Δυναμική αγορά και στο δίκτυο του φαρμακείου αποδεικνύονται τα καλλυντικά, που μοιάζουν να «ελκύουν» πωλήσεις τόσο στο φυσικό χώρο όσο και στο ψηφιακό φαρμακείο. Σύμφωνα με την Έλενα Χαϊλαζοπούλου, Head of eRetail Audit στον CONVERT GROUP, ο τζίρος των ηλεκτρονικών φαρμακείων για το 2015 είναι στα 60€ εκατ., ενώ εκτιμάται ότι το 2016 θα κλείσει στα 90€ εκατ.. Μάλιστα, «οι κύριες κατηγορίες βάσει πωλήσεων είναι τα Beauty & Personal Care (50% των πωλήσεων), ακολουθούν τα Παιδικά-Βρεφικά (15%) και οι Βιταμίνες-Συμπληρώματα Διατροφής (30%)» εξήγησε η κ. Χαϊλαζοπούλου, υπογραμμίζοντας την τάση οι μεγάλοι retailers να ανοίγουν τις προϊοντικές τους κατηγορίες, πουλώντας προϊόντα πέρα από τα καθαρά φαρμακείου. Οι on-line παίκτες είναι περίπου 250, αλλά μόνο οι μισοί είναι «ενεργοί», με ένα min ποσό πωλήσεων, όπως ανέφερε η κ. Χαϊλαζοπούλου. Τη διττή ιδιότητα του φαρμακοποιού στις μέρες μας ως επιστήμονα κι επιχειρηματία μαζί, ανέδειξε από την πλευρά της η Άλκηστις Σιδηροπούλου, International Retail Marketing & New Business Development, Hellenica SA. Όπως είπε, το φυσικό σημείο πώλησης/περιβάλλον είναι αυτό που προσδιορίζει τις μάρκες, ενισχύει τη θέση τους και προσδίδει την αξία στο δίκτυο. «Τα πλεονεκτήματα του φαρμακείου είναι η αξιοπιστία, η εμπιστοσύνη, οι διαπροσωπικές σχέσεις και η δυνατότητα που έχει να εστιάσει στις προσωπικές ανάγκες» εκτίμησε. Να ξεχάσουν το στίγμα της πώλησης και να καθορίσουν στρατηγικά την ομάδα τους, δίνοντας στα μέλη της εκπαίδευση και κατάλληλα εργαλεία, κάλεσε τους φαρμακοποιούς η Έλενα Φορνάρο, CEO Ales Groupe Hellas s.a. «Η αγορά των φαρμακείων είναι μια ζωντανή αγορά που επαναπροσδιορίζεται. Τα e-shop και τα φαρμακεία είναι συγκοινωνούντα δοχεία και το ζητούμενο είναι η ισορροπία μεταξύ τους» ανέφερε χαρακτηριστικά. Όπως άλλωστε, είχε επισημάνει και η κ. Χαϊλαζοπούλου, «το on-line δεν είναι απρόσωπο, εφόσον εκμεταλλευτούμε το real time chat, τα προσωπικά μηνύματα και άλλες τεχνολογικές λύσεις». Την πώληση καλλυντικών στο φαρμακείο ως πρόκληση αλλά και ευκαιρία, ανέδειξε με τη σειρά του ο Νίκος Βελτράς, Γενικός Διευθυντής, Professional Team Εκπαιδευτικές & Συμβουλευτικές Υπηρεσίες. «Το φαρμακείο στο ορατό μέλλον δεν μπορεί να αυξήσει τις πωλήσεις του σε φάρμακα, άρα και τα κέρδη του. Η ανάπτυξη του φαρμακείου μπορεί να έρθει μόνο από την κατηγορία «Μη Φάρμακα». Σε αυτή την κατηγορία δεσπόζουσα θέση έχουν τα καλλυντικά» σημείωσε. Ανέδειξε, παράλληλα, την ανάγκη εκπαίδευσης του φαρμακοποιού σε θέματα φαρμακευτικού μάρκετινγκ και πωλήσεων, καθώς και την ενεργοποίηση της λεγόμενης επιστημονικής συμβουλής.
Κατά των τηλεπωλήσεων στα καλλυντικά τάχθηκε η Πηνελόπη Παπαδοπούλου, Πλαστική Χειρουργός ΒΙΟΚΛΙΝΙΚΗΣ, αναδεικνύοντας το ρόλο του γιατρού κι εν γένει του επιστήμονα υγείας. «Πρέπει να υπάρχει προσωπική σχέση με τον πελάτη-ασθενή» τόνισε χαρακτηριστικά, εξηγώντας ότι οι πλαστικοί χειρουργοί προτρέπουν τους ασθενείς-πελάτες να κάνουν τις αγορές για τη συνέχιση των απαραίτητων θεραπειών τους, μόνο από φαρμακεία.
Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr - Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ