Χείρα βοηθείας από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς θα χρειαστούν οι μαθητές για τις αντικειμενικές δυσκολίες που θα συναντήσουν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, σχετικά με την εφαρμογή των μέτρων υγιεινής.
«Πάντα η αλλαγή εμπεριέχει μια δυσκολία και μία αμηχανία ως προς την αντιμετώπιση μιας νέας κατάστασης. Εντούτοις, μέσα από αυτό, τόσο οι γονείς όσο και τα παιδιά πρέπει να μάθουν ότι οφείλουμε να προσαρμοζόμαστε στις νέες καταστάσεις, όταν είναι επιβεβλημένες λόγω συνθηκών, χωρίς να προβάλουμε αντιστάσεις που στην ουσία δυσκολεύουν τη ζωή μας περισσότερο. Η δυσκολία είναι προφανής και δεδομένη, αλλά το να δυσανασχετούμε για τα πάντα είναι μία νοοτροπία, η οποία δεν βοηθάει ποτέ κανέναν. Πρέπει να μάθουμε στα παιδιά μας να είναι ευέλικτα, να προχωρούν και να επιβιώνουν», αναφέρει η Παιδοψυχίατρος, Φρίντα Κωνσταντοπούλου.
Με πρόσταγμα τα οφέλη από το άνοιγμα των σχολείων πέρα της μάθησης, η ειδικός μας καλεί να αναλογιστούμε ότι «τα παιδιά, είτε είναι μικρά είτε μεγαλύτερα, έχουν ανάγκη την κοινωνικοποίηση που τους παρέχει το σχολείο. Το κοινωνικό κομμάτι είναι πολύ σημαντικό και θα πρέπει οι γονείς να εστιάζουν σε αυτό.
Όσον αφορά στην απόδοση των μαθητών, τα μέτρα δεν φαίνεται να την επηρεάζουν. Για παράδειγμα, ένα παιδί που δεν δυσκολεύεται από πριν θα δώσει τον καλύτερό του εαυτό, με ή χωρίς τη μάσκα».
Μεγάλο βάρος θα έχουν να αντιμετωπίσουν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι καλούνται να εξασφαλίσουν τη συμμόρφωση των παιδιών στα μέτρα και κυρίως στη χρήση μάσκας, αλλά υπάρχουν τρόποι έτσι ώστε να αντιμετωπιστούν οι δυσκολίες.
Τόσο η Αμερικάνικη Ακαδημία Παιδιατρικής όσο και το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων της Αμερικής αλλά και η Παγκόσμια Παιδιατρική Εταιρεία συνιστούν τη μάσκα σε παιδιά άνω των 2 ετών, τονίζοντας ότι από αυτήν την ηλικία μπορούν να εκπαιδευτούν στη χρήση της, χωρίς αυτή να δημιουργεί κανένα πρόβλημα στην υγεία τους.
«Η συμπεριφορά των παιδιών και η προσαρμοστικότητά τους εξαρτάται από το πώς αντιμετωπίζουν την κατάσταση οι μεγαλύτεροι και κυρίως οι γονείς. Εάν οι γονείς παρουσιάζουν μία κατάσταση ως τεράστια δυσκολία, έτσι θα το αντιμετωπίσουν και τα παιδιά», υποστηρίζει η κ. Κωνσταντοπούλου.
Οι γονείς όπως εξήγησαν στα μικρότερα παιδιά για την πανδημία, θα πρέπει να επισημάνουν ότι συνεχίζουμε να αντιμετωπίζουμε το πρόβλημα με την ελπίδα ότι θα τελειώσει σύντομα.
«Θα πρέπει πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι να γίνει μία ενημέρωση από τους γονείς ότι όλοι μαζί προσπαθούμε να αντιμετωπίσουμε αυτήν την απειλή, έτσι ώστε όλοι μαζί να καταφέρουμε να επιστρέψουμε στην κανονικότητα, χωρίς να κινδυνεύει η υγεία μας. Εάν η προσέγγιση είναι αυτή, όλα τα παιδιά θα το καταλάβουν και θα προσαρμοστούν. Είναι σημαντικό, ωστόσο, να τονιστεί το “όλοι μαζί με στόχο το κοινό όφελος”, ώστε να αρχίσουν τα παιδιά να το μαθαίνουν ως μια γενικότερη στάση ζωής», διευκρινίζει η κ. Κωνσταντοπούλου.
Σαφώς οι γονείς θα μοιραστούν την αλήθεια που γνωρίζουν με τα παιδιά τους, με απλά λόγια και ψυχραιμία, χωρίς να προκαλούν πανικό και να οδηγούν σε ακραίες συμπεριφορές.
«Δεν πρέπει ούτε να ωραιοποιούμε τα πράγματα, ούτε να τα κάνουμε δύσκολα, αφόρητα και δυσάρεστα», τονίζει η ειδικός.
Κατά τη συζήτηση με τα παιδιά «είναι σημαντικό, επίσης, να υπάρχει μία αισιοδοξία από την πλευρά των γονέων, ως προς την έκβαση της κατάστασης, ώστε να περνάει το μήνυμα στα παιδιά ότι αν προσπαθήσουμε όλοι μαζί θα τα καταφέρουμε».
Η διαπαιδαγώγηση των παιδιών βασίζεται στην επιβράβευση, καθώς έτσι είναι πιο εύκολο για αυτά να υιοθετήσουν μια συμπεριφορά και για αυτό προτείνεται η «ανταμοιβή» όταν χρησιμοποιούν τη μάσκα, αντί για την τιμωρία ή την απουσία αν δεν τη χρησιμοποιούν, καθώς και η επισήμανση της ασφάλειας όλων ως κοινού στόχου.
Το virus.com.gr σας φέρνει καθημερινά τις πιο έγκυρες ειδησεις από τον χώρο της πολιτικής υγείας και φαρμάκου
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ