Γεράσιμος Βλάχος
Φαρμακοποιός, μέλος του Δικτύου Pharma PLUS
Τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι φαρμακοποιοί τα τελευταία χρόνια συνεχόμενων κρίσεων περιγράφει ο φαρμακοποιός Γεράσιμος Βλάχος, συνεργάτης του Δικτυού της Pharma PLUS από το 2008. Με όραμα τη συνεχή εξέλιξη και την καινοτομία, το να προσφέρει στους πελάτες προνόμια χτίζοντας μια σχέση εμπιστοσύνης, ο Γεράσιμος Βλάχος μιλά για τις ανάγκες όσων προσέρχονται στα φαρμακεία, τις αλλαγές με τον θεσμό του προσωπικού ιατρού και άλλα.
Ποια είναι τα μεγαλύτερα άγχη και προβλήματα που έχετε να αντιμετωπίσετε αυτόν τον χειμώνα;
Αυτός ο χειμώνας προβλέπεται πολύ δύσκολος και πολύ διαφορετικός σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Προερχόμαστε από δύο συνεχόμενα χρόνια περιορισμών στη ζωή μας, με μια πανδημία που κανείς δεν είχε φανταστεί. Προέκυψε και η ενεργειακή κρίση, που εμφανίστηκε μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία, και όλα αυτά έχουν συντελέσει σε μια ανασφάλεια και επιφυλακτικότητα από την πλευρά των καταναλωτών. Ήδη, η διαβίωση και των δικών μας πελατών έχει αρχίσει να δυσκολεύει σημαντικά, εξαιτίας της συνεχούς αύξησης των τιμών αγαθών και υπηρεσιών. Ένας χώρος παροχής υπηρεσιών και προϊόντων υγείας όπως το φαρμακείο είναι πάντοτε απαραίτητος, όπως φάνηκε και τα χρόνια της πανδημίας, όμως, στα πλαίσια της προσπάθειας των καταναλωτών να περιορίσουν τα έξοδά τους στα απολύτως απαραίτητα, σίγουρα επηρεάζεται και ο κλάδος μας. Επίσης, την περασμένη χρονιά, είχαμε μια σημαντική ρευστότητα, λόγω διενέργειας και πώλησης rapid/self test, κάτι που, φέτος, λογικά, θα περιοριστεί, αφού δεν είναι υποχρεωτική η διενέργειά τους.
Ποιες είναι οι ανάγκες και τα άγχη, αντίστοιχα, του κόσμου, που μοιράζεται μαζί σας;
Τα άγχη και οι ανάγκες του κόσμου έχουν, λίγο πολύ, να κάνουν με όσα αναφέραμε στην προηγούμενη ερώτηση. Σίγουρα, τα θέματα της υγείας του καθενός ξεχωριστά είναι τα πιο σημαντικά. Η πλειοψηφία του κόσμου όμως, ακόμη και οι άνθρωποι που έως τώρα είχαν μια πιο άνετη διαβίωση, αντιμετωπίζουν το άγχος που προκαλεί η ακρίβεια στην αγορά και στη θέρμανση/ηλεκτροδότηση τον φετινό χειμώνα. Αν γενικεύσουμε, στην παρούσα φάση, οι περισσότεροι προβληματίζονται σχετικά με την εγγραφή τους στον προσωπικό ιατρό, τη διενέργεια του ετήσιου αντιγριπικού εμβολιασμού τους καθώς και για το αν πρέπει η όχι να πραγματοποιήσουν επόμενη δόση με το επικαιροποιημένο εμβόλιο κατά της Covid-19.
Ο προσωπικός ιατρός έχει βοηθήσει το δύσκολο έργο που έχετε αναλάβει;
Ο προσωπικός ιατρός ήταν μία ακόμη υπηρεσία που ανέλαβαν τα φαρμακεία να επιτελέσουν για την εξυπηρέτηση του κοινού. Όπως ήταν αρχικά προγραμματισμένο, ο κάθε ασθενής θα είχε κάποιο συγκεκριμένο ιατρό να αποταθεί δωρεάν, ανά πάσα στιγμή, και να εξεταστεί ή να καλύψει τις ανάγκες συνταγογράφησης των φαρμάκων του. Η υλοποίηση απείχε σημαντικά από αυτήν την προσδοκία, καθώς, στην παρούσα φάση, η διαδικασία έχει «παγώσει», ελπίζουμε προσωρινά, λόγω μη διαθεσιμότητας ιατρών. Οι ιατροί που έχουν επιλέξει να εγγραφούν στο σύστημα δεν αρκούν για να καλύψουν όλο τον πληθυσμό, ενώ αρκετοί απ’ αυτούς αποσύρθηκαν εκ των υστέρων. Έτσι, δημιουργήθηκε ένα μεγάλο άγχος στους ασθενείς που ακόμη δεν έχουν εγγραφεί, ιδίως υπό την απειλή και της εφαρμογής προστίμου από τον Δεκέμβριο. Όπως καταλαβαίνετε, η κατάσταση αυτή προκάλεσε μεγάλη αναστάτωση στα φαρμακεία μας, αφού ο κόσμος έρχεται ξανά και ξανά σε εβδομαδιαία βάση για να ρωτήσει αν έχει κάτι αλλάξει και αν βρέθηκαν διαθέσιμοι ιατροί.
Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου στο περιοδικό Pharma PLUS Link ΕΔΩ
Το virus.com.gr σας φέρνει καθημερινά τις πιο έγκυρες ειδησεις από τον χώρο της πολιτικής υγείας και φαρμάκου
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ