Σε εμπόλεμες ζώνες έχουν μετατραπεί τα δημόσια νοσοκομεία τις τελευταίες ημέρες!
Η ΠΟΕΔΗΝ εκτιμά πως η προσέλευση των ασθενών στα ΤΕΠ έχει αυξηθεί κατά 30% και η ταλαιπωρία ξεπερνάει τις 8 ώρες, με αποτέλεσμα οι κλινικές – ιδιαίτερα οι Πνευμονολογικές και οι Παθολογικές – να είναι υπερπλήρεις.
Την ίδια ώρα, διάδρομοι και θάλαμοι «πλημμυρίζουν» από κρεβάτια με διασωληνωμένους ασθενείς που δεν έχουν καταφέρει να βρουν κρεβάτι στην Εντατική. Ενδεικτικό είναι πως χθες, Τρίτη, στη λίστα αναμονής του ΕΚΑΒ ήταν 78 ασθενείς. Απ’ αυτούς τελικά εξυπηρετήθηκαν μόλις 5, ενώ πολλοί παραμένουν διασωληνωμένοι εκτός ΜΕΘ για πάνω από 10 ημέρες περιμένοντας να πάρουν θέση.
Τη δυσκολία εύρεσης ενός κρεβατιού στην Εντατική για όσους έχουν ανάγκη, επιδεινώνει – σύμφωνα με την Ομοσπονδία – η «κατάληψη» κλινών από ασθενείς που δεν το χρειάζονται.
«Στην Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Δημοτικού Νοσοκομείου «Η ΕΛΠΙΣ» νοσηλεύεται Ασθενής Α.., για έξι μήνες με γεροντική άνοια, επειδή έχει «μπάρμπα στην Κορώνη». Το μόνο που κάνει το νοσηλευτικό προσωπικό είναι την περιποιείται. Πόσοι διασωληνωμένοι ασθενείς θα είχαν σωθεί εάν έβγαινε από τη Μονάδα η εν λόγω ασθενής;» διερωτάται ο πρόεδρος της ΠΟΕΔΗΝ, Μιχάλης Γιαννάκος.
Αύξηση της διαχειριστικής ανεπάρκειας την πιο κρίσιμη ώρα
Η Ομοσπονδία καταγγέλλει, ταυτόχρονα, την αύξηση της διαχειριστικής ανεπάρκειας του ΕΚΑΒ, τώρα που τα επείγοντα περιστατικά αυξάνονται. Είναι χαρακτηριστικό ότι η Νάξος, το μεγαλύτερο νησί των Κυκλάδων με 50.000 κατοίκους, δεν διαθέτει σε πολλές βάρδιες ασθενοφόρο, με κίνδυνο για τη ζωή των έκτακτων περιστατικών. Παράλληλα, δεν διαθέτει φύλαξη στα ΤΕΠ για την προστασία του προσωπικού και των ασθενών από βίαιες συμπεριφορές ασθενών και ασθενών.
«Τα ξημερώματα της Δευτέρας υπήρξε κλήση στα ΤΕΠ για τη διακομιδή επείγοντος περιστατικού από μαγαζί της πόλης. Η νοσηλεύτρια που απάντησε στην κλήση ενημέρωσε ότι δεν υπάρχει ασθενοφόρο κι ότι θα πρέπει ο ασθενής να μεταφερθεί είτε με την Αστυνομία είτε με ιδιωτικό μέσο. Μετά από λίγη ώρα κατέφτασε στα ΤΕΠ εξαγριωμένη γυναίκα και ζήτησε τη νοσηλεύτρια με την οποία μίλησε στο τηλέφωνο. Όταν η νοσηλεύτρια της είπε ότι είχαν μιλήσει μαζί, άρχισε να την χτυπά βάναυσα και να την κυνηγάει στο χώρο των ΤΕΠ» αναφέρει ο κος Γιαννάκος.
«Στο μεταξύ, ο ασθενής για τον οποίο ζητήθηκε ασθενοφόρο έφτασε στο Νοσοκομείο με την Αστυνομία και διαπιστώθηκε ότι βρισκόταν σε μέθη. Την ίδια ώρα οι γιατροί των ΤΕΠ εξέταζαν ασθενή με ισχαιμία ο οποίος είχε προσέλθει με δικό του μέσο, συνοδεία συγγενούς λόγω έλλειψης ασθενοφόρου» συμπληρώνει, τονίζοντας ότι δεν γίνεται να πληρώνουν τη νύφη οι εργαζόμενοι για τις ανεπάρκειες του συστήματος.
Ανάλογο περιστατικό, σύμφωνα με την ΠΟΕΔΗΝ, συνέβη στις 15/1 στο Νοσοκομείο Αμαλιάδας, ημέρα κατά την οποία στα ΤΕΠ ο μόνος ειδικευμένος γιατρός που εφημέρευε στην Παθολογική κλινική ήταν ο Διευθυντής, ο οποίος και γρονθοκοπήθηκε από συγγενή ασθενούς με την αιτιολογία ότι καθυστέρησε να τον εξετάσει.
«Λόγω της έξαρσης της γρίπης και όχι μόνο, η αναμονή των ασθενών ήταν αρκετά μεγάλη. Όμως μόνο ένας γιατρός, που εκείνη την ώρα είχε και περιστατικό με άτομο που μεταφέρθηκε απ’ το ΕΚΑΒ νεκρό, δεν ήταν δυνατόν να αντιμετωπίσει γρηγορότερα τους ασθενείς» λέει ο κος Γιαννάκος, σημειώνοντας ότι λόγω της μεγάλης έλλειψης προσωπικού οι εργαζόμενοι βιώνουν καθημερινά τέτοιου είδους καταστάσεις, με την εξουθένωση (σωματική και ψυχολογική) να είναι στο όριο.
Διαπιστευμένη δημοσιογράφος στο Υπουργείο Υγείας. Διπλωματούχος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών. Τακτικό μέλος της ΕΣΗΕΑ και του ΟΕΕ.
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ