Οι μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης που «ανοίγονται» στην αγορά των ΜΗΣΥΦΑ και των Kαλλυντικών, αναδείχθηκαν στο πλαίσιο του 2nd OTC & Cosmetics Conference, το οποίο πραγματοποιείται στο Συνεδριακό Κέντρο της Εθνικής Ασφαλιστικής από την ETHOS MEDIA σε συνεργασία με το περιοδικό Pharma & Health Business και το πόρταλ virus.com.gr.
Είναι χαρακτηριστικό πως παρά την κρίση το μέγεθος της αγοράς παραμένει σταθερά στο 1 δις ευρώ, με τις εταιρίες του κλάδου να αυξάνονται σε συνάρτηση με την εμπιστοσύνη του λιανεμπορίου. Παράλληλα, έχουν διατηρηθεί πολλές εκ των θέσεων εργασίας.
«Παρά την προηγούμενη παρατεταμένη ύφεση, τα capital controls και τις μειώσεις εισοδημάτων, τα OTC και τα καλλυντικά δείχνουν σταθερότητα και δείγματα αύξησης. Το ίδιο και το κανάλι του φαρμακείου» ανέφερε σχετικά ο Θεόδωρος Δ. Γιαρμενίτης Πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Αρωμάτων & Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ). Σύμφωνα με τον κο Γιαρμενίτη, οι εταιρίες του κλάδου άντεξαν γιατί ήταν υγιείς, είχαν αξιόλογα στελέχη, εξωστρέφεια, καινοτομία, καλή εκπαίδευση, καλά εργαστήρια, καλό marketing και όραμα, ενώ είχαν προετοιμασθεί για εξαγωγές σ’ όλες τις ηπείρους (180 εκ. €).
Αναφορικά με τα δίκτυα διανομής, στα καλλυντικά έχουν προστεθεί οι πωλήσεις στο διαδίκτυο (90 εκ. ευρώ συνολικός κύκλος εργασιών e-shops), ενώ στον κλάδο έχουν μπει δυναμικά και οι φαρμακευτικές εταιρείες. Σ’ ό,τι αφορά την αγορά των δερμοκαλλυτικών και των φυσικών καλλυντικών ανά κανάλι στο φαρμακείο, οι προβλέψεις του ΠΣΒΑΚ έχουν ως εξής:
Οι εταιρίες του κλάδου εκτιμούν ότι πρόσθετες δυνατότητες ανάπτυξης στον τομέα αυτό θα προκύψουν από την αύξηση του Ιατρικού και Ιαματικού Τουρισμού.
Σημαντικά είναι τα περιθώρια διεύρυνσης της αγοράς και για τα ΜΗΣΥΦΑ, σύμφωνα με στοιχεία της Palmos Analysis, τα οποία θα παρουσιαστούν στη συνέχεια του Συνεδρίου.
Την ίδια ώρα, οι εταιρίες που δραστηριοποιούνται στον τομέα αυτό αναδεικνύουν το σημαντικό ρόλο των φαρμακοποιών ως Συμβούλων Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας και πρώτο σημείο επαφής των πολιτών με το Σύστημα Υγείας, στο πλαίσιο της αυτοφροντίδας. «Τα ΜΗΣΥΦΑ πρέπει να πωλούνται αποκλειστικά δια χειρός φαρμακοποιού» σημείωσε σχετικά ο Γενικός Δ/ντής του Συνδέσμου Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης (ΕΦΕΧ), Γεώργιος Δόκιος, ο οποίος εμφανίστηκε καθησυχαστικός αναφορικά με την απελευθέρωση της τιμής των OTC από 1/1/17. «Οι Ευρωπαίοι φαρμακοποιοί έχουν όλες τις ικανότητες για την περαιτέρω ανάπτυξη της αυτοφροντίδας» πρόσθεσε, προτείνοντας να δοθεί η σχετική έμφαση τόσο στο πρόγραμμα σπουδών της φαρμακευτικής όσο και μετέπειτα, με κατάρτιση στην αποτελεσματική επικοινωνία και τη παροχή συμβουλών όταν αυτές ανταποκρίνονται σε ελαφρά συμπτώματα που εμπίπτουν στην αυτοθεραπεία. Ταυτόχρονα, ζήτησε τη θέσπιση σαφών χρονικών κριτηρίων για την έγκριση και διεύρυνση της λίστας των ΜΗΣΥΦΑ και τη δημιουργία Διεύθυνσης Αυτοφροντίδας στον ΕΟΦ.
Στο κανάλι του φαρμακείου «ποντάρει» και ο ΠΣΒΑΚ, χαρακτηρίζοντας τα OTC και τα καλλυντικά ως τα «νέα όπλα του Φαρμακείου».
Το ρόλο του φαρμακοποιού στην αυτοθεραπεία εξέτασε πιο συγκεκριμένα το Panel I.
«Η αυτοθεραπεία δεν είναι όμως μια αυτοεκπληρούμενη προφητεία. Τα ΜΗΣΥΦΑ είναι ένα μέσο. Μελέτες δείχνουν ότι καθοδήγηση στο χώρο της υγείας είναι επιτακτική. Σαν φαρμακοποιοί στην κοινότητα, ενστερνιζόμαστε το νέο ρόλο του Συμβούλου Υγείας» δήλωσε ο Λευτέρης Μαρίνος, Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Εθνοφαρμακολογίας.
«Η ύλη των ΜΗΣΥΦΑ είναι τεράστια. Αν η πώλησή τους ταυτιστεί με την υπηρεσία και με αυτόν που την παρέχει θα αυξηθούν και τα σημεία εργασίας μέσα στο φαρμακείο, που σήμερα περνάει από κρίση» τόνισε από την πλευρά του ο Ιωάννης Μακρυγιάννης, Πρόεδρος του Φαρμακευτικού Συλλόγου Λάρισας. «Έχει ωριμάσει πλέον στην Ευρώπη η ανάγκη να αμειφθούν αυτές οι υπηρεσίες» εκτίμησε παράλληλα.
«Χρειάζεται όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς να εκπαιδεύσουν το κοινό αναφορικά με την κατανάλωση των ΜΗΣΥΦΑ και την πρόληψη των συμπτωμάτων. Πολλές εταιρίες έχουν σήμερα τέτοιες πρωτοβουλίες αλλά χρειάζεται κάτι μεγάλο και δομημένο» σημείωσε με τη σειρά του ο Αλέξανδρος Τσιτομενέας, Ειδικός Γραμματέας της Πανελλήνιας Ένωσης Φαρμακοποιών.
Στο μεταξύ, σύμφωνα με στοιχεία τα οποία παρουσιάστηκαν στο Συνέδριο, αν το 5% των Συνταγογραφούμενων φαρμάκων μετατραπούν σε ΜΗΣΥΦΑ, το συνολικό όφελος για την κοινωνική ασφάλιση εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 160 εκατ. ευρώ. Η οικονομική αξία αποτελεί όμως μόνο ένα από τα οφέλη της αυτοφροντίδας.
Σύμφωνα με τον ΕΦΕΧ, η αυτοθεραπεία που είναι πλευρά της αυτοφροντίδας: προλαμβάνει ή/και θεραπεύει συμπτώματα που δεν χρήζουν ιατρικής παρέμβασης, ενισχύει την παροχή φροντίδας υγείας σε απομακρυσμένες περιοχές (μέσω του φαρμακείου), διευκολύνει τους πολίτες στην προσπάθειά τους να διατηρήσουν την καλή υγεία τους και προάγει τη Δημόσια Υγεία.
Τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στο Συνέδριο με βάση την εμπειρία από το εξωτερικό, όπως η Γαλλία που αντιμετωπίζει ανάλογες προκλήσεις, είναι χαρακτηριστικά.
«Το 60% των Γάλλων πολιτών είναι έτοιμο να αναλάβει από μόνο του τα έξοδα προκειμένου να αντιμετωπίσει ελαφρά προβλήματα υγείας» ανέφερε η Daphné Lecomte-Somaggio, General Manager of AFIPA, the French Association of Pharmaceutical Industry for Responsible self-medication. Όπως εξήγησε περαιτέρω, το 80% των Γάλλων που χρησιμοποίησαν ΜΗΣΥΦΑ έπειτα από τη συμβουλή του φαρμακοποιού, έγιναν καλά χωρίς να χρειαστεί η επίσκεψη στο ιατρείο. Αξίζει να σημειωθεί, μάλιστα, ότι οι Γάλλοι γιατροί πιστεύουν ότι σχεδόν το 45% των ασθενών που βλέπουν θα μπορούσαν οι ίδιοι να γιατρέψουν το πρόβλημα, ακολουθώντας τις συμβουλές ενός φαρμακοποιού.
«Η ανάπτυξη της αυτοφροντίδας αποτελεί αναγκαιότητα για την αναδιοργάνωση του συστήματος υγείας» τόνισε η κα Lecomte, εξηγώντας ότι αποτελεί το μοχλό για την αντιμετώπιση των νέων προκλήσεων του Γαλλικού ΕΣΥ: 10,3% λιγότεροι γιατροί από το 2007 και συνεχίζουν να μειώνονται, 15 εκ. πολίτες πάσχουν από μία χρόνια ασθένεια για την οποία λαμβάνουν συγκεκριμένη φαρμακευτική αγωγή, 55% των πολιτών δυσκολεύονται να κλείσουν ιατρικό ραντεβού, 108% πληρότητα ΤΕΠ. «Αναπτύσσοντας την αυτοθεραπεία το Γαλλικό ΕΣΥ μπορεί να σώσει μέχρι και €1,5 δις!» επισήμανε η κα Lecomte.
ΧΟΡΗΓΟΙ:
Premiere Sponsor:
QuintilesIMS
Sponsors:
GET2WORK
PALMOS ANALYSIS
Associate Sponsors:
ASSET OGILVY PUBLIC RELATIONS
INNEWS
JOHNSON & JOHNSON
MDATA
MYLAN
Corporate Participations:
BAYER
ELPEN
PFIZER
SANOFI
Print Sponsor:
Pressious Arvanitidis
ΑΙΓΙΔΕΣ:
ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΦΑΡΜΑΚΩΝ ΕΥΡΕΙΑΣ ΧΡΗΣΗΣ (ΕΦΕΧ)
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΩΝ & ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΩΝ ΑΡΩΜΑΤΩΝ & ΚΑΛΛΥΝΤΙΚΩΝ (ΠΣΒΑΚ)
ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ:
Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
PALO.GR
ΧΡΗΜΑ
ΧΡΗΜΑ WEΕK
INSURANCE WORLD
INSURANCE WORLD.GR
VIRUS.COM.GR
PHARMA & HEALTH BUSINESS MAGAZINE
ΑΣΦΑΛΙΖΟΜΑΙ
AΛIVE
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε:
Πέγκυ Φιλίππου, Digital Marketing & Corporate Communications Director, Ethos Media S.A.
τηλ.: 210 9984901, filippou.p@ethosmedia.eu
Το virus.com.gr σας φέρνει καθημερινά τις πιο έγκυρες ειδησεις από τον χώρο της πολιτικής υγείας και φαρμάκου
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ