Τα ΜYΣΥΦΑ κατέχουν το 17% του τζίρου των μικρών φαρμακείων, το 19% των μεσαίων και το 31% των μεγάλων φαρμακείων, σύμφωνα με έρευνα της IMS Hellas.
Σε συνέχεια των εργασιών του Συνεδρίου OTCs & Cosmetics Conference για την «Αυτοφροντίδα στην Ελλάδα: στρεβλώσεις, οφέλη και προοπτικές» της ETHOS EVENTS, του περιοδικού Pharma & Health Business και του portal virus.com.gr σε συνεργασία με το Σύνδεσμο Εταιρειών Φαρμάκων Ευρείας Χρήσεως (EΦEX) και τον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Αρωμάτων & Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ), που πραγματοποιήθηκε στο Συνεδριακό Κέντρο Εθνικής Ασφαλιστικής, τονίστηκε ότι όσο μεγαλύτερη είναι η συμμετοχή των ΜΥΣΥΦΑ στον κύκλο εργασιών του φαρμακείου, τόσο μεγαλύτερος είναι ο τζίρος του, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Αλέξης Κύρης, Engagement Manager, Consulting and Technology, IMS Health.
Στο Στρογγυλό Τραπέζι II με συντονίστρια τη δημοσιογράφο Βασιλική Αγγουρίδη, συζητήθηκε «Ο ρόλος του φαρμακοποιού στην αυτοφροντίδα και στη διάθεση ΜΥΣΥΦΑ» με συνομιλητές τους κκ Κωνσταντίνο Λουράντο, Πρόεδρος, Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου (ΠΦΣ), Κωνσταντίνο Ο. Περαντζάκη, Φαρμακοποιός (πανεπιστήμιο Αθηνών), M.Sc Κλινικής Φαρμακευτικής (πανεπιστήμιο Αθηνών), Εξειδίκευση Φαρμακευτικής Φροντίδας (πανεπιστήμιο Minnesota), Μέλος ΦΣΑ, ΠΡΟΣΥΦΑΠΕ, Βασίλη Σερέτη, Αντιπρόεδρος, ΕΦΕΧ & Διευθύνων Σύμβουλος, Olvos Science.
Ο κ. Λουράντος υπογράμμισε ότι «ο ρόλος του φαρμακοποιού ήταν πάντα δυνατός και όλες οι κινήσεις σε πολιτικό επίπεδο γίνονται για να πάνε τα φάρμακα στα Super Market. Πρόκειται για μία οικονομική μεταφορά, για να ευημερούν οι αριθμοί και όχι οι πολίτες, αυτό αποτελεί υφαρπαγή ψήφου, ανεντιμότητα και κυρίως ανακολουθία με όσα είχαν ειπωθεί προεκλογικά. Το μόνο που θα αυξηθεί από την απελευθέρωση της αγοράς των ΜΥΣΥΦΑ είναι το κόστος στην τσέπη του καταναλωτή και οι παρενέργειες λόγω της εύκολης και χωρίς έλεγχο πρόσβασης στα διάφορα σκευάσματα. Πουθενά στην Ευρώπη δεν μειώθηκε η τιμή, δεν θα γίνει ούτε στην Ελλάδα».
Ο κ. Περαντζάκης τόνισε ότι η πρέπει να αλλάξει η καθημερινή πρακτική στον τρόπο λειτουργίας τόσο του φαρμακείου όσο και του ίδιου του φαρμακοποιού και σημείωσε ότι «η αυτοθεραπεία στο φαρμακείο είναι ένα κομμάτι της φαρμακευτικής φροντίδας. Πρέπει να περάσουμε από το προϊόν στον ασθενή, ο οποίος θα αποτελεί και το επίκεντρο. Ο φαρμακοποιός έχει οικονομική αυτοτέλεια και δεν εξαρτάται από κάποιον εμπορικό εργοδότη, οπότε ενδιαφέρεται πρωτίστως για την ασφάλεια του καταναλωτή».
Ο κ. Σερέτης ανέφερε ότι η βιομηχανία επιμένει στη διακίνηση των ΜΥΣΥΦΑ μέσω των νόμιμων φαρμακείων και ότι ο φαρμακοποιός είναι ο μόνος που μπορεί να δώσει τις κατάλληλες συμβουλές καθώς και τα ΜΥΣΥΦΑ είναι φάρμακα, «η βιομηχανία νιώθει ασφάλεια με τον φαρμακοποιό και επενδύει στην επιμόρφωσή του».
Στην ομιλία του ο κ. Πασχάλης Τεμεκενίδης, Διευθυντής Ερευνών, Παλμός Ανάλυσις ΕΠΕ, επισήμανε ότι το 47% του πληθυσμού επισκέπτεται το φαρμακείο 2 φορές το μήνα και συμπλήρωσε ότι 4 στους 10 καταναλωτές χρησιμοποιούν συμπληρώματα διατροφής κάθε μήνα.
Στην παρουσίαση της έρευνας της IMS, ο κ. Αλέξης Κύρης, Engagement Manager, Consulting and Technology, IMS Health, τόνισε ότι στα μικρά φαρμακεία το 17% του τζίρου τους είναι από τα ΜΥΣΥΦΑ, το ποσοστό αυτό γίνεται 19% στα μεσαία φαρμακεία και αγγίζει το 31% στα μεγάλα φαρμακεία». Ο κ. Κύρης σημείωσε επίσης ότι «ο φαρμακοποιός αποτελεί σύμβουλο στα μεσαία και ανώτερα μορφωτικά επίπεδα, ενώ οι ηλικιωμένοι και οι άνθρωποι με χαμηλότερο μορφωτικό επίπεδο εμπιστεύονται κυρίως τον γιατρό τους».
Στο Στρογγυλό Τραπέζι III με συντονιστή τον δημοσιογράφο Αιμίλιο Νεγκή, συζητήθηκε το θέμα «Προτεραιότητες και ευκαιρίες ανάπτυξης της αγοράς ΜΥΣΥΦΑ στην Ελλάδα» με συνομιλητές τους κκ Γεράσιμο Κοσμάτο, Πρόεδρος, Σύνδεσμος Εταιρειών Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης (ΕΦΕΧ) & Managing Director South East Europe, Johnson & Johnson Hellas Consumer, Δημήτριο Τριανταφυλλίδη, Γενικός Γραμματέας Δ.Σ., Προμηθευτικός Συνεταιρισμός Φαρμακοποιών Αττικής (ΠΡΟ.ΣΥ.ΦΑ.ΠΕ.), Δρ. Ιωάννα Χήνου, Πρόεδρος, Ευρωπαϊκή Oμάδα εργασίας, Mονογραφιών Φυτικών Φαρμάκων, Επιτροπής HMPC, Ευρωπαϊκός Οργανισμός Φαρμάκων(ΕΜΑ), Καθηγήτρια, Τομέας Φαρμακογνωσίας και Χημείας Φυσικών Προϊόντων, Φαρμακευτικό Τμήμα, ΕΚΠΑ Ηλία Γιαννόγλου, Β’ Αντιπρόεδρος, Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων (ΕΟΦ), Γενικός Γραμματέας, Φαρμακευτικός Σύλλογος Αθηνών (ΦΣΑ).
Μεταξύ άλλων, τονίστηκαν ότι υπάρχουν νέες απαιτήσεις από τους καταναλωτές, οπότε και νέες ευκαιρίες για καινοτόμα προϊόντα σύμφωνα με τον κ. Κοσμάτο. Η κα. Χήνου, έδωσε μία αναπτυξιακή διάσταση τονίζοντας ότι η χλωρίδα της Ελλάδας είναι πλούσια και αποτελεί ευκαιρία για δημιουργία ποιοτικών, φυτικών προιόντων, ενώ ο κ. Τριανταφυλλίδης υπενθύμισε ότι τα ΜΥΣΥΦΑ είναι φάρμακα και πρέπει να υπάρχουν ποιοτικά προϊόντα με ασφάλεια χορήγησης, θέση η οποία ενισχύεται και από τον κ. Γιαννόγλου που υπογράμμισε ότι οι κανόνες διαφάνειας πρέπει να διέπουν τα ΜΥΣΥΦΑ.
Η διοργάνωση του Forum δε θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί χωρίς την πολύτιμη χορηγία των: LEAD SPONSOR: IMS HEALTH ASSOCIATE SPONSOR: ΒΙΑΝΕΞ CONFERENCE SPONSORS: ANGELINI, BAYER, CONFERIENCE, GEROLYMATOS INTERNATIONAL, JOHNSON & JOHNSON, INNEWS, MDATA, PALMOS ANALYSIS, PROCTER & GAMBLE CORPORATE PARTICIPATIONS: ADELCO, ELPEN, LOGISTICS PHARMA, PFIZER, PHARMATHEN, SANOFI, VICHY PRINT SPONSOR: PRESSIOUS ARVANITIDIS
UNDER THE AUSPICES OF: Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βιομηχάνων & Αντιπροσώπων Αρωμάτων & Καλλυντικών (ΠΣΒΑΚ)
Communication Partner: RUN COMMUNICATIONS
Communication Sponsors: PHARMA & HEALTH Business, ALIVE, virus.com.gr, ΧΡΗΜΑ, ΧΡΗΜΑ week, Insurance World, Insuranceworld.gr, ΑΣΦΑΛΙΖΟΜΑΙ, bit, bitdaily
Για περισσότερες πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε: Σοφία-Αφροδίτη Βουλγαράκη, Communication & P.R. Manager, Ethos Media S.A, τηλ. 210 9984901, voulgaraki.s@ethosmedia.eu Αλεξάνδρα Σκοπετέα, Run Communications, 215 560 5211, 6937307771
Διαπιστευμένη δημοσιογράφος στο Υπουργείο Υγείας. Διπλωματούχος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών. Τακτικό μέλος της ΕΣΗΕΑ και του ΟΕΕ.
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ