«Ανοικτή πληγή» παραμένει η εξυπηρέτηση των δικαιούχων στα φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Η αναμονή μπορεί να διαρκέσει ώρες ατελείωτες, καταγγέλλουν πολίτες.
Πολύωρη συνεχίζει να είναι τις περισσότερες ημέρες η αναμονή για παραλαβή φαρμάκων, σε φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ, παρά τις διαβεβαιώσεις για την εξεύρεση επίλυσης του προβλήματος. Ενδεικτική είναι η περίπτωση του φαρμακείου της Λ. Αλεξάνδρας, όπου σύμφωνα με τις καταγγελίες, μόλις δύο υπάλληλοι προσπαθούσαν να εξυπηρετήσουν δεκάδες ασθενείς ή τους συγγενείς τους. Δεν έλειπαν, παράλληλα, και αναρτημένες ανακοινώσεις, που ανέφεραν ελλείψεις σκευασμάτων στο εν λόγω Φαρμακείο, καλώντας τους δικαιούχους να απευθυνθούν σε άλλο φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ για να τα βρουν. Φαίνεται πως οι όποιες προσπάθειες για ομαλοποίηση της κατάσταση δεν έχουν αποδώσει, με αποτέλεσμα δυσλειτουργίες και καθυστερήσεις να συνεχίζουν να προκύπτουν.
Το ζήτημα, αρχικά, ανέδειξε η Χριστίνα Οικονομοπούλου, Στέλεχος Διοίκησης Υπηρεσιών Υγείας και Προϊσταμένη του Τμήματος Διοίκησης στο Ελληνικό Ινστιτούτο Pasteur, η οποία επισκέφθηκε χθες φαρμακείο του ΕΟΠΥΥ. Για την ίδια, ήρθε η ώρα να αξιολογήσουμε κατά ποσό το παρόν σύστημα αποδίδει.
«Τα φάρμακα αφορούν συνανθρώπους μας με σοβαρά προβλήματα υγείας, ηλικιωμένα, με αντικειμενικές δυσκολίες στην μετακίνηση», αναφέρει σε ανάρτηση της στο Facebook, αφού πρώτα ξεκαθαρίζει ότι οι 2 υπάλληλοι κάνουν ό,τι μπορούν για να εξυπηρετήσουν. Για την κ. Οικονομοπούλου, αυτή η ταλαιπωρία λαμβάνει τη μορφή «τιμωρίας» κάποιων ανθρώπων, που είχαν την ατυχία να αρρωστήσουν, ενώ μεταφράζεται σε άπειρες χαμένες εργατοώρες και παραγωγικό χρόνο για τους οικείους τους, που σπεύδουν να παραλάβουν τα φάρμακα εκ μέρους τους.
Σημείωσε, δε, πως καρέκλες για όλους όσοι περίμεναν δεν υπήρχαν, ενώ αναφέρθηκε και στα έγγραφα και τις γραφειοκρατικές διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουν οι συγγενείς των ασθενών για να παραλάβουν τα φάρμακα αντ’ αυτών.
«Η ανάρτηση μου σκοπό είχε να εκφράσει έναν προβληματισμό, προκειμένου να βρεθεί μια αποτελεσματική λύση στο ζήτημα», ανέφερε η κ. Οικονομοπούλου στο Virus. Όπως σημειώνει, πρέπει να διερευνηθεί η αποτελεσματικότητα αυτής της διαδικασίας και το όφελος για το σύστημα και τους πολίτες. Εκφράζει, δε, την πεποίθηση ότι λύσεις υπάρχουν και αναφέρθηκα στα σενάρια για κατ’ οίκον παράδοση ή ενημέρωσης μέσω SMS, εφόσον δεν επιλεγεί η δυνατότητα παραλαβής τους από ιδιωτικά φαρμακεία.
Η προηγούμενη ηγεσία του ΕΟΠΥΥ σχεδίαζε διαφορετικές προσεγγίσεις για να διευκολύνει την πρόσβαση των ασθενών, με χρόνιες ή/και σοβαρές παθήσεις, στα φάρμακα τους. Μια εξ αυτών ήταν η αποστολή SMS στους ασφαλισμένους, που θα τους ειδοποιούσε για την παραλαβή των σκευασμάτων τους και από ποιο Φαρμακείο.
Η κατ’ οίκον παράδοση «ετοιμάζεται» από το 2014, αλλά φαίνεται πως τα εμπόδια είναι ανυπέρβλητα. Η προηγούμενη ηγεσία του ΕΟΠΥΥ είχε προχωρήσει κάπως τις διαδικασίες, χωρίς όμως να εφαρμοστεί ουσιαστικά το πρόγραμμα, ενώ ο νέος πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ, Β. Πλαγιανάκος έχει δηλώσει την πρόθεση του να το ενεργοποιήσει.
Ωστόσο, το θέμα «κολλάει» στο πεδίο των προσωπικών δεδομένων, ενώ πληροφορίες ανέφεραν πως «στο τραπέζι» έπεσε να επιστραφεί στα ιδιωτικά φαρμακεία η δυνατότητα να παραλαμβάνουν φάρμακα για συγκεκριμένους ασθενείς.
Υπεύθυνη Σύνταξης στο Virus.com.gr - Αρχισυντάκτρια του περιοδικού Pharma & Health Business
Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *
Δ