Σύμφωνα με νέα βρετανική επιστημονική έρευνα, τα παιδιά διαφέρουν γενετικά όσον αφορά τις επιδόσεις τους στα μαθηματικά και στα γλωσσικά μαθήματα.
Η μελέτη ρίχνει φως στο γενετικό υπόβαθρο των μαθηματικών και της ανάγνωσης, αλλά επίσης δείχνει ότι, πέρα από τα γονίδια, το σχολείο και η βοήθεια από τους γονείς, δηλαδή γενικότερα το περιβάλλον, έχουν καθοριστικό ρόλο στο κατά πόσο ένα παιδί θα τα καταφέρνει με τους αριθμούς και τις λέξεις.
Οι ερευνητές από τα Πανεπιστήμια Οξφόρδης, University College και King’s College του Λονδίνου, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό «Nature Communications», με επικεφαλής τον γενετιστή Όλιβερ Ντέιβις, μελετώντας τα στοιχεία 12χρονων διδύμων από 2.800 οικογένειες περίπου, καθώς και από παιδιά που δεν ήσαν δίδυμα. Σε όλα τα παιδιά ελήφθησαν υπόψη οι επιδόσεις τους στις εξετάσεις μαθηματικών και γλώσσας.
Η σύγκριση μεταξύ διδύμων και μη αποκάλυψε ότι ένα ποσοστό από 10% έως 50% των γονιδίων που εμπλέκονται στην ανάγνωση, σχετίζονται επίσης με τις επιδόσεις στα μαθηματικά. Ανάλογα με τις παραλλαγές σε αυτά τα κοινά γονίδια, επηρεάζεται το επίπεδο των επιδόσεων των παιδιών στο σχολείο.
«Το ότι βρήκαμε μια ισχυρή γενετική επιρροή, δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα, αν ένα παιδί εμφανίζει μαθησιακές δυσκολίες. Η κληρονομικότητα δεν συνεπάγεται ότι όλα είναι προδιαγεγραμμένα – απλώς χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια από τους γονείς, τα σχολεία και τους δασκάλους για να βελτιώσουν τις επιδόσεις του παιδιού», όπως δηλώνουν οι ερευνητές.
Οι ικανότητες στα μαθηματικά είναι και θέμα γονιδίων
Σχετικά άρθρα
Περιοδικό Pharma & Health Business

Δημοφιλή
Βουλγαρία: Ιστορική αύξηση μισθών σε γιατρούς και νοσηλευτές
Κατά 70% αυξήθηκε η κατανάλωση φαρμάκων για τη χοληστερόλη-και καλώς έγινε!
Πρώτο εθνικό πρόγραμμα για την αντιμετώπιση του αυτοτραυματισμού στους νέους
Κλινικές Μελέτες: Νέα ΚΥΑ, Εθνικό Μητρώο και οι προκλήσεις του 2026
Προκήρυξη 196 θέσεων ειδικευμένων ιατρών ΕΣΥ
Αύξηση μισθών για δημόσιους υπαλλήλους: Τι προβλέπεται για τους γιατρούς του ΕΣΥ















Comments (0)