Κάποτε το καθαρό δέρμα αποτελούσε για τους ασθενείς με ψωρίαση ευχή. Σήμερα είναι εφικτός στόχος, χάρη στη σημαντική πρόοδο στο θεραπευτικό τομέα που καθιστά δυνατή την προσφορά της κατάλληλης θεραπείας στον κατάλληλο ασθενή. Το κλειδί βρίσκεται στην αποτελεσματική επικοινωνία πάσχοντα και δερματολόγου και για αυτό η Novartis υλοποιεί παγκόσμια εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού για την ψωρίαση. Κεντρικό μήνυμα :«Ζήτα από τον Δερματολόγο σου Καθαρό Δέρμα». Η καμπάνια έφθασε και στη χώρα μας και στοχεύει να ενθαρρύνει τα άτομα με ψωρίαση να έρθουν σε επικοινωνία με τον δερματολόγο τους, προκειμένου να συζητήσουν τις θεραπευτικές επιλογές και να καθορίσουν τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να βελτιώσουν την ποιότητα ζωής τους. Η εκστρατεία τελεί υπό την αιγίδα της Ελληνικής Δερματολογικής και Αφροδοσιολογικής Εταιρείας και την υποστήριξη του Πανελλήνιου Συλλόγου Ασθενών με Ψωρίαση και Ψωριασική Αρθρίτιδα «Επιδέρμια». «Οι ασθενείς πρέπει να γνωρίζουν τις θεραπευτικές επιλογές τους, ώστε μαζί με το δερματολόγο τους να καταλήγουν στη σωστή θεραπεία», σημείωσε η πρόεδρος της «Επιδερμία», Τίνα Κουκοπούλου. «55% των ασθενών δεν πιστεύουν ότι μπορούν να αποκτήσουν καθαρό δέρμα. Την ίδια ώρα υπάρχουν δερματολόγοι που φοβούνται ή δεν γνωρίζουν. Ειδικά για τους βιολογικούς παράγοντες απαιτείται καλύτερη ενημέρωση», υπογράμμισε ο Δημήτριος Ιωαννίδης, Καθηγητής Δερματολογίας ΑΠΘ, εκπρόσωπος της Ελληνικής Δερματολογικής και Αφροδισιολογικής Εταιρείας. «Περισσότεροι από 8 στους 10 ανθρώπους που ζουν με μέτρια ως σοβαρή ψωρίαση δηλώνουν ότι επηρεάζεται σημαντικά η καθημερινή τους ζωή όσον αφορά στις προσωπικές, κοινωνικές και επαγγελματικές εκδηλώσεις. Επιπρόσθετα, πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες (55%) δεν πιστεύουν ότι το καθαρό δέρμα αποτελεί ρεαλιστικό στόχο5», τόνισε ο καθηγητής αλλά ξεκαθάρισε ότι «ο κατάλληλος άνθρωπος για να μιλήσεις είναι ο δερματολόγος σου». Αβεβαιότητα και άγχος για τη βελτίωση της κλινικής εικόνας, οι συνθήκες περίθαλψης και η πρόσβαση στα φάρμακα, η συνοσηρότητες είναι μεταξύ των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν οι ασθενείς, όπως τόνισε ο αντιπρόεδρος της Επιδέρμια, Ρένος Βαμβακούσης, τονίζοντας τη σημασία της καλής ενημέρωσης των ασθενών, της ενδυνάμωσης και της διεκδίκησης μιας καλύτερης ζωής. Η ψωρίαση είναι μια κοινή, μη μεταδοτική, αυτοάνοση νόσος που επηρεάζει μέχρι και το 3% του παγκόσμιου πληθυσμού1. Η ψωρίαση κατά πλάκας είναι η πιο κοινή μορφή της νόσου και εμφανίζεται ως ερυθρές επηρμένες πλάκες που καλύπτονται με ένα αργυρόχρωμο στρώμα φολίδων (συσσωρευμένα νεκρά κύτταρα του δέρματος). Η ψωρίαση δεν είναι απλά ένα αισθητικό πρόβλημα, αλλά μια επίμονη, χρόνια, και μερικές φορές οδυνηρή ασθένεια, η οποία επηρεάζει την υγεία και την ποιότητα ζωής σε καθημερινή βάση. Μέχρι και το 30% των ασθενών με ψωρίαση έχουν ή θα αναπτύξουν ψωριασική αρθρίτιδα, στην οποία επηρεάζονται επίσης οι αρθρώσεις2,3. Η ψωρίαση συνδέεται επίσης με άλλα σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως ο διαβήτης, οι καρδιακές παθήσεις και η κατάθλιψη. Clear for Psoriasis Patient Survey Η Novartis πρόσφατα δημοσίευσε τα αποτελέσματα από τη μεγαλύτερη διεθνή έρευνα που έχει πραγματοποιηθεί έως σήμερα (Clear for Psoriasis Patient Survey) σε άτομα που πάσχουν από ψωρίαση5. Περισσότερα από 8.300 άτομα από 31 χώρες συμμετείχαν στην έρευνα αυτή, στόχος της οποίας ήταν η καλύτερη κατανόηση των αντιλήψεων των ασθενών για το καθαρό δέρμα και, το σημαντικότερο, τον αντίκτυπο της μη επίτευξης αυτού του στόχου. Τα ευρήματα της έρευνας ενισχύουν την ανάγκη για καλύτερη εκπαίδευση και κινητοποίηση των επαγγελματιών του κλάδου της υγείας και των ασθενών ως προς τη δυνατότητα επίτευξης καθαρού ή σχεδόν καθαρού δέρματος ως θεραπευτικού στόχου. «Στην Novartis, η έμπνευσή μας είναι οι ασθενείς, οι οποίοι καθημερινά αντιμετωπίζουν τις δυσκολίες που απορρέουν από την ασθένειά τους. Η εκστρατεία «Ζήτα από τον Δερματολόγο σου Καθαρό Δέρμα» αποτελεί μια πηγή έμπνευσης και ενθάρρυνσης των ατόμων με ψωρίαση να έρθουν σε επικοινωνία με τον δερματολόγο τους, προκειμένου να διεκδικήσουν μια καλύτερη ποιότητα ζωής, ζητώντας καθαρό δέρμα», δήλωσε η Δέσποινα Νικολαϊδου, Διευθύντρια Τμήματος Ανοσολογίας και Δερματολογίας της Novartis Hellas. Η εκστρατεία υποστηρίζεται από ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα επικοινωνίας με καταχωρήσεις σε έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, ραδιοφωνικό και τηλεοπτικό σποτ, προβολή σε δημόσιους χώρους, σελίδα Facebook (www.facebook.com/katharodermaPso), καθώς και την ιστοσελίδαwww.katharoderma.gr με χρήσιμες πληροφορίες για τους ασθενείς που μπορούν να χρησιμοποιήσουν πριν και μετά τη συνεδρία με τον δερματολόγο τους.
Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr - Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ