Ο Γενικός Διευθυντής Ελλάδας της IMS Health, Ν. Κωστάρας στο 7ο Pharma & Health Conference.
Στην IMS επεξεργαζόμαστε στοιχεία σχετικά με την υγεία, όχι μόνο πωλήσεων αλλά και στοιχεία από έρευνες που διεξάγουμε, για να δούμε τάσεις και να βοηθήσουμε τους stakeholders στο χώρο της υγείας.
Επιπλέον της μείωσης των τιμών των φαρμάκων που έχει ήδη χρησιμοποιηθεί, ψάξαμε να δούμε αν υπάρχουν άλλες λύσεις μείωσης κόστους πέραν της μείωσης των τιμών των φαρμάκων. Ένα ενδιαφέρον άρθρο στους NY Times δείχνει σημαντική μείωση των νέων περιστατικών διαβήτη στις ΗΠΑ, τη χώρα με τη μεγαλύτερη αγορά διαβήτη παγκοσμίως, και τη συνδέει με την αλλαγή του τρόπου ζωής των Αμερικανών πολιτών. Πιο συγκεκριμένα, με τη μείωση κατανάλωσης ανθρακούχων αναψυκτικών, τη μείωση ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων και την αύξηση της φυσικής άσκησης. Παράλληλα, η βελτίωση είναι μεγαλύτερη σε ανθρώπους με υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο.
Με αυτή την αφορμή, στο τμήμα του Technology Consulting της IMS Health κάναμε μια μελέτη για τη χρήση Ελληνικών sites στο internet, ώστε να δούμε αν και πώς θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για βελτίωση πληροφόρησης, αύξηση ευαισθητοποίησης και, ιδανικά, για αλλαγή τρόπου ζωής.
Η έρευνα έγινε τον Ιούνιο 2016 και αφορά την περίοδο Ιανουάριο 2015 – Ιούνιο 2016, για ελληνόγλωσσα internet sites, για την κατηγορία Άσθμα & ΧΑΠ.
Οι λέξεις κλειδιά ήταν «Ασθμα», «ΧΑΠ» και «Χρόνια αποφρακτική πνευμονοπάθεια». Από τα 1321 links που εμφανίστηκαν σε 831 sites, επικεντρωθήκαμε σε 856 links από 447 sites.
Τα πρώτα ευρήματα έδειξαν:
Τα top 20 sites, δηλαδή το 4% του συνόλου, δημιουργούν περίπου το 20% του buzz, δηλαδή του όγκου περιεχομένου σχετικά με Άσθμα & ΧΑΠ.
Εάν επικεντρωθούμε στα sites των HCP‘s, τα οποία έχουν και πολύ καλό ranking (κάτι που σχετίζεται σημαντικά με την επισκεψιμότητα), τότε η συγκέντρωση του buzz ανεβαίνει στο 41% για τα top 20 sites.
Επομένως έχουμε:
Αναλύοντας τη θεματολογία των sites μπορούμε να τα χωρίσουμε σε 4 κατηγορίες: Επιστημονικά, Blogs, Ειδήσεων και Social Media. Τα Επιστημονικά με 40% είναι πρώτα σε αναρτήσεις πρωτότυπου περιεχομένου, ενώ τα Blogs & Ειδησεογραφικά κατέχουν περίπου το 30%, με τα Social Media να έχουν σχεδόν μηδενική συμμετοχή. Όσον αφορά στο περιεχόμενο το 62% είναι πρωτότυπο.
Ειδικά για τα top 20 sites παρατηρούμε ότι τα μισά είναι επιστημονικά, άρα υπάρχει χώρος για επιστημονικά τεκμηριωμένη και αξιόπιστη ενημέρωση του κοινού.
Περνώντας στα χαρακτηριστικά των sites βλέπουμε πως τα 2 στα 3 είναι εστιασμένα στην Υγεία, ενώ περίπου 1 στα 5 ή 6 είναι ειδησεογραφικό ή δημιουργήθηκε από HCP.
Φαίνεται πως υπάρχει σημαντικό πεδίο δημιουργίας νέου, πρωτογενούς περιεχομένου στα sites των φαρμακευτικών εταιριών για το Άσθμα & ΧΑΠ.
Μια σημαντική παράμετρος είναι η θεματολογία δηλαδή εάν το κοινό ενδιαφέρεται για διάγνωση, πρόληψη, περιγραφή ασθένειας ή αντιμετώπισή της. Εδώ βλέπουμε πως η αντιμετώπιση αφορά περισσότερο από το 1/3 της θεματολογίας, ενώ η πρόληψη έρχεται 2η με πάνω από το 1 /4 αυτής. Η διάγνωση και περιγραφή ασθένειας ακολουθούν με 16% και 21%, αντίστοιχα.
Είναι πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός ότι η πρόληψη είναι 2η ως θεματική ενότητα. Επομένως ίσως υπάρχει ευκαιρία, αυξάνοντας το πρωτογενές, επιστημονικό περιεχόμενο και εκπαιδεύοντας σωστά τους συμπολίτες μας, να καταφέρουμε να ανεβάσουμε το επίπεδο ευαισθητοποίησης και να αλλάξουμε τον τρόπο ζωής προς το καλύτερο. Συνεπώς, και να μειώσουμε το κόστος. Επιπλέον, η αφύπνιση αυτή θα οδηγούσε σε πρόωρη διάγνωση και σε καλύτερη αντιμετώπιση για το Άσθμα & ΧΑΠ.
Συμπερασματικά:
Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr - Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ