Μετά τις ψυχολογικές επιπτώσεις των ρευματικών παθήσεων και την αποκοινωνικοποίηση που τις συνοδεύει, το πρόβλημα που ταλαιπωρεί τους ασθενείς είναι η πρόσβαση στη θεραπεία. Αυτό προέκυψε από τα στοιχεία του 2013, της γραμμής ψυχολογικής υποστήριξης ατόμων με ρευματικές παθήσεις, η οποία λειτουργεί με ευθύνη της Ελληνικής Εταιρείας Αντιρευματικού Αγώνα (ΕΛ.Ε.ΑΝ.Α).
Βάσει των στοιχείων, που παρουσίασε σε συνέντευξη τύπου η Ψχολόγος της ΕΛ.Ε.ΑΝ.Α, Δάφνη Αρετάκη, η πλειονότητα των κλήσεων αφορά σε θέματα ψυχικής υγείας – καταθλιπτικά συναισθήματα, άγχος, δυσκολίες στις διαπροσωπικές σχέσεις. Ακολουθούν τα ζητήματα ιατρικής φροντίδας, τα εργασιακά και τα ασφαλιστικά, αλλά και θέματα που αφορούν στην άσκηση και τη διατροφή. «Ο πόνος, η δυσκαμψία και ο περιορισμός των δραστηριοτήτων, δημιουργούν συναισθήματα άγχους και κατάθλιψης στους ασθενείς. Είναι σημαντικό, φορείς και πολιτεία, να παρέχουμε λύσεις που βγάζουν τους ρευματοπαθείς από την κοινωνική απόσυρση που δημιουργεί η ασθένεια. Καλούμε τον κόσμο να συμμετέχει στη διάδοση του μηνύματός μας, μεγιστοποιώντας έτσι την αποτελεσματικότητα της δράσης μας», υπογράμμισε η κ. Αρετάκη.
Η γραμμή δέχτηκε 420 κλήσεις, μέσης διάρκειας 20 λεπτών. Το 75% των κλήσεων έγινε από την Αθήνα, με το 86% των ατόμων που τηλεφώνησαν να είναι γυναίκες. Η μέση ηλικία των πασχόντων που ζήτησαν τηλεφωνικά στήριξη ήταν τα 55 έτη, ενώ το 72% καλούσε για πρώτη φορά. Το 15% των κλήσεων έγιναν από συγγενικά ή φιλικά πρόσωπα ασθενών. Πρώτη σε συχνότητα πάθηση των ανθρώπων που τηλεφώνησαν είναι η ρευματοειδής αρθρίτιδα (40%) και ακολουθεί η αγκυλοποιητική σπονδυλαρθρίτιδα (11%), η ψωριασική αρθρίτιδα (5%), το σκληρόδερμα (3%), το σύνδρομο Sjogren (3%) και η ινομυαλγία (2%).
«Οι υπάρχουσες διοικητικές αρρυθμίες, επηρεάζουν την πρόσβαση των ασθενών στη θεραπεία τους και δημιουργούν σημαντικά προβλήματα στην καθημερινότητά τους», τόνισε από την πλευρά της η Αντιπρόεδρος ΔΣ της ΕΛ.Ε.ΑΝ.Α. Χρυστάλλα Καραϊσαρίδου.
«Ενέργειες όπως αυτή της διάθεσης των φαρμάκων στο σπίτι τους για όσους πραγματικά αδυνατούν να μετακινηθούν (άτομα με κινητικά προβλήματα, κάτοικοι ορεινών περιοχών ή νησιών) είναι προς την σωστή κατεύθυνση του κράτους πρόνοιας. Η ενεργός συμμετοχή στο σχεδιασμό της παροχής υπηρεσιών υγείας των άμεσα ενδιαφερομένων, των πολιτών που ζουν με χρόνια προβλήματα υγείας, αποτρέπει τυχόν αστοχίες. Ακούγοντας τους ειδικούς και βλέποντας πάντα τον άνθρωπο μπορεί να λειτουργήσει ένα σύστημα υγείας με λιγότερα προβλήματα», τόνισε κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου ο πρόεδρος της ΕΛΕΑΝΑ, Δημήτρης Κασίμος.
Η τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης (210.8237302) λειτουργεί καθημερινά, εκτός Σαββάτου και Κυριακής, από τις 10 το πρωί έως τις 4 το απόγευμα.
Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr - Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ