Το ποσό ρεκόρ των 5,6 δις δολαρίων έφθασε το 2016 η διαφημιστική δαπάνη των φαρμάκων στις ΗΠΑ, όπου κάτι τέτοιο επιτρέπεται σε αντίθεση με την Ευρώπη και την Ελλάδα. Πρωταθλήτρια αναδεικνύεται η Pfizer καθώς διαθέτει έξι από τα δέκα πρώτα σκευάσματα σε διαφημιστική δαπάνη!
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας ερευνών Nielsen, το 2016, η δαπάνη για τη διαφημιστική προβολή των φαρμάκων στις ΗΠΑ ανήλθε σε 5,6 δις δολάρια, έναντι 5,2 δις το 2015.
Το ποσό αποτελεί ρεκόρ για την αμερικανική αγορά από το μακρινό 2006, όταν η δαπάνη είχε φθάσει τα 5,4 δις. Μάλιστα, πρέπει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία της Nielsen δεν περιλαμβάνουν τη δαπάνη για την προβολή σε ψηφιακά μέσα και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Ένα μεγάλο μέρος της αύξησης αποδίδεται στη… γενναιοδωρία της Pfizer, η οποία είναι η εταιρεία με τις μεγαλύτερες δαπάνες. Δεν είναι τυχαίο, δε, ότι ανάμεσα στα δέκα πρώτα φάρμακα σε δαπάνες διαφήμισης, έξι διακινούνται από την Pfizer!
Σημαντική αύξηση επίσης καταγράφεται στις θεραπείες για το διαβήτη. Αναλυτικά, τα δέκα πρώτα σε διαφημιστική δαπάνη σκευάσματα είναι:
Πηγή: Nielsen
Βέβαια, αναλυτές επισημαίνουν ότι από τον κατάλογο λείπει το πρώτο σε πωλήσεις φάρμακο στον κόσμο, το βιολογικό Humira της Abbvie, το οποίο έχει πολλές ενδείξεις: ψωρίαση, ψωριασική αρθρίτιδα, ρευματοειδής αρθρίτιδα, αξονική σπονδυλαρθρίτιδα, νόσος του Crohn, ελκώδης κολίτιδα κλπ.
Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας iSpot.tv, μόνο για τρεις ενδείξεις (ψωρίαση, αρθρίτιδα και νόσο του Chron/ελκώδη κολίτιδα), η Abbvie δαπάνησε σε εθνικά τηλεοπτικά δίκτυα περίπου 344 εκατ. δολάρια!
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι η αύξηση της διαφημιστικής δαπάνης θα συνεχιστεί με αμείωτο ρυθμό και το 2017 και δεν αποκλείεται να καταγραφεί νέο ρεκόρ, αγγίζοντας τα 6 δις δολάρια!
Δευθυντής Σύνταξης, virus.com.gr & Pharma Health Business magazine
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ