Skip to content

Σε λειτουργία η δωρεάν Τηλεφωνική Γραμμή 1566 για την Υγεία – Τι προσφέρει στους πολίτες

Μεγάλη διευκόλυνση στους πολίτες αναμένεται να φέρει η λειτουργία του νέου τετραψήφιου αριθμού για την Υγεία,  καθώς θα μπορούν μέσω αυτού να εξυπηρετείται συνολικά  για τις υπηρεσίες Υγείας. Από την Τρίτη 15 Ιουλίου αρχίζει η πρώτη φάση λειτουργίας της δωρεάν  γραμμής 1566, στην οποία ενοποιούνται όλες οι υπάρχουσες τηλεφωνικές γραμμές υγείας.

Ειδικότερα, οι πολίτες θα μποούν να καλούν για να ενημερώνονται αλλά και για να αναφέρουν προβλήματα που αντιμετωπίζουν με τις υπηρεσίες Υγείας, χωρίς να ταλαιπωρούνται αναζητώντας την κατάλληλη ανάμεσα στις μέχρι τώρα πολυάριθμες τηλεφωνικές γραμμές. Έως τώρα υπολογίζεται ότι λειτουργούσαν περισσότερες από 100 γραμμές, μόνο 40 για την ψυχική υγεία. Η μόνη γραμμή που δεν αλλάζει είναι αυτή του 166  για το ΕΚΑΒ, η οποία διαθέτει και γεωεντοπισμό.

Εντελώς δωρεάν πληροφόρηση και εξυπηρέτηση

Όπως επισημάνθηκε και από τον υπουργό Υγείας, Άδωνι Γεωργιάδη σε συνέντευξη Τύπου για την παρουσίαση της τηλεφωνικής γραμμής θα είναι εντελώς δωρεάν και δεν θα υπάρχει χρέωση.  Μέχρι  σήμερα παρατηρούνταν ότι  οι πολίτες χρεώνονταν  πολύ κάποιες φορές  από γραμμές για να κλείσουν ένα ραντεβού.  Επιδίωξη αποτελεί η καθολική πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας μέσα από την έγκυρη πληροφόρηση και άμεσης εξυπηρέτησης. Μέσα από την τηλεφωνική εξυπηρέτηση θα εξυπηρετούνται ευκολότερα οι πιο ηλικιωμένοι χρήστες του ΕΣΥ, οι οποίοι δεν είναι τόσο εξοικειωμένοι με τις ψηφιακές πλατφόρμες. Ωστόσο, και νεαρότεροι χρήστες θα μπορούν να εξυπηρετηθούν  ακόμη και ψηφιακά εάν το επιθυμούν μέσα από το 1566.

Στόχος της λειτουργίας της είναι η διασφάλιση καλύτερης καθοδήγησης και πλοήγησης του πολίτη μέσα στο σύστημα Υγείας. Παράλληλα, εκτιμάται ότι θα μειωθεί ο φόρτος για διοικητικό προσωπικό, νοσηλευτικό και ιατρικό προσωπικό. Μέσα δε  από την καταγραφή των παραπόνων προσδοκάται να εξασφαλιστεί η  ξεκάθαρη εικόνα για τα προβλήματα των χρηστών του ΕΣΥ καθώς μέχρι τώρα η εικόνα αυτή ήταν αποσπασματική οι ανάγκες των πολιτών δεν έρχονταν στην επιφάνεια  και υπήρχε δυσκολία παρακολούθησης υποθέσεων.  Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου υπολογίζει ότι η εικόνα αυτή θα εξασφαλιστεί μετά από ένα εξάμηνο λειτουργίας της γραμμής και εφόσον ο κόσμος έχει μάθει για την γραμμή και την έχει εμπιστευθεί. Άξιο αναφοράς είναι ότι στο μέλλον υπάλληλοι της γραμμής θα επικοινωνούν με τους πολίτες για προσωποποιημένη ενημέρωση σχετικά με τις προληπτικές εξετάσεις που δικαιούνται αλλά και για τα απογευματινά χειρουργεία.

 

Η λειτουργία της γραμμής θα ολοκληρωθεί σε τρεις φάσεις:

  • Ιούλιος – Σεπτέμβριος (Α’ Φάση): Έναρξη λειτουργίας Μηχανισμού και ένταξη κύριων υπηρεσιών για την πληροφόρηση και εξυπηρέτηση πολιτών
  • Οκτώβριος – Δεκέμβριος (Β’ Φάση): Ανάπτυξη του Μηχανισμού με την είσοδο των Field Officers και την επέκταση των υπηρεσιών πληροφόρησης και εξυπηρέτησης
  • Ιανουάριος – Ιούνιος (Γ’ Φάση): Πλήρης εξάπλωση και είσοδος του συνόλου των υπηρεσιών του Υπουργείου Υγείας, των εποπτευόμενων δομών και υπηρεσιών

 

Από αύριο οι πολίτες θα μπορούν να εξυπηρετούνται για τις εξής υποθέσεις τους:

  • Ενημέρωση για εφημερίες (φαρμακεία/ νοσοκομεία).
  • Εξυπηρέτηση ΗΔΙΚΑ (e-Ραντεβού), με δυνατότητα κλεισίματος ραντεβού πλέον σε όλες τις δομές της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, όλους τους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ ιατρούς, τους προσωπικούς ιατρούς, καθώς και τις δημόσιες δομές Ψυχικής Υγείας. Από τον Σεπτέμβριο του 2025 η υπηρεσία θα επεκταθεί και στα νοσοκομεία του ΕΣΥ.
  • Ενημέρωση για προληπτικές εξετάσεις / εμβολιασμό.
  • Ενημέρωση για παράδοση/ παραλαβή φαρμάκων υψηλού κόστους (Φ.Υ.Κ.).
  • Γενική πληροφόρηση για ταξιδιωτική ιατρική.
  • Σύνδεση με Γραμμές Στήριξης.
  • Παράπονα/ Ενημέρωση για καταγγελίες.

 

Πόροι για την Υγεία

Αξίζει να σημειωθεί ότι το έργο χρηματοδοτείται με πόρους που προέρχονται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Όπως τόνισε κατά τη συνέντευξη τύπου ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Νίκος Παπαθανάσης μέχρι τώρα το Υπουργείο Υγείας έχει εντάξει 31 έργα απορροφώντας το 14% του Ταμείου Ανάκαμψης. Η αναπληρώτρια υπουργός Υγείας, Ειρήνη Αγαπηδάκη επεσήμανε ότι το Υπουργείο Υγείας αξιοποιεί το 14% των πόρων και όχι το 9% που ισχυρίζονται κάποιοι. Ο  υφυπουργός Μάριος Θεμιστοκλέους σημείωσε ότι με την αξιοποίηση των πόρων υλοποιούνται έργα σαν αυτό που προσφέρουν εύκολη προσβασιμότητα στον πολίτη στο ΕΣΥ.

Καταγραφή παραπόνωνΤηλεφωνική γραμμή 1566υπηρεσίες υγείαςΥπουργείο Υγείας

Σχετικά άρθρα

Comments (0)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Editorial

Αιμίλιος Νεγκής

Διευθυντής Σύνταξης, virus.com.gr
& Pharma Health Business magazine

Περιοδικό Pharma & Health Business

Απόψεις

Back To Top