Στις προηγούμενες κυβερνήσεις επιρρίπτει την ευθύνη για τα καθηλωμένα και τα παροπλισμένα πτητικά μέσα του ΕΚΑΒ το Υπουργείο Υγείας.
Με χθεσινοβραδινό δελτίο τύπου, στο ύφος που χαρακτηρίζει πλέον συχνά ακόμη και επίσημες ανακοινώσεις, η Αριστοτέλους στρέφει τα βέλη της εναντίον της διαπλοκής και στην κατεύθυνση του ΕΚΑΒ.
Μάλιστα, αποδίδει ευθέως την ευθύνη για τις συντριβές ελικοπτέρων και τους θανάτους των επιβαινόντων τους στις προηγούμενες ηγεσίες των Υπουργείων Υγείας…
«Αυτοκτονικές τάσεις παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα το κύκλωμα της διαπλοκής που λυμαινόταν τόσα χρόνια τα χρήματα του ελληνικού λαού». Με αυτή τη φράση ξεκινάει το δελτίο τύπου για να συνεχίσει πως «δεν εξηγούνται αλλιώς οι αλλεπάλληλες δημοσιοποιήσεις θεμάτων που πραγματικά φανερώνουν τη σήψη της κρατικής μηχανής τα τελευταία 40 χρόνια. Κι αν η υπόθεση του ΚΕΕΛΠΝΟ φέρνει στην επιφάνεια την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος και την κατασκευή του πελατειακού συστήματος, η υπόθεση των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ φέρνει στην επιφάνεια πολιτικές επιλογές των προηγούμενων κυβερνήσεων, οι οποίες κόστισαν τη ζωή σε 13 ανθρώπους».
Όπως εξηγεί η Αριστοτέλους, από τα συνολικά 5 δικινητήρια ελικόπτερα Agusta A109 Power, τα οποία αγοράστηκαν από το Υπουργείο Υγείας το 1999, συνετρίβησαν τα 3 παρασύροντας στο θάνατο 13 συνολικά άτομα.
Το πρώτο από αυτά αντικαταστάθηκε από την ασφαλιστική εταιρεία, ενώ για τα 2 επόμενα υπήρξε χρηματική αποζημίωση, η οποία ακόμα «αναζητείται», όπως υποστηρίζει το Υπουργείο.
Σήμερα, από τα 3 ελικόπτερα, το ένα έχει βλάβη στο δομικό τμήμα του από αναγκαστική προσγείωση, ενώ από τους 7 κινητήρες, οι οποίοι μπορούν να εφοδιάσουν τα ελικόπτερα αυτά, οι 6 έχουν φθάσει το όριο των 3.500 ωρών πτήσης και χρήζουν γενικής εργοστασιακής επισκευής. Ο 7ος κινητήρας έχει φθάσει τις 3.200 περίπου ώρες πτήσης.
«Η αρχική εκτίμηση επισκευής των τριών ελικοπτέρων και των κινητήρων ήταν 6 εκατ. ευρώ, ενώ μετά από σχετική έρευνα αγοράς το κόστος αυτό έχει πέσει, ως δια μαγείας, περίπου στα 2,5 εκατ. ευρώ», αναφέρει η ανακοίνωση.
«Είναι σαφές ότι η ευθύνη για τον παροπλισμό των τριών εναπομεινάντων ελικοπτέρων δεν βαρύνει τις κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, αφού το πρώτο καθηλώθηκε το 2006, το δεύτερο τον Ιούνιο του 2012, ενώ για το τρίτο που καθηλώθηκε το Σεπτέμβριο του 2015 θα έπρεπε να έχει προϋπάρξει 3ετής προγραμματισμός της συντήρησης – επισκευής του».
Ωστόσο, μετά από συνεννόηση με το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και προστασίας του πολίτη, συμφωνήθηκε να συμβάλλουν με τα πτητικά τους μέσα στις αεροδιακομιδές τους ΕΚΑΒ.
Παράλληλα, όπως υποστηρίζει η Αριστοτέλους, «εργάζεται αδιάκοπα για να βρεθεί η βέλτιστη οικονομοτεχνικά λύση για την επισκευή των 3 ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ, ώστε να επιστρέψουν στην υπηρεσία των πολιτών των ακριτικών περιοχών της χώρας, προσφέροντας υψηλού επιπέδου ασφάλειας αεροδιακομιδές»….
Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr - Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ