Διευκρινιστική εγκύκλιο εξέδωσε ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας Βασίλης Κοντοζαμάνης για την μεταφορά επιβεβαιωμένων κρουσμάτων τουριστών με SARS-CoV-2 σε χώρους προσωρινής Φιλοξενίας (ξενοδοχεία / καταλύματα απομόνωσης). Επιδίωξη είναι να προσδιοριστούν γενικότητες και προβλήματα.
Λίγες μέρες πριν, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων Γρηγόρης Τάσιος ζήτησε με επιστολή να διευθετηθούν ζητήματα σχετικά με την μετακίνηση κρουσμάτων με SARS-CoV-2 από τα ξενοδοχεία. Ασάφειες, δυσλειτουργίες και εμπόδια του κρατικού μηχανισμού αμαυρώνουν την εικόνα του ελληνικού Τουρισμού, όπως υποστήριξε. Ύστερα από δημοσιεύματα που καταγγέλουν ξενοδόχο πως «εγκατέλειψε σε Κέντρο Υγείας ενοίκους του με κορωνοϊό», η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων τονίζει πως «ο αριθμός των πελατών των ξενοδοχείων που διαγιγνώσκονται θετικοί στον Covid-19 είναι εξαιρετικά μικρός και αυτό οφείλεται στην πιστή εφαρμογή των ιδιαίτερα αυστηρών υγειονομικών πρωτοκόλλων από τη συντριπτική πλειοψηφία των επιχειρήσεων».
Ωστόσο, η ΠΟΞ περιέγραφε τη διαδικασία διαχείρισης «εξόχως δυσχερής και μάλιστα ανεξάρτητα αν το ξενοδοχείο διαθέτει βάσει νόμου (δυναμικότητας άνω των 50 δωματίων) γιατρό Covid ή όχι». Επίσης, έκανε λόγο στην ανακοίμωσή της για ασαφείς οδηγίες των αρμοδίων στελεχών της ΓΓΠΠ και του ΕΟΔΥ. Η ίδια διαμαρτυρήθηκε πως υπήρξε δυσχέρεια στην επικοινωνία, ειδικά τα Σαββατοκύριακα.
Για την διαδικασία μεταφοράς ενός κρούσματος, θα πρέπει πρώτα να έχει προηγηθεί η καταχώρηση του θετικού αποτελέσματος του τεστ (rapid ή PCR) στην ειδική πλατφόρμα. Στη συνέχεια να δοθεί σχετική εντολή – παραπεμπτικό από την αρμόδια αρχή, διαδικασία που είναι εξαιρετικά πολύπλοκη και χρονοβόρα.
Λαμβάνοντας υπόψη την διαδικασία ΠΟΞ αποδίδει στον πανικό και την απόγνωση του προαναφερόμενου ξενοδόχου γιια το εν λόγω περιστατικό, που δεν εφαρμόστηκε το πρωτόκολλο και ο ασθενής μεταφέρθηκε στο Κέντρο Υγείας της περιοχής. Σημειώνεται ότι η ΠΟΞ έχει ζητήσει τη δημιουργία ειδικού τηλεφωνικού αριθμού που θα λειτουργεί όλο το 24ωρο για να απευθύνονται ξενοδοχεία, ενοικιαζόμενα διαμερίσματα κ.ά.
Τι προβλέπει η νέα εγκύκλιος:
Στην περίπτωση θετικού αποτελέσματος, ο εκάστοτε αρμόδιος φορέας δειγματοληψίας το καταχωρεί στο Μητρώο Ασθενών Cpvid 19 άμεσα, ώστε να ενημερωθεί ηλεκτρονικά η Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας και ο Ε.Ο.Δ.Υ. Στη συνέχεια, η Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας επικοινωνεί με
α) τον ασθενή,
β) το ξενοδοχείο/ κατάλυμα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν δηλωθεί στο Έντυπο Εντοπισμού Επιβατών (PLF) και συγκεκριμένα τον υπεύθυνο εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης ύποπτου κρούσματος,
γ) τον Ε.Ο.Δ.Υ. στον οποίο κοινοποιούνται τα στοιχεία επικοινωνίας του συνεργαζόμενου ιατρού του ξενοδοχείου / τουριστικού καταλύματος (ΦΕΚ 1632/Β/21.04.2021) και ενημερώνει την Ομάδα Διαχείρισης Κρίσεων του ΕΚΑΒ (Ο.ΔΙ.Κ.-ΕΚΑΒ) στους τηλεφωνικούς αριθμούς: 213 214 3253, 213 214 3172, 210 77 14 470 213 214 3124.
Μεταφορά του ασθενή σε χώρο προσωρινής φιλοξενίας / απομόνωσης
Το συντονισμό και τη διαχείριση της μεταφοράς του επιβεβαιωμένου κρούσματος στο χώρο προσωρινής φιλοξενίας – απομόνωσης, αφού ενημερωθεί, αναλαμβάνει η Ομάδα Διαχείρισης Κρίσεων του ΕΚΑΒ (Ο.ΔΙ.Κ.-ΕΚΑΒ): • Σε περίπτωση ασθενή που έχει μεταβεί ως περιπατητικός και εξετάστηκε στην πλησιέστερη μονάδα του Ε.Σ.Υ., χωρίς προηγούμενη ενημέρωση του συνεργαζόμενου με το χώρο διαμονής του ιατρό. • Σε περίπτωση ασθενή που έχει εξεταστεί από το συνεργαζόμενο ιατρό του ξενοδοχείου/καταλύματος και παραμένει ασυμπτωματικός, αλλά δεν μπορεί να παραμείνει σε δωμάτιο απομόνωσης μέσα στο ίδιο το ξενοδοχείο/κατάλυμα. • Σε περίπτωση ασθενή που ο συνεργαζόμενος ιατρός κρίνει ότι παρουσιάζει συμπτώματα, οπότε, αξιολογείται η αναγκαιότητα είτε της μεταφοράς του στο Χώρο προσωρινής Φιλοξενίας – απομόνωσης, είτε σε μονάδα του Ε.Σ.Υ.
Σε όλες τις περιπτώσεις, ενημερώνεται η Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας για τη μεταφορά του κρούσματος και των τυχών στενών επαφών στο χώρο προσωρινής φιλοξενίας – απομόνωσης για την καταγραφή τους και την αποστολή των στοιχείων στους αρμόδιους φορείς ελέγχου τήρησης του προσωρινού περιορισμού τους (ΕΛ.ΑΣ., Λιμενικό Σώμα/Ελ. Ακτοφυλακή).
Στις περιπτώσεις που: ί. Ο ασθενής – επισκέπτης αρνείται τη μεταφορά του. ϋ. Ο ασθενής – επισκέπτης δεν βρίσκεται στον δηλωμένο τόπο διαμονής του, η Ομάδα Διαχείρισης Κρίσεων του ΕΚΑΒ (Ο.ΔΙ.Κ.-ΕΚΑΒ) ειδοποιεί τη Γ.Γ. Πολιτικής Προστασίας, ώστε να εφαρμόσει αντίστοιχο Πρωτόκολλο Διαχείρισης.
Επισημαίνεται επιπλέον ότι, οι ασυμπιωματικοί Covid-19 ασθενείς, από όπου και αν προέρχονται (Λιμάνια, Αεροδρόμια κλπ), διακομίζονται κατευθείαν στο χώρο προσωρινής φιλοξενίας – απομόνωσης.
Η λήψη δείγματος πραγματοποιείται από: ❖ κλιμάκια του ΕΟΔΥ και της Πολιτικής Προστασίας στις πύλες εισόδου της χώρας, ❖ συμβεβλημένο ιατρό των ξενοδοχείων και των τουριστικών καταλυμάτων, ❖ ιατρονοσηλευτικό προσωπικό των ΟΤΑ Α’ Βαθμού, εφόσον διατίθεται, ❖ ιατρικό προσωπικό των δημόσιων δομών υγείας (Νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, Περιφερειακά Ιατρεία), ❖ κλιμάκια των ΚΟΜΥ του ΕΟΔΥ, ❖ Ιδιωτικά Διαγνωστικά Κέντρα, ❖ ιδιώτες φαρμακοποιούς.
Τα Σημεία Δειγματοληψίας ΚΟΜΥ ΤΟΥ ΕΟΔΥ, τα ιδιωτικά διαγνωστικά κέντρα και τα φαρμακεία που θα διενεργούν τεστ ΡΟΒ σε ορισμένα μικρά νησιά, έχουν αναρτηθεί στη σελίδα www.mintour.gov.gr που διαρκώς ενημερώνεται.
Η παραπομπή για εργαστηριακό έλεγχο (δήλωση δείγματος) καταχωρείται υποχρεωτικά από όλους στο Μητρώο Ασθενών Covid 19.
Σε περίπτωση τεχνικού προβλήματος όσον αφορά το Μητρώο Ασθενών Covid – 19 όπως επικοινωνούν άμεσα με την γραμμή βοήθειας της ΗΔΙΚΑ 11131 (Help Desk) και στο e mail hd@idika.gr.
Το virus.com.gr σας φέρνει καθημερινά τις πιο έγκυρες ειδησεις από τον χώρο της πολιτικής υγείας και φαρμάκου
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ