Τα θετικά, αλλά κυρίως τα αρνητικά σημεία που φέρει νέος νόμος 4412/2016 για τις δημόσιες συμβάσεις και τις αλλαγές που θα επιφέρει στις προμήθειες των νοσοκομείων του ΕΣΥ συζητήθηκαν στο 1ο τραπέζι του 2ου MedTech Συνεδρίου.
«Αυτές οι διαδικασίες οδηγούν σε νέα χρέη», προειδοποίησε ο πρόεδρος του ΣΕΙΒ, Π. Αρναούτης, τονίζοντας ότι οι όποιες εισηγήσεις του κλάδου κατά τη διαβούλευση του νόμου δεν εισακούστηκαν.
«Ο νόμος είναι βαρύς και τα νοσοκομεία θα δυσκολευτούν», προσέθεσε, καλώντας το Υπουργείο να ετοιμάσει μια ενιαία διακήρυξη σαν υπόδειγμα και να την στείλει στα νοσοκομεία.
Σε ό,τι αφορά τις προσφυγές του κλάδους, ο κ. Αρναούτης σημείωσε πως οι εταιρίες θεωρούνται ότι θίγονται έννομα συμφέροντα κι δεν είναι στόχος να καθυστερήσει ο διαγωνισμός και να πάμε σε πρόχειρο διαγωνισμό.
Σημαντικό πρόβλημα αποτελεί κατά τον πρόεδρο του ΣΕΙΒ ότι τα νοσοκομεία σήμερα δεν γνωρίζουν πού να αποταθούν για την έγκριση των προδιαγραφών.
«Προτείναμε να γίνει πιλοτικά μια προμήθεια ορισμένων υλικών π.χ. σε επίπεδο περιφέρειας για να προχωρήσουμε σταδιακά σε αυτή την υλοποίηση. Δεν μπορεί να γίνονται όλοι οι διαγωνισμοί με τον ίδιο τρόπο».
«Δεν πρέπει να είμαστε αρνητικοί», εκτίμησε από την πλευρά του ο Supply Chain and Procurement Expert Ι. Καραφύλλης. «Το θέμα είναι πόσα χρήματα έχει ο προϋπολογισμός. Το ότι έχουν ανοίξει αρκετά προγράμματα προμηθειών είναι λάθος, γιατί θα εκτιναχθούν τα ληξιπρόθεσμα χρέη», συμπλήρωσε.
Υποστήριξε, δε, πως τα προγράμματα προμηθειών που έχουν βγει είναι λάθος, καθώς ο προϋπολογισμός είναι πιο χαμηλός.
«Έχουν ανοίξει 5 προγράμματα προμηθειών, κι αυτό είναι ένα τεράστιο λάθος», τόνισε. «Ειπώθηκε πως το 96% των προμηθειών γίνονται εξωσυμβατικά. Αναθεωρώ, λοιπόν, αυτό που είπα για τα ληξιπρόσθεσμα από το 1,5 δις ευρώ στο τέλος του 2016 στα 2 δισ. ευρώ», συμπλήρωσε.
«Δεν με ανησυχεί το νέο πλαίσιο, παρά τις δυσκολίες που βλέπω και αντιμετωπίζω. Είμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο», σημείωσε και ο Διοικητής του Γενικού Νοσοκομείου Μεσσηνίας, Γεώργιος Μπέζος. «Οποιοδήποτε νομοθετικό πλαίσιο, το καλύτερο, αν δεν συνοδεύεται από εποπτεία, συντονισμό και καθημερινή παρακολούθηση της πορείας του, τότε οι διαγωνισμοί θα σέρνονται», συμπλήρωσε.
Υπογράμμισε, δε, τις διοικητικές υποχρεώσεις. «Ανεξάρτητα αν ένα γραφείο προμηθειών έχει «βολευτεί», την ευθύνη για την υλοποίηση διαγωνισμών τη φέρει η διοίκηση του νοσοκομείου». Όπως ανέφερε, το Πρόγραμμα Προμηθειών Υγείας για το 2015 έχει εκδοθεί, αλλά δεν έχουν καθοριστεί οι φορείς υλοποίησης». Σημείωσε, δε, πως υπάρχει έλλειμμα ενημέρωσης για την υποδοχή και εφαρμογή του νόμου. Σε ό,τι αφορά την ΕΠΥ, ο κ. Μπέζος αναρωτήθηκε ποιος είναι ο στρατηγικός της σχεδιασμός. «Δεν έχουμε συμφωνήσει καν τι πολιτική θέλουμε να έχει η ΕΠΥ και ποιο είναι το αντικείμενο της εργασίας της».
«Κολλάμε στη γραφειοκρατεία», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Σύμβουλος Πολιτικής και Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας, Β. Κοντοζαμάνης. «Και με τον προηγούμενο νόμο μπορούσαμε να κάνουμε διαγωνισμό με τη συμφερότερη προσφορά, αλλά όλοι έβλεπαν δόλο πίσω από αυτό», συμπλήρωσε.
Αλλά για τον κ. Κοντοζαμάνη «το Σύστημα Υγείας έχει πληρώσει ακριβά τους «φθηνούς» διαγωνισμούς, των μικρών ποσών».
«Να δούμε τι εργαλεία δίνουμε στα νοσοκομειακά στελέχη για να τα κρίνουμε. Χρειάζεται κωδικοποίηση και προτυποποίηση ακόμη και των εγγράφων», σημείωσε στο πλαίσιο του 2ου MedTech Conference, η Γωγώ Οικονομοπούλου, Senior Hospital Management, Hellenic Health Services Management Association Board Member, European Association of Hospital Managers Executive Committee member.
«Κανένας υπάλληλος σε γραφείο προμηθειών δεν θέλει να ακολουθεί την ίδια διαδικασία για 45 αναθέσεις. Θα έπρεπε να υπάρχουν υποδείγματα.
Ο νέος νόμος δεν ήρθε για να καταστρέψει ένα ευνοϊκό περιβάλλον», εκτίμησε.
Σύμφωνα με ερευνα του 2015 σε δείγμα 100 επαγγελματιών υγείας (54% κατείχε διοικητική θέση):
Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr - Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ