Skip to content

«Κατ’ Οίκον» με αντιπαραθέσεις στον ΕΟΠΥΥ: Η διοικήτρια του απαντά στον Σύλλογο Εργαζομένων

Το virus.com.gr σας φέρνει καθημερινά τις πιο έγκυρες ειδησεις από τον χώρο της πολιτικής υγείας και φαρμάκου

 

Η νέα υπηρεσία αποστολής φαρμάκων υψηλού κόστους στο σπίτι των ασθενών έχει προκαλέσει αντιδράσεις εντός του Οργανισμού. Η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ, Θεανώ Καρποδίνη, απαντά με αιχμές και στοιχεία στην επιστολή του Συλλόγου Εργαζομένων, υπερασπιζόμενη το έργο και τη λειτουργία της υπηρεσίας.

Με επιστολή της, η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ απαντά στην αρ. 576/04.07.2025 επιστολή του Συλλόγου Εργαζομένων, χαρακτηρίζοντας τις αιτιάσεις περί κατάρρευσης της υπηρεσίας «Κατ’ Οίκον διανομής» ως ατεκμηρίωτες και προσβλητικές προς τους εργαζόμενους που εργάστηκαν υπερωριακά για την υλοποίησή της. Η διοικήτιρα επισημαίνει ότι ο γενικός γραμματέας του Συλλόγου συμμετείχε ενεργά στον σχεδιασμό και τη διαχείριση του έργου.

«Ξεχασμένες» συνταγές και ευθύνες στο Φαρμακείο Ρέντη
Η διοίκηση αποκαλύπτει ότι κατά την έναρξη λειτουργίας του νέου Κεντρικού Φαρμακείου Β’ εντοπίστηκαν περίπου 7.600 ανεκτέλεστες συνταγές από το Φαρμακείο Ρέντη, πολλές εκ των οποίων είχαν λήξει. Η κατάσταση κρίθηκε κρίσιμη, καθώς ασθενείς είχαν μείνει χωρίς φαρμακευτική αγωγή για πάνω από δύο μήνες. Δεκάδες υπάλληλοι από διάφορες διευθύνσεις εργάστηκαν εντατικά για την αποκατάσταση της διανομής.

Συγκεκριμένα,  οι συνταγές, που είχαν κατατεθεί από τον Απρίλιο του 2025 . Η διοίκηση του Οργανισμού κάνει λόγο για σοβαρή αμέλεια και έχει ήδη δρομολογήσει ενέργειες για την αναζήτηση τυχόν πειθαρχικών ευθυνών.

Τέλος στη χρονοτριβή

Παράλληλα, η διοίκηση του Οργανισμού επισημαίνει ότι το προηγούμενο καθεστώς αποστολής φαρμάκων στα Σημεία Διανομής ήταν χρονοβόρο και αναποτελεσματικό, καθώς απαιτούσε την αποστολή των συνταγών μέσω ταχυδρομείου από τα σημεία διανομής στο Φαρμακείο Ρέντη. Η διαδικασία αυτή οδηγούσε σε καθυστερήσεις από δύο εβδομάδες έως και έναν μήνα για την παραλαβή των φαρμάκων από τους ασθενείς.

Η νέα υπηρεσία «Κατ’ Οίκον», που άρχισε στις 16 Ιουνίου 2025, επιτρέπει την παραλαβή φαρμάκων υψηλού κόστους εντός 24–48 ωρών, χωρίς καμία οικονομική επιβάρυνση, μέσω ψηφιακής ή τηλεφωνικής αίτησης. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία, εξυπηρετούνται ήδη 3.000–4.000 αιτήσεις ημερησίως, με στόχο την κάλυψη έως και 139.000 ασθενών σε όλη τη χώρα.

Η αίτηση γίνεται ψηφιακά μέσω της πλατφόρμας του ΕΟΠΥΥ ή τηλεφωνικά στο 18181. Η διανομή γίνεται από πιστοποιημένη εταιρεία logistics, με αυστηρές προδιαγραφές για την ασφάλεια, την ιχνηλασιμότητα και τη διαχείριση φαρμάκων ψυχρής αλυσίδας.

Με βάση τα επίσημα δεδομένα, η νέα υπηρεσία αποστολής φαρμάκων υψηλού κόστους «Κατ’ Οίκον» διαχειρίζεται καθημερινά περίπου 1.300 νέα αιτήματα, ενώ παράλληλα συνεχίζεται η εκκαθάριση 7.500 παλαιών αιτημάτων που είχαν παραμείνει ανεκτέλεστα από το προηγούμενο καθεστώς. Η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ επισημαίνει ότι η διαχείριση αυτού του τεράστιου όγκου απαιτεί υπερεργασία τόσο από τους υπαλλήλους του Οργανισμού όσο και από τους εργαζόμενους του αναδόχου, εργασία που –όπως αναφέρεται– «υποτιμάται αβασάνιστα» από τον Σύλλογο Εργαζομένων.

Αύξηση αιτημάτων για διανομή

Σε ό,τι αφορά τα αιτήματα για αποστολή φαρμάκων είτε κατ’ οίκον είτε σε Σημεία Διανομής του ΕΟΠΥΥ από την ημερομηνία έναρξης του έργου στις 16/06/2025 και έως 7/07/2025, συνολικά έχουν υποβληθεί 24.694 νέα αιτήματα και συνολικά 32.294 αιτήματα (αν συμπεριληφθούν και τα 7.600 αιτήματα σε εκκρεμότητα από το Φαρμακείο του Ρέντη). Εξ αυτών:
• 890 αιτήματα βρίσκονται προς έλεγχο από τους φαρμακοποιούς.
• 6.190 αιτήματα δεν έχουν εγκριθεί από φαρμακοποιούς λόγω πρόωρου αιτήματος ή άλλων φαρμακευτικών λόγων.
• 2.100 αιτήματα έχουν εγκριθεί από φαρμακοποιούς και είναι προς συλλογή από τον ανάδοχο.
• 4.085 αιτήματα έχουν εκτελεστεί από φαρμακοποιούς και είναι προς συσκευασία και αποστολή.
• 4.175 έχουν αποσταλεί για παράδοση και αναμένεται η παράδοση τους στους ασθενείς.
• 14.854 παραδόθηκαν ήδη στους ασθενείς.

 

Πρωτοπορία σε ευρωπαϊκό επίπεδο
Η διοικήτρια του ΕΟΠΥΥ δήλωσε ότι πρόκειται για την πρώτη φορά που ασφαλιστικός οργανισμός στην Ευρώπη παρέχει δωρεάν κατ’ οίκον αποστολή φαρμάκων υψηλού κόστους. Στόχος είναι η μείωση της ταλαιπωρίας, η ενίσχυση της συμμόρφωσης στη θεραπεία και η στήριξη των φροντιστών των ασθενών.

 

Υπερεργασία και Ψηφιακή Μετάβαση

 
Παράλληλα, η διοίκηση εκφράζει απορία για το γεγονός ότι οι αντιδράσεις εκδηλώνονται τώρα, που η διαδικασία έχει γίνει πλήρως ψηφιακή, με ηλεκτρονική ιχνηλασιμότητα, ενημέρωση όλων των εμπλεκομένων και πιστοποιημένη διανομή φαρμάκων τόσο στο σπίτι όσο και στα Σημεία Διανομής του ΕΟΠΥΥ. Αντιθέτως, στο προηγούμενο σύστημα, οι ασθενείς προσκόμιζαν έντυπα έγγραφα και περίμεναν έως και έναν μήνα για να παραλάβουν τα φάρμακά τους, ενώ συχνά σχηματίζονταν ουρές στα φαρμακεία του Οργανισμού. Η διοίκηση απορρίπτει κάθε υπόνοια επιστροφής στο «παλαιό καθεστώς», τονίζοντας ότι στόχος είναι η οριστική μετάβαση σε ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και αξιοπρεπές σύστημα εξυπηρέτησης των ασθενών
Έχουν ληφθεί μέτρα ενίσχυσης – Η υπηρεσία αποδίδει, στηρίξτε την».

Ενίσχυση των φαρμακείων

Σε απάντηση των επαναλαμβανόμενων αναφορών του Συλλόγου Εργαζομένων περί υποστελέχωσης των φαρμακείων, η διοίκηση του ΕΟΠΥΥ ξεκαθαρίζει ότι έχουν ήδη ληφθεί συγκεκριμένα μέτρα ενίσχυσης του προσωπικού. Όπως αναφέρεται, την τελευταία διετία έχουν προσληφθεί φαρμακοποιοί τόσο σε επικουρικές θέσεις όσο και με δελτίο παροχής υπηρεσιών, ενώ ενισχύθηκε η απογευματινή λειτουργία των φαρμακείων με φαρμακοποιούς από νοσοκομεία του ΕΣΥ. Επιπλέον, προβλέφθηκε η συνδρομή φαρμακοποιών του ΕΣΥ και στην προέγκριση αιτημάτων για αποστολές φαρμάκων υψηλού κόστους.

Η διοίκηση υπενθυμίζει επίσης ότι έχει προωθήσει σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος για νέο Οργανόγραμμα, το οποίο προβλέπει τη σύσταση φαρμακείων σε όλους τους νομούς της χώρας, καθιστώντας την πρόταση του Συλλόγου «ανεπίκαιρη». Παράλληλα, έχει υποβληθεί πρόταση στο Υπουργείο Υγείας για τη συμπερίληψη του προσωπικού του Οργανισμού στο επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας

Πολιτική αντιπαράθεση και συνδικαλιστική κριτική

Η επιστολή καταλήγει με αιχμές προς τον Σύλλογο για «παραστάσεις εντυπωσιασμού» χωρίς τεκμηρίωση και για διαρροή της επιστολής στα ΜΜΕ πριν δοθεί απάντηση. Η διοίκηση εκφράζει απορία για τη στάση του Συλλόγου, σημειώνοντας ότι η υπηρεσία αποστολής φαρμάκων κατοίκον και στα Σημεία Διανομής του ΕΟΠΥΥ λειτουργεί και αποδίδει, έχει σχεδιαστεί από έμπειρα στελέχη και υλοποιείται σε συνεργασία με τον ανάδοχο. Πρόκειται, όπως αναφέρεται, για ένα σύνθετο έργο διάρκειας δύο ετών, που βρίσκεται μόλις στις πρώτες εβδομάδες λειτουργίας του και απαιτεί καθημερινή επιχειρησιακή διαχείριση.

Τέλος, η διοίκηση υπογραμμίζει ότι από τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου δεν ζητείται υπερωριακή εργασία ή διαχείριση εκκρεμοτήτων, όπως έκαναν άλλα στελέχη του Οργανισμού. Αντιθέτως, ζητείται στήριξη του έργου με εποικοδομητικές προτάσεις και υπεύθυνη στάση απέναντι στους ασθενείς. «Αλλά μάλλον είναι μεγάλες οι απαιτήσεις μας», καταλήγει η επιστολή με αιχμή.

ΕΟΠΥΥΘεανώ ΚαρποδίνηΚατ'οίκον διανομήΣύλλογος Εργαζομένων ΕΟΠΥΥΦάρμακα υψηλού κόστους

Σχετικά άρθρα

Comments (0)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Editorial

Αιμίλιος Νεγκής

Διευθυντής Σύνταξης, virus.com.gr
& Pharma Health Business magazine

Περιοδικό Pharma & Health Business

Απόψεις

Back To Top