Πολύ θετικά ήταν τα οικονομικά αποτελέσματα της ελβετικής φαρμακοβιομηχανίας Novartis για το 2019. Οι καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9%, φθάνοντας τα 47,44 δις δολάρια. Ποσό που είναι τρεις φορές μεγαλύτερο από τα χρήματα που δαπανά κάθε χρόνο η Ελλάδα για την υγεία!
Τη μεγαλύτερη αύξηση σημείωσε ο κλάδος των φαρμάκων με αύξηση κατά 12%, γεγονός που οφείλεται στην εξαιρετική πορεία του φαρμάκου Cosentyx, οι πωλήσεις του οποίου έφθασαν τα 3,6 δις δολάρια και αυξήθηκαν κατά 28% σε σχέση με το 2018. Το φάρμακο ενδείκνυται για τη θεραπεία της ψωρίασης, της ψωριασικής αρθρίτιδας και της αγκυλοποιητικής σπονδυλίτιδας.
Θεαματική υπήρξε και η πορεία του φαρμάκου Entresto, το οποίο αφορά τη θεραπεία της καρδιακής ανεπάρκειας. Οι πωλήσεις του το 2019 ανήλθαν σε 1,7 δις δολάρια, καταγράφοντας αύξηση κατά 71%, σε σχέση με το 2018.
Ο τομέας της ογκολογίας είδε τα έσοδά του να αυξάνονται κατά 10%, σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά. Πρώτο σε πωλήσεις ήταν το Promacta/Revolade με 1,4 δις δολάρια με δεύτερο το Kisqali και τρίτο το Lutathera με πωλήσεις ύψους 500 και 400 εκατ. αντίστοιχα. Οι πωλήσεις της Sandoz αυξήθηκαν κατά 2% με κύρια προϊόντα τα βιο-ομοειδή.
Το 2019, χαρακτηρίστηκε από την έγκριση 5 νέων φαρμάκων, που είναι πιθανό να εξελιχθούν σε blockbusters: Zolgensma, Piqray, Mayzent, Beovu και Adakveo. Επίσης, είχαμε την κατάθεση αίτησης για νέα προϊόντα, που αναμένεται να εγκριθούν φέτος, όπως: ofatumumab, inclisiran, capmatinib.
Ο CEO της Novartis Vas Narasimhan
Ο κατάλογος του ερευνητικού χαρτοφυλακίου της εταιρείας είναι πλούσιος: 114 προϊόντα σε φάση 1 και 2, άλλα 37 σε φάση 3 και 13 βρίσκονται σε φάση υποβολής αίτησης έγκρισης. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Vas Narasimhan, εκτίμησε ότι μέχρι το 2024 θα έχουν κυκλοφορήσει 15 νέα προϊόντα.
Όπως τόνισε, «κατά τη διάρκεια του 2019, συνεχίσαμε να μετασχηματίζουμε τη Novartis σε μία κορυφαία εταιρεία φαρμάκων που τροφοδοτείται από πλατφόρμες προηγμένης θεραπείας και την επιστήμη δεδομένων. Παράλληλα, συνεχίζουμε να υλοποιούμε τις 5 στρατηγικές προτεραιότητές μας: ακεραιότητα της επιχειρησιακής αριστείας, μετασχηματιστική καινοτομία, ανάπτυξη δεδομένων και ψηφιακού περιεχομένου, οικοδόμηση εμπιστοσύνης με την κοινωνία και οικοδόμηση μίας νέας κουλτούρας στους εργαζόμενούς μας».
Δευθυντής Σύνταξης, virus.com.gr & Pharma Health Business magazine
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ