Αμφίδρομη οφείλει να είναι η σχέση μιας επιχείρησης με την κοινωνία, σύμφωνα με τη Merck Ελλάδας. Οι οργανισμοί πρέπει να αναγνωρίζουν την ευθύνη τους, και μέσω της εταιρικής υπευθυνότητας προβάλλεται η κοινωνική ευσυνειδησία, η ευαισθησία, η συνείδηση, η ενεργή εμπλοκή όλων των εργαζομένων και η επιχειρηματική ηθική της επιχείρησης. «Μια εταιρεία δεν μπορεί να κάνει λόγο για επιχειρηματικότητα χωρίς υπευθυνότητα» ξεκαθαρίζει στο PhB η Μαρία Σπανοπούλου, υπεύθυνη Εταιρικής Επικοινωνίας της Merck Ελλάδας.
ΕΡ_Κάποιοι κάνουν λόγο για «αντίβαρο» της επιχειρηματικής δράσης ή για εταιρική «εξιλέωση», άλλοι μιλούν για αυτονόητη υποχρέωση, άλλοι για φιλανθρωπία, και κάποιοι κάνουν λόγο για αυξημένο αίσθημα κοινωνικής ευθύνης από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο της πολύπαθης υγείας. Τι σημαίνει εταιρική κοινωνική ευθύνη για την εταιρεία σας;
ΑΠ_Εμείς στη Merck πιστεύουμε ότι μια εταιρεία δεν μπορεί να κάνει λόγο για επιχειρηματικότητα χωρίς υπευθυνότητα. Η εταιρική κοινωνική ευθύνη (ΕΚΕ) ή εταιρική υπευθυνότητα (ΕΥ) έχει στόχο τη διαμόρφωση του πλαισίου για την ουσιαστική εφαρμογή των αρχών της υπεύθυνης επιχειρηματικότητας και τη δημιουργία των προϋποθέσεων σύμπραξης όλων των μερών που επηρεάζονται από την επιχειρηματική δραστηριότητα, έμμεσα ή άμεσα.
Απαραίτητη προϋπόθεση γι’ αυτό είναι να κατανοήσουν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη τα πλεονεκτήματα που απορρέουν από την υιοθέτηση αυτής της στρατηγικής, με απώτερο σκοπό τη βιώσιμη ανάπτυξη, την περιβαλλοντική μέριμνα και την κοινωνική συνοχή.
Για εμάς, τους ανθρώπους της Merck, οι δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της κουλτούρας και της φιλοσοφίας μας. Είναι υπόθεση όλων μας. Ειδικότερα σε αυτήν τη δύσκολη συγκυρία για τη χώρα μας, θεωρούμε ότι αποτελεί καθήκον και υποχρέωσή μας.
Η εταιρική υπευθυνότητα αποτελεί το αντίδοτο στην οικονομική κρίση και επένδυση για την αειφόρο ανάπτυξη. Η εταιρεία που επενδύει σε δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας αντιλαμβάνεται συνειδητά τον ρόλο που της αναλογεί ως υπεύθυνης εταιρείας, τόσο απέναντι στην επιχειρηματική της εικόνα και φήμη όσο, κυρίως, απέναντι στο κοινωνικό σύνολο με το οποίο συνυπάρχει και συλλειτουργεί.
ΕΡ_Ποια είναι τα «συστατικά» μιας αποτελεσματικής και ουσιώδους στρατηγικής ΕΚΕ;
ΑΠ_Οι δράσεις και τα προγράμματα εταιρικής υπευθυνότητας, για να είναι αποτελεσματικά και ουσιαστικά, θα πρέπει να σχεδιάζονται με στόχο τον άνθρωπο. Η εταιρική υπευθυνότητα χαρακτηρίζεται από οργανωμένες και κυρίως διαχρονικές ενέργειες προς όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη, με στόχο την προστιθέμενη αξία τόσο στην ίδια την εταιρεία όσο και στους αποδέκτες στους οποίους απευθύνονται οι δράσεις. Η σύγχρονη εταιρική υπευθυνότητα οφείλει να είναι επένδυση με απτά αποτελέσματα και όχι ένα επιπλέον έξοδο για την εταιρεία.
Ο σχεδιασμός και η υλοποίηση στρατηγικής για την εταιρική υπευθυνότητα στη Merck φανερώνει ότι ασχολούμαστε όχι μόνο µε την αποδοτικότητα και την ανάπτυξη της εταιρείας μας, αλλά και με τον κοινωνικό και περιβαλλοντικό μας αντίκτυπο. Πηγή δεδομένων για τον σχεδιασμό αυτής της στρατηγικής είναι οι προβληματισμοί και οι «ανησυχίες» όλων των ενδιαφερόμενων µερών.
Για εμάς, στη Merck, η εταιρική υπευθυνότητα έχει τρία βασικά συστατικά: τον εθελοντικό χαρακτήρα και την ενεργή συμμετοχή των εργαζομένων, τη στενή σχέση της εταιρικής υπευθυνότητας µε την έννοια της βιώσιμης ανάπτυξης και την υλοποίηση δράσεων ως αναπόσπαστο κομμάτι της ευρύτερης στρατηγικής της εταιρείας μας.
ΕΡ_Ποιο είναι το «κέρδος» για μια εταιρεία;
ΑΠ_Ο «πατέρας» της εταιρικής υπευθυνότητας, Howard Bowen, είχε δηλώσει: «Η υπευθυνότητα αναφέρεται στην υποχρέωση των επιχειρηματιών να επιδιώκουν εκείνες τις πολιτικές, να λαμβάνουν εκείνες τις αποφάσεις ή να ακολουθούν εκείνες τις δράσεις που να συνάδουν με τους στόχους και τις αξίες της κοινωνίας μας».
Η σχέση της επιχείρησης με την κοινωνία πρέπει να είναι αμφίδρομη. Για τον λόγο αυτό, όλοι οι οργανισμοί οφείλουν να αναγνωρίζουν την ευθύνη που τους αναλογεί απέναντι στην κοινωνία και το περιβάλλον, και αντίστοιχα να προσαρμόζουν τη συμπεριφορά τους.
Μέσω της εταιρικής υπευθυνότητας προβάλλεται η κοινωνική ευσυνειδησία, η ευαισθησία, η συνείδηση, η ενεργή εμπλοκή όλων των εργαζομένων και η επιχειρηματική ηθική της επιχείρησης. Η ενσωμάτωση στρατηγικής εταιρικής υπευθυνότητας στην ευρύτερη στρατηγική ενός οργανισμού δεν έχει ως κύριο στόχο τη μεγιστοποίηση του κέρδους. Αντίθετα, στόχος είναι να αναδειχθεί η εταιρεία πέρα από τα προσφερόμενα προϊόντα και τις υπηρεσίες, φροντίζοντας να ανεβάσει τα πρότυπα της κοινωνικής ανάπτυξης και να εστιάσει στην προστασία του περιβάλλοντος και στην ανακούφιση των ευαίσθητων κοινωνικά ομάδων.
ΕΡ_Περιγράψτε μας τους τομείς στους οποίους εστιάζεται η πολιτική σας, τις κύριες δράσεις σας και τις αιτίες που τις επιλέξατε.
ΑΠ_H Merck είναι μια εταιρεία με κοινωνική υπευθυνότητα και ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα. Παγκοσμίως, πραγματοποιεί πολλές δράσεις εταιρικής υπευθυνότητας, όπως η δωρεά δισκίων πραζικουαντέλης σε συνεργασία με τον ΠΟΥ, για την αντιμετώπιση της σχιστοσωμίασης (παρασιτική νόσος στην Αφρική), και η καταπολέμηση των πλαστών φαρμάκων.
Η εταιρική υπευθυνότητα αποτελεί και για εμάς, στη Merck Ελλάδος, αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής μας, εστιάζοντας κυρίως στην Υγεία, τα Παιδιά και το Περιβάλλον. Στην Υγεία, ενδεικτικά, αναφέρονται η δημιουργία Τράπεζας Αίματος (2011), η οποία ενισχύεται εθελοντικά από τους εργαζομένους δύο φορές ετησίως, και η συνεχής δωρεά φαρμακευτικών σκευασμάτων, με στόχο την ανακούφιση των συνανθρώπων μας που τα έχουν ανάγκη.
Τα Παιδιά αποτελούν τη «μαγιά» του μέλλοντος και σημαντικό πυλώνα της εταιρικής μας υπευθυνότητας. Οι εργαζόμενοι ανταποκρίνονται πάντα θετικά στις εκκλήσεις για συγκέντρωση αγαθών πρώτης ανάγκης, σχολικών και άλλων ειδών, για την ανακούφιση ευπαθών ομάδων του πληθυσμού.
Επιπλέον, κάθε χρόνο οργανώνουμε και υλοποιούμε περιβαλλοντικές δράσεις μαζί με τους εργαζομένους και τις οικογένειές τους (αναδασώσεις, καθαρισμούς παραλιών κ.ά.), με στόχο την ενίσχυση της οικολογικής συνείδησης, την καλλιέργεια της ομαδικότητας και την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο. Τέλος, η καθημερινή ανακύκλωση υλικών, η εξοικονόμηση ενέργειας στο γραφείο και η συνεχής εκπαίδευση των εργαζομένων σε περιβαλλοντικά θέματα αποτελούν προτεραιότητα για την εταιρεία μας.
Who Is Who
Η Μαρία Σπανοπούλου είναι υπεύθυνη Εταιρικής Επικοινωνίας στην εταιρεία Merck, μια σημαντική εταιρεία στον τομέα των επιστημών και της τεχνολογίας, η οποία εστιάζεται στις θεραπευτικές κατηγορίες της ογκολογίας, των νευροεκφυλιστικών και καρδιομεταβολικών παθήσεων και της γονιμότητας.
Η Μ. Σπανοπούλου ειδικεύεται σε θέματα εσωτερικής και εξωτερικής επικοινωνίας, προώθησης εταιρικής και προϊοντικής εικόνας, εταιρικής υπευθυνότητας και υποστήριξης συλλόγων ασθενών. Διαθέτει εμπειρία μεγαλύτερη των δέκα ετών στον χώρο της υγείας, έχοντας εργαστεί στο τμήμα Κανονιστικών Υποθέσεων και στο τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού της Merck.
Είναι κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στη Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και πτυχίου Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών.
Πηγή: PhB
Το virus.com.gr σας φέρνει καθημερινά τις πιο έγκυρες ειδησεις από τον χώρο της πολιτικής υγείας και φαρμάκου
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ