Αβέβαιο προμηνύεται το μέλλον του τεράστιου τμήματος καταναλωτικών προϊόντων της αμερικανικής Pfizer, οι πωλήσεις του οποίου ξεπερνούν τα 3,4 δις δολάρια το χρόνο! Η ίδια η εταιρεία εξέδωσε ανακοίνωση, αφήνοντας όλα τα ενδεχόμενα ανοιχτά – ακόμη και της πώλησης.
Το τμήμα καταναλωτικών προϊόντων της Pfizer είναι ένα από τα μεγαλύτερα στον κόσμο και περιλαμβάνει πολύ γνωστά προϊόντα με συμπληρώματα διατροφής, όπως οι πολυβιταμίνες Centrum και Μη Συνταγογραφούμενα Φάρμακα (ΜΗΣΥΦΑ), όπως το παυσίπονο Advil (ιβουπροφένη).
Ο πρόεδρος και CEO της, Ian Read, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «παρόλο που υπάρχει μια ισχυρή σύνδεση ανάμεσα στο τμήμα καταναλωτικών και το βιοφαρμακευτικό, είναι επίσης αρκετά διακριτό ότι υπάρχει προοπτική η αξία του να γίνει μεγαλύτερη έξω από την εταιρεία. Εξερευνώντας τις στρατηγικές μας επιλογές, μπορούμε να εκτιμήσουμε καλύτερα πως μπορούμε να ενισχύσουμε τη μελλοντική επιτυχία και επέκταση του τμήματος, ενώ ταυτοχρόνως θα ξεκλειδώσουμε δυνητική αξία για τους μετόχους μας».
Πρακτικά, λοιπόν, από τα λόγια του ισχυρού άνδρα της εταιρείας φαίνεται ξεκάθαρα ότι είναι ανοιχτή σε προτάσεις εξαγοράς του τμήματος καταναλωτικών. Προφανώς, η εταιρεία έχει ανάγκη από ρευστό, το οποίο είτε θα χρηματοδοτήσει την έρευνα και ανάπτυξη νέων φαρμάκων, είτε θα χρησιμοποιηθεί για άλλες κινήσεις στην αγορά.
Η κίνηση της Pfizer δεν είναι καινοφανής. Έχουν προηγηθεί άλλες δύο μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες, που είχαν ισχυρά τμήματα καταναλωτικών προϊόντων, η γαλλική Sanofi και η επίσης αμερικανική Merck (MSD στην Ευρώπη). Η πρώτη πούλησε το τμήμα της στην Ipsen, ενώ η δεύτερη έκανε πρόσφατα γνωστό ότι μελετά το ενδεχόμενο μερικής ή συνολικής πώλησής του.
Δευθυντής Σύνταξης, virus.com.gr & Pharma Health Business magazine
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ