Το πρωτοποριακό πρόγραμμα λογοθεραπευτικής παρέμβασης μέσα στο νερό, για παιδιά με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος και κατ’ επέκταση για παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές και γλωσσικά ελλείμματα, το A.S.L.T. program, αναδείχθηκε στη 2η Επιστημονική Ημερίδα με θέμα «A.S.L.T program – Λογοθεραπευτική Παρέμβαση στο Νερό». Το εν λόγω πρόγραμμα προσφέρει σημαντικά οφέλη συγκριτικά με τα κλασικά λογοθεραπευτικά προγράμματα παρέμβαση.
Κατά την εκδήλωση που υλοποιήθηκε σε συνδιοργάνωση με το Εθνικό Κέντρο Αθλητικών Ερευνών, στην Αίθουσα Τύπου του κολυμβητηρίου ΟΑΚΑ πραγματοποιήθηκαν ομιλίες, από διαφορετικές ειδικότητες επαγγελματιών υγείας. Στην Ημερίδα παρουσιάστηκαν τα νέα δεδομένα από το Επίσημο Δίκτυο Πιστοποιημένων Θεραπευτών του A.S.L.T program. Τέλος, γονείς των οποίων τα παιδιά τους παρακολουθούν το πρόγραμμα στις εγκαταστάσεις του ΟΑΚΑ, μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους, μέσα σε ένα κλίμα χαράς και συγκίνησης. Σημειώνεται ότι εμπνευστής και ιδρυτής του προγράμματος είναι ένας Έλληνας ειδικός, ο Σταμάτης Σουρβίνος, (BSc (Hons), Λογοθεραπευτής, Αντιπρόεδρος Σωματείου Λογοθεραπευτών Λογοπεδικών Ελλάδος).
Ο διευθυντής του ΕΚΑΕ του ΟΑΚΑ, Γεώργιος Σουρβίνος ανέφερε χαρακτηριστικά μεταξύ άλλων στον χαιρετισμό του: «Το Ολυμπιακό Στάδιο εκτός από Κέντρο Αθλητικής Δραστηριότητας ολόκληρης της χώρας και συνώνυμο των Ολυμπιακών Αγώνων, έχει και άλλες δράσεις και προεκτάσεις που θέλει να αναπτύξει. Μία εξ αυτών είναι η επιστημονικότητα και η έρευνα. Από την πρώτη στιγμή που ο κ. Σταμάτης Σουρβίνος μου παρουσίασε το Πρόγραμμα του ήμουν απόλυτα θετικός λόγω του ότι έχει μία επιστημονική βάση και προοπτικές ανάπτυξης και νέων ερευνών».
Στην ομιλία του ο κ. Άρης Μαυρόπουλος, καθηγητής Φυσικής Αγωγής, Προπονητής Παρατριάθλου, Προπονητής Προσαρμοσμένης Κολύμβησης, τόνισε ότι «οι φυσικές ιδιότητες του νερού όπως η άνωση, η θερμότητα και η υδροστατική πίεση προσφέρουν υψηλά επίπεδα αισθητηριακής ρύθμισης, ψυχική ανάταση και αίσθημα ελευθερίας, ως εκ τούτου τα παιδιά τα οποία παρακολουθούν προγράμματα παρέμβασης στο νερό, έχουν αποδεδειγμένα υψηλότερα επίπεδα συγκέντρωσης και προσοχής καθώς και ισχυρό κίνητρο».
Από την πλευρά του ο κ. Δημήτρης Κασελίμης, επίκουρος καθηγητής Νευροψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών ανέλυσε τη διαδικασία αλλά και τα αποτελέσματα της στατιστικής ανάλυσης από τη δημοσιευμένη μελέτη με τίτλο “Speech and language therapy in children with ASD in an aquatic environment: the ASLT (Aquatic Speech and Language Therapy) program.”, η οποία δημοσιεύτηκε στο Journal of Autism and Developmental Disorders. «Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν θεαματική διαφορά αναφορικά με την αποτελεσματικότητα του A.S.L.T. program τόσο στην αύξηση του αντιληπτικού και εκφραστικού λεξιλογίου όσο και στην βελτίωση βασικών επικοινωνιακών δεξιοτήτων» ανέφερε ο καθηγητης.
Η κ. Αλεξάνδρα Λαμπρινή Βουκούνη (BSc (Hons), Λογοθεραπεύτρια, Γραμματέας Σωματείου Λογοθεραπευτών Λογοπεδικών Ελλάδο), ανέφερε ότι «Στο A.S.L.T program, οι κάρτες αυτές είναι ένα παιχνίδι το οποίο βουλιάζει, αναδύεται και επιπλέει μέσα στο νερό, με αποτέλεσμα τα παιδιά να εξοικειώνονται με αυτό πολύ πιο γρήγορα και να το καταγράφουν θετικά. Ως εκ τούτου, συνεργάζονται πολύ πιο εύκολα και το χρησιμοποιούν με μεγαλύτερη ευκολία τόσο στη θεραπεία όσο και στο σπίτι».
Ο κ. Σουρβίνος που μεταξύ άλλων επισήμανε: «Αναλαμβάνοντας, κυρίως παιδιά με αναπτυξιακές διαταραχές, εντόπισα κοινούς στόχους με τη λογοθεραπεία, όπως η ανταπόκριση, η επικοινωνιακή πρόθεση κλπ., οι οποίοι μέσα στο νερό κατακτιόντουσαν σε ελάχιστο χρόνο και από εκεί ξεκινάει όλο αυτό το υπέροχο ταξίδι. Παρόλα αυτά, θα αναρωτηθεί κανείς, τελικά είναι μόνο το νερό το οποίο φτάνει για να έχουμε αυτά τα θεαματικά αποτελέσματα; Η απάντηση είναι όχι, διότι το A.S.L.T program δεν είναι μία απλή διαφοροποίηση του χώρου που λαμβάνει χώρα η θεραπεία, αλλά αντιθέτως ένα πρόγραμμα παρέμβασης με συγκεκριμένα πρωτόκολλα και υλικό τα οποία έχουν σχεδιαστεί εξ αρχής και αποκλειστικά για τη θεραπεία στο υδάτινο περιβάλλον, ενώ είναι τα μοναδικά έως σήμερα, τα οποία έχουν μετρηθεί για την καταλληλόλητα και την αποτελεσματικότητα τους».
Επίσης ο αναπτυξιακός παιδίατρος Ανδρέας Πετρόπουλος υπογράμμισε πως σύμφωνα με τα τελευταία ερευνητικά δεδομένα τα αναπτυξιακά ορόσημα έχουν αλλάξει και δεν πρέπει να αγνοούνται σημάδια από τους γονείς. Η νευροψυχολόγος, Διδάκτωρ της Ιατρικής σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών Τζωρτζίνα Αγγελοπούλου ( στάθηκε στη δυσκολία που υφίσταται ένα παιδί με Δ.Α.Φ. για να μπει στον μαγνητικό τομογράφο, αλλά η εξέταση αποφέρει πολύ χρήσιμα δεδομένα. Χάρης εαυτή αποδείχτηκε πως όταν υπάρξει βλάβη ή διαφορετική ανάπτυξη σε ένα τμήμα του εγκεφάλου, αυτό δεν παραμένει ίδιο δεν παγιώνεται, αντιθέτως ο εγκέφαλος έχει αυτό που ονομάζουμε πλαστικότητα, την ικανότητα δηλαδή να δημιουργήσει νέες συνάψεις σε διαφορετικά τμήματα.
Στην συνέχεα, η κ. Άννα Φωτού (Κοινωνική Λειτουργός, Ψυχοθεραπεύτρια, Οικογενειακή Θεραπεύτρια) επεσήμανε την καθοριστική σημασία της Συμβουλευτικής Γονέων για την εξέλιξη και αποδοτικότητα της παρέμβασης ενός παιδιού. Όπως και την ανάγκη οι γονείς να συμμετέχουν ενεργά στην θεραπεία των παιδιών και να είναι σε άμεση συνεργασία με τους θεραπευτές τους.Ο κ. Παναγιώτης Βόγκας, πρόεδρος Σωματείου Λογοθεραπευτών Λογοπεδικών Ελλάδος εστίασε στην σημαντικότητα της πρώιμης παρέμβασης αλλά από τη σκοπιά της λογοθεραπείας.
Το virus.com.gr σας φέρνει καθημερινά τις πιο έγκυρες ειδησεις από τον χώρο της πολιτικής υγείας και φαρμάκου
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ