Η συνέχιση και η χρηματοδότηση έως το 2024 της λειτουργίας της Τηλεφωνικής Γραμμής αντιμετώπισης των μακροπρόθεσμων συνεπειών της πανδημίας COVID-19 (long COVID-effect) στην Ψυχική Υγεία εγκρίθηκε με απόφαση της υφυπουργού Υγείας, Ζωής Ράπτη. Η γραμμή «10306» θα λειτουργήσει ακόμη για διάστημα 16 μηνών, παρέχοντας δωρεάν υπηρεσίες.
Σκοπός είναι η απομακρυσμένη υποστήριξη, ακρόαση και συμβουλευτική προς όλο τον πληθυσμό και για ευρεία γκάμα θεμάτων, όπως είναι άγχος, οικογενειακά ζητήματα, πένθος, κρίση πανικού και ιδιαίτερα σχετικά με τις μακροπρόθεσμες συνέπειες της πανδημίας COVID19 και άλλες κρίσεις και φυσικές καταστροφές. Η Γραμμή απευθύνεται στο γενικό πληθυσμό και στηρίζει μέσω εξειδικευμένων στελεχών, όλο το 24ώρο εξ αποστάσεως τηλεφωνική υποστήριξη, ανώνυμα και εμπιστευτικά. Εξειδικευμένες υπηρεσίες παρέχονται ακόμη στο προσωπικό των νοσοκομείων, στους ασθενείς με κορωνοϊό, καθώς και σε παιδιά, εφήβους και τα μέλη των οικογενειών τους που βίωσαν τις επιπτώσεις του. Η Γραμμή «10306» μπορεί να παρέχει εξ αποστάσεως υπηρεσίες πρώτων βοηθειών ψυχικής υγείας σε περιπτώσεις κρίσεων και φυσικών καταστροφών (πυρκαγιές, σεισμούς κλπ).
Το κόστος της υλοποίησης της ανωτέρω δράσης με έναρξη την 1η Σεπτεμβρίου και 16 μήνες θα καλυφθεί από πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων – Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Το κόστος υλοποίησης της δράσης ανέρχεται συνολικά στο ποσό των 620.000 ευρώ και αναλύεται σε 38.750 ευρώ μηνιαίως. Φορέας λειτουργίας της γραμμής είναι η Ομοσπονδία Φορέων Ψυχοκοινωνικής Αποκατάστασης και Ψυχικής Υγείας «ΑΡΓΩ», λόγω της εμπειρίας της στη λειτουργία της γραμμής από το 2020. Ο φορέας εκτιμάται ότι θα διαχειρίζεται σχεδόν 10.000 κλήσεις σε μηνιαία βάση.
Η τηλεφωνική γραμμή υποστήριξης στελεχώνεται:
Καλώντας στο 10306 από σταθερό ή κινητό, χωρίς χρέωση, οι πολίτες έχουν πρόσβαση στις εξής υπηρεσίες, πατώντας τα πλήκτρα 1, 2, 3 και 4 αντίστοιχα:
1. Παροχή ψυχολογικής στήριξης
Καθημερινά όλο το εικοσιτετράωρο.
Η υπηρεσία αυτή εξυπηρετείται από ψυχολόγους σε 4 βάρδιες.
2. Παροχή ψυχοκοινωνικής μέριμνας
Καθημερινά από 09.00 έως 21.00.
Η υπηρεσία αυτή εξυπηρετείται από κοινωνικούς λειτουργούς σε 2 βάρδιες. Η υπηρεσία δεν λειτουργεί τις βραδινές ώρες γιατί τα ερωτήματα συνδέονται με τις υπηρεσίες πρόνοιας.
3. Παροχή ψυχολογικής στήριξης οικογενειών, παιδιών και εφήβων
Η υπηρεσία αυτή εξυπηρετείται από ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς και το Χαμόγελου του Παιδιού με εκτροπή στο νούμερο του τηλεφωνικού κέντρου του στο 1056 για τις ώρες 21:00-09:00.
4. Παροχή ψυχοκοινωνικής υποστήριξης σε πρόσφυγες από την Ουκρανία
Δευτέρα-Παρασκευή από 09.00 έως 21.00.
Η υπηρεσία αυτή εξυπηρετείται από ψυχολόγους που μιλούν την Ουκρανική και Ρωσική γλώσσα.
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ