Τη εμπιστοσύνη του πολίτη έχουν κερδίσει οι φαρμακοποιοί σύμφωνα με έρευνα του Ινστιτούτου Πολιτικής Υγείας. Την αξιοποίηση του ρόλου του φαρμακοποιού ζητά από την Πολιτεία ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος.
« Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος έχει καταθέσει πρόταση για την ανάληψη υπηρεσιών πρόληψης και αναμένουμε από την όποια Κυβέρνηση αναδείξουν οι κάλπες, να αναγνωρίσει και να αποδεχθεί τον καθοριστικό αυτό ρόλο στην Πρωτοβάθμια Υγεία» επεσήμανε κατά την παρουσίασή της έρευνας ο πρόεδρος του Πανελληνίου φαρμακευτικού Συλλόγου, Απόστολος Βαλτάς. Τα στοιχεία για την ικανοποίηση του κοινού από τις υπηρεσίες στα φαρμακεία, παρουσίασε ο καθηγητής Πολιτικής Υγείας στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου Κυριάκος Σουλιώτης. Επίσης, αναλύθηκε η Πρόταση για τις υπηρεσίες στα φαρμακεία από την επιστημονική ομάδα του ΠΦΣ (Ανδρέας Βίτσος, Κωνσταντίνος Λιάρας, Αθανάσιος Γουβάλας, Αντώνιος Γεωργακόπουλος, Παρασκευή Κορωνίδου). Σημειώνεται ότι αίτημα των φαρμακοποιών είναι η διάθεση των Φαρμάκων Υψηλού Κόστους, από τα ιδιωτικά φαρμακεία της γειτονιάς, ενώ ο ΠΦΣ ασκεί πιέσεις για την εξομάλυνση της κατάστασης με τις ελλείψεις φαρμάκων.
Υψηλό ποσοστό του πληθυσμού (73,1%) που εμπιστεύεται συστηματικά το ίδιο φαρμακείο, όπως προέκυψε από την έρευνα που διενεργήθηκε σε τυχαίο και αντιπροσωπευτικό δείγμα 1.049 ατόμων από όλη την επικράτεια. Ικανοποίηση από τις παρεχόμενες υπηρεσίες δηλώνει το 97% του πληθυσμού που συμμετείχε στην έρευνα. Βασικός λόγος επίσκεψης σε φαρμακείο, όπως δηλώνεται από τους συμμετέχοντες είναι η εκτέλεση συνταγής για τη λήψη φαρμάκου (89,5%), τα τελευταία χρόνια προστίθενται και άλλοι λόγοι, όπως π.χ. η παροχή συμβουλών για τη λήψη φαρμάκων αλλά και για άλλα ζητήματα υγείας, η μέτρηση βασικών δεικτών όπως π.χ. το βάρος, η αρτηριακή πίεση, το σάκχαρο κ.λπ., η αντιμετώπιση μικροτραυματισμού κ.ά.
Ενδεικτικό είναι ότι περισσότεροι από τους μισούς συμμετέχοντες δηλώνουν ότι θα εμπιστεύονταν τις συμβουλές των φαρμακοποιών. Καθοριστικός είναι και ο ρόλος του στη συμμόρφωση των ασθενών στη θεραπεία και στην ανάγκη διαρκούς συνεργασίας και επικοινωνίας με τους ιατρούς για τη βελτίωση των σχετικών δεικτών.
Κατά την πανδημία τα φαρμακεία αποτέλεσαν βασική πηγή ενημέρωσης του κοινού και παροχής προστατευτικών ειδών και αυτοδιαγνωστικών τεστ. Χαρακτηριστικό είναι πως το μεγαλύτερο ποσοστό των πολιτών έκλεισαν ραντεβού για εμβολιασμό κατά της Covid-19, σε ιδιωτικό φαρμακείο.
Από την πλευρά της Επιστημονικής Ομάδας του Π.Φ.Σ., τονίστηκε πως σε τουλάχιστον 32 χώρες της Ευρώπης διενεργούνται περισσότερες από 38 υπηρεσίες φαρμακείου, οι διακρίνονται σε:
Όπως τόνισαν οι ομιλητές, στη νέα εποχή για τα Συστήματα Υγείας όπως διαμορφώνεται μετά την υγειονομική κρίση, η Πρόληψη θα αποτελεί τον πλέον καθοριστικό παράγοντα και τα κοινοτικά φαρμακεία είναι εκείνα τα σημεία της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας που σύμφωνα με τον Π.Ο.Υ. και τον Ο.Ο.Σ.Α. θα πρέπει να αναπτύξουν αυτό το ρόλο. Αναφέρθηκαν στη συνέχεια, στην πρόταση για ανάπτυξη Υπηρεσιών στα Φαρμακεία της χώρας μας, που είναι:
Το virus.com.gr σας φέρνει καθημερινά τις πιο έγκυρες ειδησεις από τον χώρο της πολιτικής υγείας και φαρμάκου
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ