Μάλιστα, πολλές χώρες, όπως οι σκανδιναβικές, μελετούν σοβαρά το ενδεχόμενο να λάβουν μέτρα ανάλογα με εκείνα των προϊόντων καπνού, με σκοπό τον περιορισμό της κατανάλωσης έτοιμων τροφίμων, πλούσιων σε ζάχαρη και λίπη, π.χ. με αναλυτική καταγραφή των συστατικών για την ενημέρωση των καταναλωτών, προειδοποιητική σήμανση, μέχρι και αυξημένη φορολόγηση. Στον αντίποδα, οι μεγάλες εταιρείες στον κλάδο των τροφίμων δεν κάθονται «με σταυρωμένα χέρια» και επιχειρούν να διαχειριστούν το θέμα ενεργά, με πρωτοβουλίες που έχουν στόχο να αντιστρέψουν την αρνητική δημοσιότητα. Το πιο χαρακτηριστικό πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η Coca-Cola, η οποία ανακοίνωσε την παγκόσμια δέσμευσή της να υποστηρίξει την καταπολέμηση της παχυσαρκίας! Ειδικότερα, η εταιρεία θα κινηθεί σε 4 άξονες:1. Ποικιλία επιλογών, προσφέροντας προϊόντα χαμηλών ή μηδενικών θερμίδων σε όλες τις χώρες.2. Παροχή ξεκάθαρων διατροφικών πληροφοριών, με αναφορά θερμίδων στο μπροστινό μέρος όλων των συσκευασιών της (μια πρακτική που ξεκίνησε στην Ευρώπη εδώ και αρκετά χρόνια).3. Παρότρυνση των καταναλωτών να αυξήσουν τη σωματική τους δραστηριότητα με την υποστήριξη προγραμμάτων σωματικής άσκησης σε όλες τις χώρες όπου δραστηριοποιείται (έναντι των 115 χωρών μέχρι σήμερα).4. Υπεύθυνο μάρκετινγκ, συμπεριλαμβανομένης της μη διαφήμισης σε παιδιά κάτω των 12 ετών σε όλο τον κόσμο (μια πρακτική που τηρεί εδώ και περισσότερα από 50 χρόνια σεβόμενη το δικαίωμα των γονιών να επιλέγουν οι ίδιοι τα προϊόντα που επιθυμούν για τα παιδιά τους).Ίσως όλα αυτά να ακούγονται υποκριτικά. Και πιθανότατα η εταιρεία τα κάνει για να απαλύνει τις αρνητικές εντυπώσεις, δηλαδή, για «ξεκάρφωμα». Ωστόσο, στην πράξη, η πίεση προς τις μεγάλες εταιρείες για πιο υπεύθυνη προώθηση των προϊόντων τους είναι ο μοναδικός τρόπος για να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά το πρόβλημα. Γιατί, ως γνωστόν, κάθε είδους απαγόρευση σχεδόν πάντα οδηγεί σε αντίθετο αποτέλεσμα…
Το virus.com.gr σας φέρνει καθημερινά τις πιο έγκυρες ειδησεις από τον χώρο της πολιτικής υγείας και φαρμάκου
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ