Με στόχο την μέγιστη δυνατή προσβασιμότητα στις υπηρεσίες Υγείας, αλλά με τη λιγότερη ταλαιπωρία για τον πολίτη, το Υπουργείο Υγείας προωθεί μέτρα με πυρήνα τον ασθενή-πολίτη, σύμφωνα με τον υπουργό Υγείας. Ήδη αποδοχής χαίρει η προσπάθεια αξιολόγησης των νοσοκομειακών υπηρεσιών με 1.200 πολίτες να έχουν απαντήσει τα δυο πρώτα 24ωρα στο ερωτηματολόγιο που τους εστάλη μετά τη λήψη εξιτηρίου.
Η υγεία μπαίνει στην εποχή της άμεσης εξυπηρέτησης, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο υπουργός μιλώντας την Τετάρτη 16 Ιουλίου στην εκπομπή του Άρη Πορτοσάλτε στον ρ/σ ΣΚΑΪ 100.3. Ο κ. Γεωργιάδης παρουσίασε τρία νέα εργαλεία που αλλάζουν τη σχέση του πολίτη με το δημόσιο σύστημα υγείας: τη δωρεάν γραμμή επικοινωνίας «1566», την κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων υψηλού κόστους και ένα ψηφιακό εργαλείο αξιολόγησης νοσοκομειακών υπηρεσιών.
Ο ασθενής βαθμολογεί πλέον τα νοσοκομεία
Η εφαρμογή του μέτρου αξιολόγησης άρχισε τη Δευτέρα και σε καθημερινή βάση στο εξής στέλνονται περίπου 2.000 με 2.500 μηνύματα σε ασθενείς που έχουν πάρει εξιτήριο από νοσοκομείο. Ο πρώην νοσηλευμόμενος λαμβάνει στο κινητό ένα μήνυμα ανωνυμοποιημένο και απαντά σε διάστημα επτά ημερών σε ερωτήσεις multiple choice, όπως περιέγραψε ο υπουργος. Ο κ. Γεωργιάδης επεσήμανε ότι το ερωτηματολόγιο περιλαμβάνει τα πάντας: Από το σεντόνι και το χαρτί τουαλέτας την καθαριότητα, την ανταπόκριση των νοσηλευτών, την κάλυψη των φαρμάκων, πιθανές καθυστερήσεις, την επάρκεια του χώρου νοσηλείας-ανακαίνιση του.
Στην πρώτη αποστολή ήδη το Υπουργείο έλαβε 1.200 απαντήσεις σε δυο μέρες. Ο υπουργός κάλεσε όλους τους ασθενείς που θα λάβουν το SMS να απαντήσουν, καθώς μέχρι τώρα η εικόνα που έχει το Υπουργείο για τα νοσοκομεία είναι από πάνω προς τα κάτω, από τον διοικητή, τον Διευθυντή ιατρικής υπηρεσίας, κ.ά..
«Θέλουμε να πάρουμε την εικόνα από κάτω προς τα πάνω. Να μιλήσει ο ασθενής. … Τώρα θέλουμε την αλήθεια από εκείνον που νοσηλεύτηκε.» τόνισε ο κ. Γεωργιάδης. Μεταξύ άλλων ο υπουργός υπενθύμισε ότι το εργαλείο αυτό χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και δίνει τη δυνατότητα για ποιοτική βελτίωση με άμεση ανατροφοδότηση από τους ασθενείς.
Η γραμμή «1566» και η πρώτη μέρα με 3.000 κλήσεις
Σχολιάζοντας την επιτυχία της νέας γραμμής επικοινωνίας, ο υπουργός ανέφερε:«Κατά τη χθεσινή πρώτη μέρα λειτουργίας, έγιναν 3.000 κλήσεις. Έκανε την καλύτερη έναρξη τηλεφωνικής γραμμής που έχει γίνει ποτέ.»
Υπενθυμίζεται ότι ο αριθμός «1566» μπορεί να καλείται δωρεάν για ραντεβού με γιατρούς του ΕΟΠΥΥ, για αναζήτηση φαρμάκων και για πληροφορίες υγειονομικών υπηρεσιών, εκτός από περιπτώσεις επειγόντων περιστατικών που παραμένουν στην αρμοδιότητα του «166».
Η προσπάθεια για μείωση της ταλαιπωρίας με φάρμακα κατ’ οίκον
Αναφορικά με τη νέα υπηρεσία διανομής φαρμάκων υψηλού κόστους, ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε ότι πρόκειται για «ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα logistics», που αφορά 140.000 δυνητικά δικαιούχους. Στις πρώτες 20 ημέρες λειτουργίας πραγματοποιήθηκαν 33.000 παραδόσεις, με τον υπουργό να προσθέτει ότι «Ζητώ προσωπικά συγγνώμη από οποιονδήποτε ασθενή ταλαιπωρείται. Η δική μου προσπάθεια είναι να μειώσω στο ελάχιστο δυνατό την όποια ταλαιπωρία.»























Comments (0)