Σύμφωνα με τους ερευνητές του καταλανικού Κέντρου Ερευνών Περιβαλλοντικής Επιδημιολογίας (CREAL), με επικεφαλής τον Ζόρντι Σουνιέρ, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο ιατρικό περιοδικό «PLoS Medicine» (αναλύοντας στοιχεία για 2.715 μαθητές δημοτικού, στη διάρκεια ενός έτους) διαπίστωσαν ότι στα σχολεία όπου η ρύπανση του αέρα ήταν πιο αισθητή, η νοητική ανάπτυξη των παιδιών διαχρονικά ήταν πιο αργή, σε σχέση με τους μαθητές των σχολείων όπου δεν υπήρχε μεγάλη ρύπανση.
Οι επιστήμονες συσχέτισαν τις επιδόσεις των μαθητών σε κάθε δημοτικό (συνολικά 39) με το επίπεδο ατμοσφαιρικής ρύπανσης που μετρήθηκε σε κάθε σχολείο. Οι μαθητές υποβάλλονταν σε τρία τεστ μνήμης και προσοχής ανά τρίμηνο.
Ενδεικτικά, στα σχολεία με χαμηλή ρύπανση η μνήμη των μαθητών εμφάνιζε μέση βελτίωση 11,5% στη διάρκεια ενός έτους, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό ήταν χαμηλότερο (7,4%) στα σχολεία με υψηλή ρύπανση.

Καθυστερεί τη νοητική ανάπτυξη των παιδιών η ρύπανση
Σχετικά άρθρα
Περιοδικό Pharma & Health Business

Δημοφιλή
Βουλγαρία: Ιστορική αύξηση μισθών σε γιατρούς και νοσηλευτές
Κατά 70% αυξήθηκε η κατανάλωση φαρμάκων για τη χοληστερόλη-και καλώς έγινε!
Πρώτο εθνικό πρόγραμμα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους
Κλινικές Μελέτες: Νέα ΚΥΑ, Εθνικό Μητρώο και οι προκλήσεις του 2026
Αύξηση μισθών για δημόσιους υπαλλήλους: Τι προβλέπεται για τους γιατρούς του ΕΣΥ
Εγκαινιάστηκε νέο μηχάνημα ακτινοθεραπείας στο Νοσοκομείο Αλεξάνδρα με δωρεά του Ιδρύματος Στασινόπουλου















Comments (0)