Λιγότερη ταλαιπωρία για χιλιάδες νεφροπαθείς, αλλά και όσους δικαιούνται αποζημίωση για μετακινήσεις, υπόσχεται νέα υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ. Πρόκειται για υπηρεσία διαχείρισης των οδοιπορικών, που αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία από 1η Οκτωβρίου.
Ειδικότερα, από τον επόμενο μήνα οι ασθενείς δεν θα χρειάζεται να προσκομίζουν οι ίδιοι τα απαραίτητα έγγραφα και στοιχεία για την αποζημίωση οδοιπορικών για τη μετακίνηση τους για αιμοκάθαρση, γλυτώνοντας επιπλέον ταλαιπωρία.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η συγκεκριμένη διαδικασία θα γίνεται ηλεκτρονικά από την κλινική αιμοκάθαρσης, με την έγκριση του ασφαλισμένου, ενώ επιδιώκεται η δυνατότητα να «ανεβάζουν» τα στοιχεία να αξιοποιηθεί και από τις κλινικές των δημόσιων νοσοκομείων. Φυσικά, μπορεί και ο ίδιος ο ασφαλισμένος να σχετικά δεδομένα ηλεκτρονικά, αλλά στόχος είναι να μειώνεται η συμμετοχή του ασθενείς σε γραφειοκρατικές διαδικασίες όσο αυτό είναι δυνατόν.
Πάνω από 10 χιλιάδες αιμοκαθαιρόμενοι αλλά και όσοι αιτούνται δαπανών μετακινήσεων, που εκτός από τις αποστάσεις που διανύουν για την αιμοκάθαρση ή τη θεραπεία τους, έπρεπε να μεταβαίνουν και στις υπηρεσίες του ΕΟΠΥΥ για να υποβάλλουν τα απαραίτητα έγγραφα για να αποζημιωθούν τα έξοδα μετακίνησης.
Η διαδικασία μέχρι σήμερα είναι γραφειοκρατικός «Γολγοθάς». Ο ασφαλισμένος πρέπει να απευθυνθεί στη Νομαρχία για να πάρει βεβαίωση χιλιομετρικής απόστασης της Μονάδας Αιμοκάθαρσης από το σπίτι του. Στη συνέχεια πρέπει να συγκεντρώσει εισιτήρια λεωφορείων ή άλλων μέσων μετακίνησης, τα οποία καταθέτει σε ΠΕΔΙ του ΕΟΠΥΥ. Η ΠΕΔΙ πραγματοποιεί εκκαθάριση τους και τα στέλνει στην Κεντρική Υπηρεσία. Αυτή την ταλαιπωρία των αιμοκαθαιρόμενων επιχειρεί να αποφύγει η νέα υπηρεσία του ΕΟΠΥΥ.
Χάρη, λοιπόν, στο νέο σύστημα ο ασφαλισμένος θα μεταβαίνει στη Μονάδα με το βιβλιάριο του θα κάνει την αιμοκάθαρση και τα απαραίτητα στοιχεία και δεδομένα θα αποστέλλονται ηλεκτρονικά στον ΕΟΠΥΥ. Άλλωστε και ο έλεγχος, η υποβολή των δικαιολογητικών, η έγκριση και η εκκαθάριση τους γίνονται ηλεκτρονικά. Ειδικότερα, το σύστημα δίνει τη δυνατότητα και στη Μονάδα να υποβάλλει όλα τα απαραίτητα στοιχεία, μεταξύ αυτών και τη χιλιομετρική απόσταση, η οποία μετράται με αυτόματο τρόπο με σημείο αναφοράς τη διεύθυνση κατοικίας.
Παράλληλα, μέσω της πλατφόρμας του ΕΟΠΥΥ ο ασφαλισμένος θα μπορεί να υποβάλλει ηλεκτρονικά και ευκολότερα αίτημα αλλαγής διεύθυνσης, βάσει της οποίας άλλωστε υπολογίζεται και το κόστος αποζημίωσης. Αυτή η δυνατότητα θα αποδειχθεί ιδιαιτέρως χρήσιμη τους καλοκαιρινούς μήνες, διευκολύνοντας τους αιμοκαθαιρόμενους κατά τις διακοπές τους, οι οποίοι έπρεπε να μεταβαίνουν σε ΠΕΔΙ για να δηλώσουν την αλλαγή της διεύθυνσης αναφοράς και ξανά μετά κατά την επιστροφή τους.
Η διαδικασία συνδέεται και με την αξιοποίηση των δυνατοτήτων που παρέχει ο Ασφαλιστικός Φάκελος. Μάλιστα, μέσα από το Φάκελο, εκτός από την καταγγελία δαπάνης, μπορούν πλέον οι ασφαλισμένοι να «τραβήξουν» βεβαιώσεις ΕΟΠΥΥ, που αφορούν τους ίδιους.
Παράλληλα, με το e-ΑΥΣ οι ασφαλισμένοι μπορούν να υποβάλλουν αίτημα μέσω του Φακέλου τους, ενώ ήδη λειτουργεί το σύστημα ηλεκτρονικών προεγκρίσεων φαρμάκων υψηλού κόστους.
Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr - Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ