Ενώ στην Ελλάδα αναζωπυρώνεται η υπόθεση της Novartis, η ελβετική φαρμακοβιομηχανία ανακοίνωσε διαδικτυακά τα ετήσια οικονομικά αποτελέσματα της για το 2021. Οι καθαρές πωλήσεις της έφθασαν τα 51,6 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 4%, σε σύγκριση με το 2020.
Η εταιρεία επανεπιβεβαίωσε τη στρατηγική της να επικεντρωθεί στον τομέα των φαρμάκων. Προς την κατεύθυνση αυτή, η Novartis πούλησε το μερίδιό της στη συμπατριώτισά της Roche, έναντι 20,7 δισ. δολάρια, αυξάνοντας και τη ρευστότητά της. Χωρίς τα έσοδα από τη Roche τα καθαρά έσοδα (Νet Income) έφθασαν τα 9,4 δισ. δολάρια.
Κύριος παράγοντας επιτυχίας για τη Novartis είναι τα νέα, καινοτόμα φάρμακα, στα οποία είχαμε αύξηση των πωλήσεων κατά 6%, ενώ από την άλλη, υπήρξε μείωση των εσόδων κατά 2% στις πωλήσεις γενοσήμων της Sandoz. Το μέλλον της τελευταίας θα κριθεί μέχρι το τέλος του 2022, όπως έκανε γνωστό η εταιρεία, με τους αναλυτές να πιστεύουν πως αργά ή γρήγορα η εταιρεία θα οδηγηθεί σε πώληση.
Στον τομέα των φαρμάκων, υπάρχουν πολλά σκευάσματα με ισχυρές πωλήσεις: Entresto (+40%), Cosentyx (+17%), Zolgensma (+46%), Promacta/Revolade (+15% cc) και Kisqali (+36%). Βέβαια, υπήρξαν νοσοκομειακά σκευάσματα όπως τo Kumriah, που δεν επιβεβαίωσαν τις προσδοκίες, κυρίως λόγω της πανδημίας.
Οι κύριες προτεραιότητες της Novartis για το 2022 είναι αφενός το λανσάρισμα 4 νέων φαρμάκων: Leqvio (υπερλιπιδαιμία), Kesimpta (Πολλαπλή σκλήρυνση), 177Lu-PSMA-617 (καρκίνος προστάτη), Scemblix (χρόνια μυελογενή λευχαιμία) και αφετέρου η διατήρηση των πωλήσεων σε φάρμακα, όπως Cosentyx (ρευματικές παθήσεις), Kisqali (καρκίνος μαστού) και Zolgensma (νωτιαία μυϊκή ατροφία).
Όσον αφορά το μέλλον, η εταιρεία πιστεύει ότι προδιαγράφεται ιδιαίτερα ευοίωνο, καθώς διαθέτει ισχυρό χαρτοφυλάκιο, που περιλαμβάνει πάνω από 20 υπό ανάπτυξη φάρμακα, καθένα από τα οποία έχει τη δυνατότητα να πετύχει ετήσιες πωλήσεις ύψους 1 δισ. δολαρίων. Παράλληλα, η Novartis πραγματοποιεί μεγάλες επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες, όπως Big Data και ψηφιοποίηση.
Από την άλλη, μέχρι το 2026, αρκετά σκευάσματα (Tasigna, Lucentis, Xolair, Sandostatin, Gilenya, Afinitor και Entresto) αναμένεται να δεχθούν πίεση από την κυκλοφορία γενοσήμων. Το Entresto (καρδιακή ανεπάρκεια) αναδεικνύεται ως το πιο ισχυρό όπλο της Novartis και το 2021 πέτυχε αύξηση πωλήσεων κατά 42%, σε σχέση με το 2020. Οι πωλήσεις των 20 πρώτων φαρμάκων αποτυπώνονται στον παρακάτω Πίνακα.
Δευθυντής Σύνταξης, virus.com.gr & Pharma Health Business magazine
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ