Την προσοχή των οδοντιατρικών ασθενών εφιστά ο Οδοντιατρικός Σύλλογος Πειραιά (ΟΣΠ), μετά από καταγγελίες και παράπονα που δέχεται μαζικά το τελευταίο διάστημα για διαφήμιση προσφορών – “μαϊμού” από διάφορα οδοντιατρικά κέντρα.
Οι επιτήδειοι αξιοποιούν για να πετύχουν το σκοπό τους μια σειρά από επικοινωνιακά τεχνάσματα, όπως η παροχή υπηρεσιών σε αναξιοπαθούντες στο πλαίσιο της κοινωνικής υπευθυνότητας, μιας και λόγω της κρίσης οι Έλληνες τείνουν να παραμελούν τη στοματική τους υγεία. Η πραγματικότητα με την οποία έρχονται αντιμέτωποι οι οδοντιατρικοί ασθενείς που δελεάζονται, μακράν απέχουν όμως από τις προσφορές που διαφημίζονται…
“Ο μόνος σκοπός που εξυπηρετούν οι συγκεκριμένες προσφορές είναι η προσέλκυση «πελατείας» και όχι η κατανόηση των πραγματικών αναγκών και των προβλημάτων των ασθενών. Για τον λόγο αυτό συστήνουμε στους πολίτες να μην παρασύρονται από διάφορες προσφορές, οι οποίες δια Νόμου απαγορεύονται που γίνονται στο όνομα μιας υποτιθέμενης κοινωνικής μέριμνας” τονίζει ο ΟΣΠ. “Το αίσθημα της κοινωνικής ευθύνης δεν είναι δυνατόν να αποτυπωθεί με δήθεν προσφορές σε τιμές, που πλησιάζουν ή και ταυτίζονται με τις συνήθεις τιμές των οδοντιατρικών πράξεων. Αποτυπώνεται με ουσιώδη άσκηση του οδοντιατρικού επαγγέλματος σε πληθυσμιακές ομάδες που έχουν πραγματική ανάγκη” προσθέτει.
Σημειώνεται πως παραδείγματα αυξημένου αισθήματος κοινωνικής ευθύνης αποτελούν οι πολυετείς δράσεις του Οδοντιατρικού Συλλόγου Πειραιώς σε σχολεία, καταυλισμούς, ΚΑΠΗ και κέντρα Α.Μ.Ε.Α, όπου εθελοντικά οι οδοντίατροι και χωρίς κανένα οικονομικό όφελος προσφέρουν τις υπηρεσίες τους, δείχνοντας τον ανθρωπισμό τους.
Εξάλλου, ο οδοντίατρος δεν οφείλει να είναι ο ειδικός για πάσα νόσο, αλλά εκείνος που μέσω της κατανόησης, της γνώσης, αλλά και της αυτογνωσίας του, μπορεί να επενδύσει σε μια μακροχρόνια σχέση με τον ασθενή του, με απώτερο σκοπό να ανταπεξέλθει στις ιδιαίτερες ανάγκες του και να του παρέχει την καλύτερη ιατρική φροντίδα.
“Η σχέση οδοντιάτρου – ασθενούς είναι μια ιδιαίτερη σχέση, καθώς επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες, όπως ο πιθανός φόβος, οι προηγούμενες άσχημες οδοντιατρικές εμπειρίες, τα παιδικά βιώματα, καθώς και το γεγονός ότι ο οδοντίατρος επεμβαίνει στη στοματική κοιλότητα που είναι ένα πολύ προσωπικό σημείο του σώματος. Εύλογο είναι λοιπόν πως η άριστη θεραπευτική σχέση μεταξύ τους δεν μπορεί παρά να είναι μια σχέση που χτίζεται σταδιακά και εδραιώνεται με το χρόνο. Οδοντιατρικές θεραπείες σε επιχειρήσεις στις οποίες η σχέση αυτή διαβρώνεται σε βάρος και των ασθενών και των οδοντιάτρων και οι οποίες έχουν βασικό μέλημα τα οικονομικά συμφέροντα, καλό είναι να αποφεύγονται” καταλήγει ο ΟΣΠ.
Διαπιστευμένη δημοσιογράφος στο Υπουργείο Υγείας. Διπλωματούχος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών. Τακτικό μέλος της ΕΣΗΕΑ και του ΟΕΕ.
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ