Σε μεγαλύτερα αδιέξοδα από τα σημερινά θα οδηγήσει η μεταρρύθμιση στην ΠΦΥ που προωθεί η Αριστοτέλους, υποστήριξε ο Ιάσονας Φωτήλας, εισηγητής της ΝΔ, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ) στη Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων. «Για μας στη ΝΔ, η ΠΦΥ βρίσκεται στο επίκεντρο της απαιτούμενης μεταρρύθμισης που πρέπει να γίνει στον πολύπαθο χώρο της υγείας που βρίσκεται σε οριακό σημείο λόγω της ασκούμενης πολιτικής των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ» επεσήμανε ο κ. Φωτήλας, καταψηφίζοντας το νέο νομοσχέδιο επί της αρχής, εκ μέρους του κόμματος της αξιωματικής. Όπως εκτίμησε, η ΠΦΥ που σχεδιάζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ ούτε θα παρέχει υψηλής ποιότητας ιατρική φροντίδα στους πολίτες ούτε θα αποσυμφορήσει τα νοσοκομεία. Αντίθετα, εισαγάγει ένα κρατικίστικο μοντέλο χωρίς σταθερή χρηματοδότηση και χωρίς χρονοδιάγραμμα υλοποίησης. Ο κ. Φωτήλας έκανε λόγο για παραγκωνισμό του ιδιωτικού τομέα, την ώρα που ο ασθενής θα στερηθεί το δικαίωμα ελεύθερης επιλογής οικογενειακού γιατρού. «Οι πολίτες δε, θα κληθούν να πληρώσουν ακριβά μέσω της φορολογικής τους επιβάρυνσης τα πειράματα και τις ιδεοληψίες των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ που ήδη πληρώνουν στην οικονομία», ανέφερε ο κ. Φωτήλας. Κατά τη ΝΔ, το μοντέλο που προτείνει η κυβέρνηση είναι ακριβό, ενώ θα καλύπτει μόνο το 30% του πληθυσμού. Στερείται, δε, μακρόπνοου σχεδιασμού παροχής ΠΦΥ. Τα βασικά προβληματικά σημεία κατά τη ΝΔ Σύμφωνα με τον κ. Φωτήλα, θα έπρεπε πρώτα να έχουν καταγραφεί οι ανάγκες του πληθυσμού και μετά έρχεσαι να προβλεφθούν οι υποχρεώσεις της πολιτείας προς αυτούς. «Εδώ αντίθετα, ξεκινάμε από το τέλος προς την αρχή!», υπογράμμισε. Παράλληλα, ούτε στις γενικές αρχές ούτε σε άλλο σημείο του σχεδίου νόμου «γίνεται αναφορά στη δυνατότητα – δικαίωμα της ελεύθερης επιλογής του πολίτη ανάμεσα σε εναλλακτικές οδούς πρόσβασης στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας». «Ενδεικτική γι’ αυτή την επιλογή σας είναι η διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 11 για τον οικογενειακό γιατρό. Εκεί προβλέπεται πως μόνο όπου οι δημόσιες μονάδες παροχής υπηρεσιών Π.Δ. δεν καλύπτουν πλήρως τον πληθυσμό ευθύνης τους, καθήκοντα οικογενειακού ιατρού ασκούν ιδιώτες γιατροί συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΠΥ που κατέχουν το σχετικό τίτλο ειδικότητας», ανέφερε και εκτιμά ότι η «ελευθερία επιλογής έτσι οικογενειακού γιατρού από τον πολίτη περιορίζεται ασφυκτικά. Εμείς στη ΝΔ δεν υποστηρίζουμε ένα gatekeeping που κάνει αδύνατη την πρόσβαση των ασθενών στους γιατρούς που έχουν ανάγκη!», υποστήριξε. Ο εισηγητής της ΝΔ έκανε και λόγο για ζήτημα βιωσιμότητας του μοντέλου ΠΦΥ. «Γίνεται αναφορά – στο άρθρο 2 παράγραφος 1 του παρόντος νόμου- στο άρθρο 106 του ν.4461/17 που ψηφίστηκε λίγους μήνες πριν, όπου η 2η παράγραφός του καθορίζει τον πληθυσμό ευθύνης των Τ.ΟΜ.Υ. από 10.000-12.000 κατοίκους που θα καλύπτουν λιγότερο από το 1/3 του πληθυσμού της χώρας. Αν συνδυαστεί αυτή η διάταξη με την παράγραφο 5α του ίδιου άρθρου (του 106) για το είδος των εργασιακών σχέσεων των επαγγελματιών υγείας στους ΤΟ.Μ.Υ με σύμβαση δηλαδή ΙΔ., ορισμένου χρόνου για 2 χρόνια, Πλήρους και Αποκλειστικής Απασχόλησης με δυνατότητα ανανέωσης έως τη λήξη του προγράμματος, οδηγούμαστε στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για ένα πρόγραμμα με ημερομηνία λήξης, που θα καλύπτει μόνο το 30% του πληθυσμού και όχι για έναν μακρόπνοο σχεδιασμό παροχής ΠΦΥ όπως πιστεύουμε εμείς στη ΝΔ ότι πρέπει να έχει η ΠΦΥ. Η χρηματοδότηση επιπλέον μέσω ΕΣΠΑ δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα γίνει αποδεκτή από τους εταίρους αφού αναλώνεται κυρίως σε μισθοδοσίες και όχι σε αναπτυξιακές δράσεις όπως θα έπρεπε», σημείωσε.
Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr - Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ