένο για να γίνει πιο ελκυστικό στους καταναλωτές σύμφωνα με τον κ. Tranoy. Γενικότερα θα πρέπει να προσφέρουν όσο το δυνατόν περισσότερα οφέλη στον χρήστη για να αναπτυχθεί. Πάντως ο κ. Tranoy εξέφρασε την αισιοδοξία ότι οι ηλεκτρονικές συναλλαγές θα αναπτυχθούν σίγουρα στο άμεσο μέλλον, αρκεί να δούμε τις τεχνολογικές δυνατότητες και να τις υπενθυμίζουμε στους καταναλωτές.
Στο PanelIII με τίτλο: “Η ασφάλεια στον κόσμο της ηλεκτρονικής τραπεζικής” με συντονίστρια τη Λέττα Καλαμαρά, Δημοσιογράφο συμμετείχαν οι ομιλητές: Αναστάσιος Γιαννακόπουλος, Διευθυντής Τεχνολογίας, Syntax Πληροφορική ΑΒΕΕ, Νίκος Γουλής, Πρόεδρος, Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου (GRECA), Φαίδων Κακλαμάνης, Προϊστάμενος Υπηρεσίας Ανάπτυξης Πληροφορικής, Υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Καλέντης, Διευθύνων Σύμβουλος, ZephirusBusinessConsultants
Το θέμα της συζήτησης του τρίτου πάνελ ήταν η ασφάλεια στο χώρο των ηλεκτρονικών συναλλαγών. Όλοι οι ομιλητές συμφώνησαν πως απαραίτητη βήμα για την περαιτέρω εξέλιξη αποτελεί η αλλαγή κουλτούρας από όλους τους φορείς και η ενίσχυση της εμπιστοσύνης ως προς την ασφάλεια των συναλλαγών.
Συγκεκριμένα, ο κ. Γιαννακόπουλος ανέφερε ότι πρέπει να υπάρξει σύγκλιση στο θέμα της ασφάλειας τόσο στο χώρο των socialmedia όσο και στις ηλεκτρονικές συναλλαγές, τονίζοντας πως απαιτούνται λύσεις ως προς τις υποδομές των πλατφόρμων και το ζήτημα του hacking. «Όσο μεγαλύτερες είναι οι πλατφόρμες τόσο μεγαλύτερη μπορεί να είναι η επίθεση αλλά και τα άλματα που πρέπει να κάνει ο αμυνόμενος. Η ανάγκη για ασφάλεια στην Ελλάδα είναι υποχρέωση. Ο ITmanager με αρμοδιότητες ασφάλειας οφείλει να προωθεί κουλτούρα ασφάλειας».
Ο κ. Γουλής τόνισε την ανάγκη προστασίας των χρηστών με σύγχρονους τρόπους καθώς και το υψηλό κόστος των επενδύσεων στο τομέα της ασφάλειας. «Οι τράπεζες προσπαθούν να προστατεύσουν τους εμπόρους που κάνουν ηλεκτρονικό εμπόριο με πρακτικές της δεκαετίας του 80΄. Δε διαφέρουμε ως προς τις υποδομές με τις άλλες χώρες. Είναι θέμα επικοινωνίας και γνώσης των χρηστών».
Ο κ. Κακλαμάνης από τη μεριά του μίλησε για την ψηφιακή υπογραφή και τη πιστοποίηση των εγγράφων. «Το θεσμικό πλαίσιο υπάρχει από το 2001 αλλά πρέπει να ενσωματωθεί στο νομικό δίκαιο. Το θέμα των ηλεκτρονικών συναλλαγών και της ψηφιακής υπογραφής ενέχει θέμα ασφάλειας. Περιγράφεται άλλωστε και στη digitalagenda μέχρι το 2020. Πρέπει να υπάρξει επικαιροποίηση των ζητημάτων που αφορούν την ασφάλεια μέσα από μελέτες του δημοσίου».
Ο κ. Καλέντης έδωσε έμφαση στην επένδυση σε σύγχρονες τεχνολογίες και στη ραγδαία αύξηση του mobility που διαμορφώνει κοσμογονικές αλλαγές στο χώρο της ασφάλειας. «Οι mobile συσκευές ξεπέρασαν τον ανθρώπινο πληθυσμό. Τα κινητά πλέον συνδέονται, ως υπολογιστές με ισχυρή επεξεργαστική ισχύ σε εταιρικά και τραπεζικά δίκτυα. Η ασφάλεια των non-paymentsinformation αποτελεί το πρώτο θύμα καθώς η βιομηχανία που διαμορφώνεται γύρω απ’ αυτό το θέμα τείνει να είναι μεγαλύτερη και από κείνη των ναρκωτικών στην Αμερική. Το να είσαι compliant δε σημαίνει ότι είσαι απαραίτητα και ασφαλής. Οφείλουμε να περάσουμε από τη θεωρία στη πράξη».
Στην ομιλία του ο κ. Πάνος Λαμπράκος, IndustryManagerGreece – Cyprus, GoogleGreece, εστίασε στα crm και frontendsegmentation συστήματα καθώς και στη διαφοροποίηση ανάμεσα στο physical και digitalstore, σκιαγραφώντας τις τάσεις αναζήτησης των ελλήνων χρηστών ως προς τις ηλεκτρονικές συναλλαγές μέσα από τη μηχανή αναζήτησης της Google. «Κάθε χρόνο παρατηρείται αύξηση της αναζήτησης στη Google τραπεζικών υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, για το τρίτο τρίμηνο του 2014 παρατηρείται αύξηση της τάξης του 32% έναντι του αντίστοιχου περσινού τριμήνου. Η Online αναζήτηση καταναλωτικών δανείων πριν τη κρίση ήταν ιδιαίτερα αυξημένη, κάτι που άλλαξε καθώς η χώρα άρχισε να εισέρχεται σε περίοδο ύφεσης. Η τάση της βιομηχανίας των ηλεκτρονικών συναλλαγών σίγουρα στο μέλλον θα δυναμώσει καθώς η χρήση smartphones από τους καταναλωτές με ενδιαφέρον ως προς τα τραπεζικά προιόντα συνεχώς μεγαλώνει».
Στο PanelIV με τίτλο: “Οι τάσεις στην ηλεκτρονική τραπεζική: δημιουργώντας την ηλεκτρονική τράπεζα του μέλλοντος” με συντονιστή το Γιώργο Γεωργατζή, Δημοσιογράφο συμμετείχαν οι ομιλητές: Δρ. Νικόλαος Γεωργικόπουλος, Επισκέπτης Καθηγητής έρευνας, Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης – SternSchoolofBusiness & Ερευνητής Χρηματοοικονομικών, ΚΕΠΕ, Γιάννης Δοξαράς, Ιδρυτής & CEO, Warply, Φάνης Κουτουβέλης, CEO, Intale, Κωστής Σταυρόπουλος, Διευθύνων Σύμβουλος, ISquare (Apple).
Οι ομιλητές του τέταρτου πάνελ συζήτησαν σχετικά με τις μελλοντικές τάσεις στο χώρο της ηλεκτρονικής τραπεζικής, καταλήγοντας στο συμπέρασμα πως οι κατάλληλοι άνθρωποι μπορούν επαρκώς να αξιοποιήσουν τη τεχνολογία με τη βοήθεια και της πολιτείας που οφείλει να διασφαλίσει την διαφάνεια ως προς τις ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Συγκεκριμένα, ο κ. Γεωργικόπουλος αναφέρθηκε στις προϋποθέσεις που καθιστούν το τραπεζικό λειτουργικό σύστημα βιώσιμο ενώ παρουσίασε έρευνα σχετικά με την απόδοση του ΦΠΑ από τις ηλεκτρονικές συναλλαγές που διασφαλίζει στο κράτος έσοδα. «Η τάση των mobilepayments προϋποθέτει την αλλαγή κουλτούρας με εργαλεία την απλότητα και την ασφάλεια. Για να έχουμε βιώσιμο τραπεζικό σύστημα πρέπει να επανέλθουν τα αποθεματικά στις τράπεζες ώστε να υπάρξει ρευστότητα. Έτσι, θα μπορέσουμε να μιλήσουμε και για υφιστάμενο digitalbanking. Ο συνδυασμός ενός απλοποιημένου συστήματος ΦΠΑ με ενιαίο χαμηλό συντελεστή και κινήτρων για διεύρυνση της χρήσης ηλεκτρονικών συναλλαγών μπορεί να συμβάλλει στην απόδοση του ΦΠΑ ώστε το κράτος να μη χάνει λεφτά».
Ο κ. Δοξαράς με τη σειρά του μίλησε για το μέλλον που διαγράφεται στο χώρο των ηλεκτρονικών συναλλαγών και την κυρίαρχη τάση του NFC που πλέον δε μπορεί να αμφισβητηθεί. «Η χρήση της πλατφόρμας μας παρέχει κίνητρα για να πάμε παραπέρα. Στο άμεσο μέλλον θα δούμε λανσαρίσματα από μεγάλες εταιρείες όπου θα παρέχουν e-coupons ή Loyaltyprogrammes ώστε να ελκύσουν τους καταναλωτές να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικές συναλλαγές. Ο πόλεμος των formats πλέον έχει τελειώσει. Το NFC έχει κερδίσει».
Ο κ. Κουτουβέλης τόνισε τη προσβασιμότητα ως το κριτήριο αποτελεσματικής ανόδου της τάσης των ηλεκτρονικών συναλλαγών και τη φιλικότητα της πλατφόρμας ως προς το χρήστη. «Η εισαγωγή της Creditcard πρώτα και μετά της debit “δαιμονοποίησε” τις πιστωτικές κάρτες. Το σχήμα που είναι πιο προσβάσιμο στο καταναλωτή θα επικρατήσει. Όποιο είναι πιο βολικό, άμεσο και φιλικό στο καταναλωτή θα κυριαρχήσει.
Ο κ. Σταυρόπουλος, στάθηκε στην ανάγκη αλλαγής της κουλτούρα στο χώρο της ηλεκτρονικής τραπεζικής και στη δυναμική που μπορεί να προσφέρει η τεχνολογία από τη μεριά της. Επίσης, για πρώτη φορά στην Ελλάδα παρουσίασε τη λειτουργία και χρήση του applepay στην Ελλάδα που όπως σημείωσε μπορεί να φέρει επανάσταση στα μέχρι τώρα δεδομένα στο χώρο των ηλεκτρονικών συναλλαγών καθώς σύμφωνα με αναλύσεις, ο τζίρος που πραγματοποιήθηκε την πρώτη μέρα του λανσαρίσματος του applepay ξεπέρασε το συνολικό τζίρο στο χώρο των mobilepayments από το 2010 έως σήμερα. «Η τεχνολογία είναι ένας enabler, διευκολύνει και βελτιώνει τις τάσεις που υπάρχουν. Η αλλαγή κουλτούρας των Ελλήνων ως προς την εμπιστοσύνη των ηλεκτρονικών συναλλαγών μπορεί να αλλάξει αν του παρέχουμε εύκολες, αποδοτικές, εύχρηστες και ασφαλείς συναλλαγές που εγγυώνται την διασφάλιση της ιδιωτικότητάς του.
Το συνέδριο πραγματοποιείται υπό την αιγίδα των: Ένωση Θεσμικών Επενδυτών (ΕΘΕ), Ένωση Εισηγμένων Εταιρειών (ΕΝΕΙΣΕΤ), Ένωση Εταιρειών Κινητής Τηλεφωνίας (ΕΕΚΤ), Σύνδεσμος Εταιρειών Κινητών Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ), ΙnteractiveAdvertisingBureay (IΑΒ) και με την υποστήριξη του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πληροφορικής και Επικοινωνιών Ελλάδος (ΣΕΠΕ).
Για πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα, με συνεργαζόμενους φορείς, χορηγούς επικοινωνίας και δημοσιογράφους του συνεδρίου:
Σοφία-ΑφροδίτηΒουλγαράκη, Communication & P.R. Manager, Ethos Media S.A.
Τηλ.: 210 998 4901, E-mail: voulgaraki.s@ethosmedia.eu
Περισσότερες πληροφορίες: www.digitalbanking.ethosevents.eu
Comments (0)