Με νέα «δεξαμενή» online αγοραστών «προικοδότησε» η πανδημία την ελληνική αγορά. Μάλιστα, οι νεοεισερχόμενοι στο ψηφιακό κανάλι αγορών συνεχίζουν να ψωνίζουν online και μετά την καραντίνα.
Συγκεκριμένα, 22% των Ελλήνων καταναλωτών, αγόρασε για πρώτη φορά ηλεκτρονικά στη διάρκεια του lockdown στη χώρα μας. Από τα στοιχεία της Nielsen, προκύπτει ότι οι νεοεισερχόμενοι στις ηλεκτρονικές αγορές συνεχίζουν να ψωνίζουν online και μετά την πάροδο της καραντίνας: Το 24% αγοράζει ηλεκτρονικά συσκευασμένα τρόφιμα, το 19% ποτά, το 28% είδη οικιακής χρήσης και το 42% προϊόντα ατομικής φροντίδας. Σύμφωνα με τις απαντήσεις των συμμετεχόντων στην έρευνα, ένας στους δύο Έλληνες καταναλωτές απαντά ότι σκοπεύει να ψωνίζει λιγότερο συχνά από τα φυσικά καταστήματα σουπερμάρκετ.
Τα προαναφερόμενα στοιχεία παρουσιάστηκαν σε συζήτηση, που διοργάνωσε ο Σύνδεσμος Προμηθευτών και Λιανεμπόρων ECR Hellas και το Eltrun, το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Οι αγορές των Ελλήνων από online σουπερμάρκετ την περίοδο μεταξύ 1ης και 24ης Μαΐου, όταν ήδη τα μέτρα περιορισμού των μετακινήσεων είχαν αρχίσει να ελαφρύνουν, αυξήθηκαν σε ποσοστό 180% σε σχέση με έναν χρόνο νωρίτερα. Όμως τον Απρίλιο, η αντίστοιχη αύξηση ήταν της τάξεως του 224%, ενώ τον Μάρτιο υπήρξε ρεκόρ αύξησης με τις αγορές από τα ηλεκτρονικά κανάλια πώλησης των σουπερμάρκετ να αυξάνονται κατά 307%.
Σήμερα ο αυξητικός ρυθμός έχει λάβει την κατιούσα, αλλά παραμένει σε υψηλά επίπεδα. Ενδεικτικό είναι ότι τον Μάιο, τα ηλεκτρονικά κανάλια πώλησης των σουπερμάρκετ κατέγραφαν 136.000 επισκέψεις καθημερινά.
Άξιο αναφοράς είναι ότι η μέση αξία του ψηφιακού καλαθιού αυξήθηκε κατά μέσο όρο κατά 23 ευρώ την περίοδο του lockdown σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο, αύξηση που στο αποκορύφωμα της έφτασε και τα 38 ευρώ.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ), το τελευταίο τρίμηνο πραγματοποιήθηκαν 82,4 εκατ. λιγότερες επισκέψεις σε παραδοσιακά καταστήματα των αλυσίδων σουπερμάρκετ. Συγκεκριμένα, τον Δεκέμβριο του 2019 ο Έλληνας επισκεπτόταν το σουπερμάρκετ 3,4 φορές κατά μέσο όρο, τον Απρίλιο του 2020 η ίδια αναλογία ήταν 1,9 φορές.
Πηγή: Sepe.gr
Το virus.com.gr σας φέρνει καθημερινά τις πιο έγκυρες ειδησεις από τον χώρο της πολιτικής υγείας και φαρμάκου
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ