“Αποθήκη” ασφαλισμένων θύμιζε και σήμερα το Φαρμακείο της Αλεξάνδρας. Τα όρια δεκάδων ασθενών και συγγενών τους συνεχίζουν να δοκιμάζονται στα Φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, με τις ουρές να παραμένουν μεγάλες όσο καθυστερεί η εφαρμογή λύσεων που θα διευθετήσουν οριστικά το πρόβλημα. Τι σχεδιάζει, λοιπόν, η διοίκηση του Οργανισμού;
Γεμάτο ασθενείς με σοβαρές και χρόνιες παθήσεις, ή τους συγγενείς τους ήταν και σήμερα το Φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ στη Λ. Αλεξάνδρας. Όρθιοι περιμέναν δεκάδες άτομα για να παραλάβουν τα φάρμακα τους, σε μια διαδικασία που από λίγα λεπτά καταλήγει να διαρκεί δύο και τρεις ώρες…
Την απαράδεκτη κατάσταση απενέφερε στο προσκήνιο η Ελληνική Ομοσπονδία Καρκίνου (ΕΛΛΟΚ), με ανάρτηση της στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Όπως ανέφερε και στο Virus, η πρόεδρος της Ομοσπονδίας Κάιτη Αποστολίδου, ήταν έως και 133 άτομα μέσα σε ένα περιορισμένο χώρο, τα περισσότερα έπρεπε να σταθούν όρθια ή αναζητούσαν οποιοδήποτε σημείο για να καθίσουν για τις καρέκλες συνεχίζουν να είναι ελάχιστες, ενώ δεν υπήρχε και τουαλέτα. Μόλις ένας υπάλληλος, για πολλή ώρα μόνος του, προσπαθούσε να εξυπηρετήσει δεκάδες δικαιούχων. Επιπλέον, επισημαίνει και την απουσία scanner που θα μπορούσε να επιταχύνει περαιτέρω τη διαδικασία.
Όπως εξηγεί η ΕΛΛΟΚ στην ανάρτηση της, ειδικά το εν λόγω Φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ, λόγω εγγύτητας με το Κέντρο Ημερησίας Νοσηλείας Ν. Κουρκουλος και το ογκολογικό νοσοκομείο “Άγιος Σάββας” είναι αυτό που κυρίως εξυπηρετεί δεκάδες ασθενών.
“Έχει αναλογισθεί η Διοίκηση του ΕΟΠΥΥ τι σημαίνει να είσαι ασθενής σε θεραπεία και να στέκεσαι 2 και 3 ώρες όρθιος για να εκτελέσεις μια συνταγή; Το ότι οι ασφαλισμένοι ασθενείς έχουν πληρώσει με τις εισφορές τους στα ασφαλιστικά ταμεία και τη φορολογία τους το δικαίωμα να έχουν υγειονομική περίθαλψη; Ότι μεταξύ των δικαιωμάτων των ασθενών είναι και ο σεβασμός του χρόνου του ασθενούς; Το κόστος του να είσαι συγγενής ή φίλος και να έχεις πάρει άδεια από τη δουλειά σου για να εξυπηρετήσεις τον ασθενή;”, διερωτάται η Ομοσπονδία.
Τρεις είναι οι λύσεις που προωθεί η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ για να επιλυθεί το πρόβλημα των μεγάλων αναμονών και της ταλαιπωρίας. Αρχικά, επιδιώκεται η προκήρυξη θέσεων Φαρμακοποιών για την επαρκή στελέχωση των Φαρμακείων του Οργανισμού. Βέβαια, η διαδικασία είναι ακόμα στις συζητήσεις… Από την άλλη, υπάρχει και το πρόγραμμα κατ’οίκον παράδοσης των φαρμάκων, το οποίο θυμίζει το “Γιοφύρι της Άρτας”, αφού ο Οργανισμός το ετοιμάζει από το 2014! Είναι, όμως, ένα περίπλοκο εγχείρημα με πολλές παραμέτρους. Από τα πρακτικότερα εμπόδια είναι η διασφάλιση της παράδοσης των φαρμάκων. Επιδίωξη είναι να κλείνεται το ραντεβού και με SMS να καθορίζεται η ακριβής ώρα παράδοσης των φαρμάκων. Η ανάγκη για ακρίβεια είναι απαραίτητη αφενός γιατί πρόκειται για ευαίσθητα προϊόντα και αφετέρου γιατί μιλάμε κυρίως για ασθενείς, συχνά με κινητικά προβλήματα και άρα η παρουσία τρίτου για την παραλαβή είναι απαραίτητη.
Παράλληλα, όμως ο ΕΟΠΥΥ ετοιμάζει ακόμη μια παρέμβαση. Σχεδιάζεται σύστημα ραντεβού και για την επίσκεψη στο Φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ για εκτέλεση συνταγής. Ειδικότερα, οι δικαιούχοι θα επικοινωνούν με την υπηρεσία, όπου θα αναφέρουν τα φάρμακα τα οποία χρειάζονται κα θα ενημερώνονται την ώρα που μπορούν να τα παραλάβουν. Στόχος είναι να κλείνονται ραντεβού αυθημερόν ή το αργότερο την επόμενη ημέρα, ενώ στόχος είναι να ενημερώνονται ακόμη και για το Φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ που τα διαθέτει, σε περίπτωση που εκείνο της επιλογής τους δεν έχει απόθεμα. Τα ραντεβού θα ομαδοποιημένα ανά συγκεκριμένο αριθμό ατόμων, για παράδειγμα 6, που θα εξυπηρετούνται ανά 15′, καθώς η διαδικασία υπό φυσιολογικές συνθήκες πρέπει να κρατάει μερικά λεπτά.
Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr - Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ