Σύμφωνα με πόρισμα ανεξάρτητης έκθεσης που δόθηκε στη δημοσιότητα, τον Μάιο του 2010, 16 από τις μεγαλύτερες εταιρείες τροφίμων και ποτών δεσμεύτηκαν να αφαιρέσουν ένα τρισεκατομμύριο θερμίδες από τα προϊόντα τους που διατίθενται στην αμερικανική αγορά μέχρι το 2012 και 1,5 τρισεκατομμύριο μέχρι το 2015 σε σύγκριση με τον αρχικό στόχο για το 2007. Στην πραγματικότητα, οι ερευνητές του Πανεπιστημίου της Βόρειας Καρολίνας στο Τσάπελ Χιλ (UNC) σε έκθεση τους αναφέρουν ότι από το 2012 οι εταιρείες αυτές πούλησαν προϊόντα με 6,4 τρισεκατομμύρια λιγότερες θερμίδες.Ανάμεσα στις άλλες εταιρείες που συμμετείχαν στην προσπάθεια αυτή είναι και οι: Bumble Bee Foods, Campbell Soup Co, ConAgra Foods, General Mills, Hillshire Brands, Kellogg Co, Mars, McCormick & Company, Nestlé USA, Post Foods, the Hershey Company, J.M. Smucker και Unilever.Συγκεκριμένα, οι 16 εταιρείες πούλησαν προϊόντα με συνολικές θερμίδες 60,4 τρισεκατομμύρια το 2007–δηλαδή το 36% των συνολικών θερμίδων που περιέχονται σε συσκευασμένα τρόφιμα και αναψυκτικά (δημητριακά, σούπες σε κονσέρβα, χυμοί, αναψυκτικά με ζάχαρη, γλυκίσματα και άλλα), που πουλήθηκαν εκείνο τον χρόνο. Το 2012 τα προϊόντα που πούλησαν περιείχαν 54 τρισεκατομμύρια θερμίδες. Ενώ, σύμφωνα με τα Κέντρα για τον Έλεγχο και την Πρόληψη των Ασθενειών στις ΗΠΑ, το 35,7% των αμερικανών ενηλίκων είναι παχύσαρκοι (δηλαδή έχουν δείκτη μάζας σώματος άνω του 30), ενώ στην κατηγορία των παιδιών το ποσοστό της παχυσαρκίας ανέρχεται σε 14,9% σε σχέση με 15,2% που ήταν το 2003.
Σε κοινό μέτωπο και η ΒρετανίαΌπως μετέδωσε το BBC, στη Βρετανία συστάθηκε ομάδα εκστρατείας με στόχο τη μείωση της περιεκτικότητας σε ζάχαρη των τροφίμων και ποτών και την καταπολέμηση, όχι μόνο της παχυσαρκίας, αλλά και του συχνά συνδεόμενου με αυτήν διαβήτη στη χώρα.Πρόκειται για την Action on Sugar, που αποτελεί μια ομάδα που συγκροτήθηκε από τα ίδια πρόσωπα που απαρτίζουν την ομάδα Consensus Action on Salt and Health (Cash), η οποία τη δεκαετία του 90 διεξήγαγε εκστρατεία για τη μείωση στην πρόσληψη αλατιού.Η οργάνωση στοχεύει να βοηθήσει τους καταναλωτές να αποφύγουν την «κρυμμένη ζάχαρη» και να πείσει τις παρασκευάστριες εταιρείες να μειώσουν την ποσότητά της σε βάθος χρόνου.
Το virus.com.gr σας φέρνει καθημερινά τις πιο έγκυρες ειδησεις από τον χώρο της πολιτικής υγείας και φαρμάκου
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ