Προτεραιότητα στο δικαίωμα της γυναίκας δίνεται στο νομοσχέδιο για την ιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή, όπως τόνισε στην ομιλία του ο υπουργός Υγείας. Ο κ.Πλεύρης υποστήριξε ότι το νομοθετικό εγχείρημα διαπνέει άνεμος προόδου.
Σχετικά με την αποζημίωση της παρένθετης μητέρας ο κ. Πλεύρης αναφέρθηκε στο άρθρο 7 στο οποίο τίθεται η «ασφαλιστική δικλείδα της επιτροπής υποβοηθούμενης αναπαραγωγής ώστε να μην υπάρχει ένα άναρχο ενδεχομένως περιβάλλον όπου δεν ξέρουμε πως και με ποια διαδικασία και με ποιες σχέσεις έχει βρεθεί μία παρένθετη μητέρα, αλλά να υπάρχει μία διαδικασία που ρυθμίζεται από την Αρχή». Ο ίδιος υποστήριξε ότι το νομοσχέδιο διορθώνει παρελθούσες στρεβλώσεις ενισχύοντας το δικαίωμα της αναπαραγωγής στη γυναίκα ως δική της αποκλειστικά επιθυμία: η εξάρτηση της κρυοσυντήρησης του γενετικού υλικού της γυναίκας από τη συναίνεση του συντρόφου ή η χρήση του γενετικού υλικού της γυναίκας μετά το διαζύγιο από τη συναίνεση του συντρόφου. Μέχρι τώρα θα έπρεπε να πάρει σύμφωνη γνώμη από το σύντροφό της ή τον σύζυγό της και αφού χώριζαν για να κάνει χρήση του ωαρίου που η ίδια είχε κρυοσυντηρήσει με κάποιον άλλον σύντροφο θα έπρεπε πάλι να πάρει συναίνεση. Αυτό λοιπόν ήταν ένα σημείο προσβολής των δικαιωμάτων της γυναίκας.
«Για πρώτη φορά προς όφελος της γυναίκας αλλάζουμε το ρόλο της ιατρικώς υποβοηθούμενης αναπαραγωγής» υποστήριξε ο υπουργός Υγείας, επισημαίνοντας ότι τα ζευγάρια κατέφευγαν στηνιατρικώς υποβοηθούμενη αναπαραγωγή εφόσον εάν υπάρχει ιατρικό πρόβλημα. «Εδώ λοιπόν σεβόμαστε απόλυτα την επιθυμία της γυναίκας να έχει τη δυνατότητα, αν η ίδια θέλει, να κάνει κρυοσυντήρηση του ωαρίου της και να κάνει χρήση αν και εφόσον η ίδια το επιθυμεί».
Ο κ. Πλεύρης αντέτεινε στην εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ ότι το νομοσχέδιο «δεν πάει να αναπτύξει ένα στερεότυπο ότι η γυναίκα πρέπει να κάνει παιδί. Δεν πάει αν θέλετε στο πατριαρχικό στερεότυπο ότι αν η γυναίκα δεν κάνει παιδί δεν έχει ολοκληρωθεί, δεν είναι μητέρα». Ο υπουργός ισχυρίστηκε ότι η δυνατότητα κρυοσυντήρησης «είναι κυρίαρχος σεβασμός του δικαιώματος της γυναίκας. Κυρίαρχο, να μπορεί να έχει την επιλογή. Διότι ο άντρας συνήθως δεν θα χρειαστεί να κάνει οποιαδήποτε πράξη».
Αιχμές άφησε ο κ. Πλεύρης για την κριτική του ΣΥΡΙΖΑ περί συγκρουόμενων δικαιωμάτων γυναίκας και παιδιού που υποστηρίζουν συντηρητικοί νομικοί, κατά τα λεγόμενα του κ. Πλεύρη ότι «το δικαίωμα του συμφέροντος του παιδιού που θα γεννηθεί να μην γεννηθεί με μεγάλη μητέρα». Μάλιστα ο υπουργός έθεσε χαρακτηριστικά το ερώτημα, «δηλαδή, επειδή η φύση επιτρέπει στον άντρα στα 70 και στα 80 να μπορεί να είναι πατέρας εκεί πέρα δεν υπάρχουνε κοινωνικές συνέπειες. Αλλά θα υπάρχουν κοινωνικές συνέπειες σε ένα παιδί που θα αποφασίσει μια γυναίκα στα 53, στα 54 να κάνει παιδί».
Ειδικά για την ηλικιακή ομάδα 50- 54 υπάρχει δυνατότητα εισήγησης της επιτροπής υποβοηθούμενης αναπαραγωγής, και όχι μόνο από τον γιατρό ότι θα πει ότι η γυναίκα μπορεί ασφαλώς να κάνει μια κύηση. Ενδεικτικό είναι ότι κατά τη διάρκεια της πανδημίας όταν δόθηκε η δυνατότητα στις ηλικίες 50 έως 52 να μπορούν, επειδή θα έχαναν τον χρόνο και λόγω φόβου δεν θα πήγαιναν να κάνουν κατά την διάρκεια της πανδημίας τους κύκλους, υπήρξαν 250 αιτήσεις. Ο υπουργός τόνισε ότι οι γυνναίκες που βρίσκονται στην ηλικία των 48 ή 49 ετών αισθάνονται ότι είναι πολύ ασφυκτικό το πλαίσιο πλέον αυτή τη στιγμή, κάνοντας λόγο για ισότητα με βάση το ηλικιακό κριτήριο.
Ο ίδιος εξήγγειλε ότι θα υπάρξουν αλλαγές στον εθνικό κανονισμό υπηρεσιών Υγείας του ΕΟΠΥΥ ώστε να ενταχθούν και ιδιωτικές δομές προκειμένου να ασκήσουν το δικαίωμά τους περισσότερες γυναίκες.
Το virus.com.gr σας φέρνει καθημερινά τις πιο έγκυρες ειδησεις από τον χώρο της πολιτικής υγείας και φαρμάκου
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ