Αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης ζωής, λέξη που περιλαμβάνεται σε επίσημα λεξικά και πρακτική που ασκείται από σχεδόν όλους, η selfie, η φωτογραφία που τραβάμε τον εαυτό μας, συνιστά ένα κοινωνικό φαινόμενο άξιο μελέτης. Μια από τις βασικές ερωτήσεις που προκύπτουν αφορά στους λόγους που μας παρακινούν, ανθρώπους όλων των ηλικιών, των κουλτούρων, των φύλων και των θρησκειών, να τραβάμε και να μοιραζόμαστε selfies. Μια ομάδα μεταπτυχιακών φοιτητών στην επικοινωνία από το Πανεπιστήμιο Brigham Young αποφάσισε να το διερευνήσει.
Βάσει της κοινής αντίληψης η απάντηση είναι προφανής: ο ναρκισσισμός. Κι όμως, σύμφωνα με τη μελέτη των 5 φοιτητών, που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο Visual Communication Quarterly, κατέστη σαφές ότι τα ατομικά κίνητρα συχνά προσπερνούν την αυτο-εμμονή και την επίδειξη.
“Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε ότι δεν είναι όλοι νάρκισσοι”, τονίζει ο Steven Holiday, ένας εκ των συγγραφέων, ο οποίος ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές του σπουδές και πραγματοποιεί το διδακτορικό του στο Texas Tech.
Μετά την ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας και των συνεντεύξεων, οι ερευνητές κατάφεραν να αντιστοιχήσουν όσους λαμβάνουν selfies σε 3 κατηγορίες: επικοινωνιακοί, αυτοβιογράφοι και “αυτο – δημοσιοσχετίστες”.
Η αναγνώριση και κατηγοριοποίηση των τριών αυτών ομάδων είναι πολύτιμη, μεταξύ άλλων, επειδή “είναι ένα διαφορετικό είδος φωτογραφίας από όδα γνωρίζουμε”, αναφέρει η Holiday. Η κατανόηση των κινητρων μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμη, σύμφωνα με έναν ακόμη εκ των συγγραφέων, φοιτητή Matt Lewis, “γιατί χρόνια από τώρα, η οπτική ιστορία της κοινωνίας μας θα αποτελείτο σε μεγάλο μέρος από selfies”.
Πηγή: ehealthnews
Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr - Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ